tjo,satan vad lite abborrfiske det snackas här på fiskesnack! det bästa jag vet är att fiska abborre med ul spön! så sjukt kul! hallå,är det inte en enda sportfiskare som är lika tokig som mig i abborrfiske!?!?!? så kom igen vakna ! prata gärna på om abborrfiske i denna tråd.... ditt bästa abborrfiske,roligaste sättet att fiska abborre på osv,osv.... skitfiske på er och passa er för grönjävlarna ! ( inte illa menat mot gäddorna och gädddfiskare ... :P )
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
fan va lite abborre det snackas här på fiskesnack!
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Jagärenflugfiskare Visa inläggälskar abborrfiske, det nyaste jag kört nu är att fiska i djuphålor vid strömmande ställen, med flugspö och en liten nappindikator på tafsen, wollybugger är det som gäller, även färgstarka större nymfer, svinkul! går en del stora på mitt favo ställe medabborrgalning.... det är roligare att fiska med klen utrustning ! Så tjata på med era torskspön och 10 +are , jag håller mig till abborre och snipor ...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Robban_Öre Visa inläggDet är ju kanonväder för Abborrfiske iaf här, då har man ju inte tid att sitta inne och prata om det.
Det har man ju vintern till =D
Har tagit ett par grova abborrar på levande bete senaste veckorna, största på 1,2kg.
Även små spinnare har fungerat bra.
För mig har de stora borrarna lyst med sin frånvaro! Tyvärr.You can't buy happiness but you can buy fishing gear and that's kind of the same thing
Kommentera
-
Var i Vombsjön , här i Skåne, för någon vecka sedan. Det var bra fiske och jag tog väl 15-16 borrar varav 9 fick följa med hem. Alla tog uteslutande på jigg fiskad med UL-spö
Funderar lite på att prova Poppers där, även om alla tjatar om att det är jigg och möjligen spinnare som gäller i den sjön.
Någon med erfarenhet av Poppers i Vomb kanske ?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av saturnine Visa inläggVar i Vombsjön , här i Skåne, för någon vecka sedan. Det var bra fiske och jag tog väl 15-16 borrar varav 9 fick följa med hem. Alla tog uteslutande på jigg fiskad med UL-spö
Funderar lite på att prova Poppers där, även om alla tjatar om att det är jigg och möjligen spinnare som gäller i den sjön.
Någon med erfarenhet av Poppers i Vomb kanske ?
Kommentera
-
Kör bara med jigg, linan blir så jäkla tvinnad av spinnare, lekande hänger ju inte med.
Ska köpa mig några mindre poppers och testa med, har bara en som är på typ 12-13 cm, känns lite stor.-----------PB's!-----------
Gädda 8,7 kg
Harr 0,5 kg
Abborre 0,8 kg
Torsk 2,4 kg
Havsöring 3,5 kg
Näbbgädda
Strömming
Mört
Skrabb
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
-
Tjena! Kan nån som är vass på ekolod beskriva lite i detalj vad man ser på denna ekolodsbild?
...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-04, 20:12 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
14 975 visningar
1 gilla