Havsöringsrapporter i Stockholm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringsrapporter i Stockholm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av hejgo Visa inlägg
    Vad jag fattat av all expertis så är det för fint väder idag..

Just nu en svag nordvind vilket tydligen oxå är helt förkastligt!

Men WTF,ska ut å prova ändå : ))
    Tvärtom, så här tidig vår är solsken ofta kanon. Är det helt stilla kan man downsiza lite...

Kommentera

• Ursprungligen postat av Silverbågen
      Menar du den här....?

Det är säkert den, men det är svårt att se på den bilden. //T

Kommentera

• Ursprungligen postat av Big_Sal Visa inlägg
        Är sugen på det spöt, kan du ge en liten recension. Klämde på haspeln i affären men kändes liite för svampigt. Hur upplever du det?
        Upp till 20g helt ok därefter lite som svampigt,fördelen är att då kan man ta rejält om vill utan att spöt lider av det,det lite för långa handtaget är som gjort för det som är inte direkt min kaststil sammanlagt ett spö som varken imponerar eller saknar nåt.

Kommentera

• Inget fel på kastlängden iaf!

Såg lekande lätt ut med det vita spöet ifall det var dej jag passerade med båten idag..?

Vit båt och jag trollade ensam.

Blev bompass idag,hade en rejäl fisk på kanske 1min innan den klev av..

Kommentera

• Ursprungligen postat av hejgo Visa inlägg
            Inget fel på kastlängden iaf!

Såg lekande lätt ut med det vita spöet ifall det var dej jag passerade med båten idag..?

Vit båt och jag trollade ensam.

Blev bompass idag,hade en rejäl fisk på kanske 1min innan den klev av..
            Ja så! Var det du som gled sakta förbi och vinkat åt mig?
            Snygg båt förresten!
            Jag anade att det kanske var du men......
            Nackdelen med den vita klingan är att man blir lätt avslöjad av medlemmar här på FS,inget fel med det förutom att jag får färre hö där jag brukar regelbundet plocka de ,nu gäller det först till kvarn eller måla om klingan i svart ha,ha.
            Ha de

Kommentera

• Ursprungligen postat av Silverbågen
              Prylarna från igår låg kvar i bakluckan så trots (eller kanske tack vare...) soligt väder och nordan styrde jag kosan söderut i morse...

Tänkte att jag kunde hitta några smulor från den "rikes bord"...

Gott om spigg i vattnet ingav förhoppningar om att det skulle kunna finnas öring i närheten...lågt vatten men vågor som kompenserade så att skygga öringar ev skulle kunna tänkas våga sig in på den långgrunda sträckan..

Valde att inleda med 15-g Vicke i svart/silverprisma...det mest spigglika som dragasken hade att bjuda på....nötte på varv på varv på samma sträcka och med den uthållighet som kalla fötter medgav...konstigt...har inte frusit om fötterna någon gång tidigare i vinter....trots betydligt kallare temperaturer.. (Förklaringen stavades läckande vadare kunde jag konstatera efter hemkomst från dagens tur...)

Varken kände eller såg något mer än de spigg som emellanåt glimmade till runt fötterna...tänkte dock att det gällde att ha tålamod....med tanke på att Beja klippte sin öring sent i fredags fanns förhoppning om att eftermiddagen skulle kunna ge något....

Och mycket riktigt! Efter att under eftermiddagen ha gått över till Svart/Lila/Silver jymdpinne a la BB King Silverbow Edition sög det vid 15.30-tiden tag i grejerna....fast fisk! En öring som förmodligen hade tröttnat på spiggdiet och nu glupsk slök min moddade tobisimmitation...

[ATTACH=CONFIG]77005[/ATTACH]

Gött mos!

/S
              Tjääna
              Jocke pocke päronpung.
              Vad glad och stolt jag blir när du använder och fångar fisk på de "pimpade" dragen.
              Min senaste öring tog jag på en "08 Psyko" och jocke på "lila stocken".
              Så här ser de ut, inte vackra inte perfekta men de fångar fisk.
              Click image for larger version

Name:	DSCN1547 (1280x960).jpg
Views:	1
Size:	253,7 KB
ID:	1777311
              Bra jobbat
              På dom igen
              Bb
              [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
              [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

• Ursprungligen postat av Blinker Visa inlägg
                Ja så! Var det du som gled sakta förbi och vinkat åt mig?
                Snygg båt förresten!
                Jag anade att det kanske var du men......
                Nackdelen med den vita klingan är att man blir lätt avslöjad av medlemmar här på FS,inget fel med det förutom att jag får färre hö där jag brukar regelbundet plocka de ,nu gäller det först till kvarn eller måla om klingan i svart ha,ha.
                Ha de
                Jo,fiske platser är inget man bara delar ut till kreti o pleti!

Jag tiger som muren

Tackar : ) Båten är en äldre B16 men som gjord för fiske,finns nog plats för passagerare om du har lust vid tillfälle..
                Dra ett PM bara

Kommentera

• Blev ett bompass idag i strömmen, börjar bli standard, men skam den som ger sig! Fint väder hade man idag iaf
                  Personbästa: Gädda 6,2kg, Abborre 0,8kg, Havsöring 6,4kg, Asp 2,86kg, Lax 2,3kg, Torsk 2,5kg, Gös 2,4kg Regnbåge 2,2kg, Röding 1kg, Id 2,4kg, Brax 0,5kg, Harr 0,6kg, Stäm 0,2kg, Mört 0.25kg Gråsej 0.4kg, Wahoo 7,3 kg, Mahi Mahi 5 kg, Almaco Jack 6 kg

Kommentera

• Ursprungligen postat av Blinker Visa inlägg
                    Upp till 20g helt ok därefter lite som svampigt,fördelen är att då kan man ta rejält om vill utan att spöt lider av det,det lite för långa handtaget är som gjort för det som är inte direkt min kaststil sammanlagt ett spö som varken imponerar eller saknar nåt.
                    Tack för svaret, såg att det finns en 9 nånting fotare upp till 38 också, dock inte i butik. kanske blir en sån stället

Kommentera

• Ursprungligen postat av Hasse69 Visa inlägg
                      [ATTACH=CONFIG]76995[/ATTACH] tog denna förra söndagen mitt under vasalopps starten ca 7.30. Skönt o slippa åka långt ibland, för o fånga fin fisk. Den tog på nya favorit betet Westin black heron 18 gram Orange färg. Det lustiga var att den högg bara efter 3 kast. Men det har gått många bom turer innan den här. 2.3 kg. lätt lekfärgad, C&R.
                      Tjääna
                      Det är bara att gratulera.
                      Ibland kan det gå lååång tid mellan huggen och fiskarna.
                      Man kan se på fotot att du ser rätt glad ut, men jag tror att det hade blivit mer feeling och glädje om det inte var så konstigt fotot. Vad har du gjort med det?
                      På dom igen
                      Bb
                      Senast ändrad av Barabajare; 2015-03-16, 18:35.
                      [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
                      [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
                      2 286 svar
                      385 744 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline  
                      Startad av Mr. Bäckröding, 2024-04-21, 07:07
                      9 svar
                      424 visningar
                      0 gillar