Havsöringsrapporter i Stockholm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringsrapporter i Stockholm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• [QUOTE=Barabajare;983630]Tjääna
    Det är bara att gratulera.
    Ibland kan det gå lååång tid mellan huggen och fiskarna.
    Man kan se på fotot att du ser rätt glad ut, men jag tror att det hade blivit mer feeling och glädje om det inte var så konstigt fotot. Vad har du gjort med det?
    På dom igen
    Bb[/QUOTE

Tjena.
    Tack Beja. Jo förlåt för ett tråkigt kort, men är rädd att avslöja platsen för mycket. Det är i Södertälje kanal den är tagen på morgonen. Jag och kompisen pratade om detta, då vi kunde fotat den på ett snyggare sätt så vi inte avslöjade fiskeplatsen. Om ingen har fångat den efter mig, så hoppas jag den växt till sig lite till och blivit blankare.

Kommentera

• [QUOTE=Hasse69;983640]
      Ursprungligen postat av Barabajare Visa inlägg
      Tjääna
      Det är bara att gratulera.
      Ibland kan det gå lååång tid mellan huggen och fiskarna.
      Man kan se på fotot att du ser rätt glad ut, men jag tror att det hade blivit mer feeling och glädje om det inte var så konstigt fotot. Vad har du gjort med det?
      På dom igen
      Bb[/QUOTE

Tjena.
      Tack Beja. Jo förlåt för ett tråkigt kort, men är rädd att avslöja platsen för mycket. Det är i Södertälje kanal den är tagen på morgonen. Jag och kompisen pratade om detta, då vi kunde fotat den på ett snyggare sätt så vi inte avslöjade fiskeplatsen. Om ingen har fångat den efter mig, så hoppas jag den växt till sig lite till och blivit blankare.
      Tjääna
      Då fattar jag. Precis som du säger så kan man ju fota med en neutral bakgrund om man vill vara rädd om sina ställen. Vet att när man just fångat en finare fisk så kan det bli lite "stressigt" och därmed svårt att tänka på allting.
      På dom igen
      Bb
      [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
      [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

• Grattis till fisken!

Fiskar också i kanalen så trots en omfattande retuschering ser jag var det är...

Faktiskt ett av de bästa ställena i hela området!!

Kommentera

• Någon sugen på en black comoran by daiwa 9" upp till 35gr. Kanon spö verkligen.. Snabb med bra känsla vid fisk byggt med sic komponenter. Hör av er! Tänkt mig en 500:-

Kommentera

• Tänkte som nybörjare testa HÖ-fisket till helgen och tips av allehanda slag mottages gärna. Tänkta området är runt Singö eller Samnäsfjärden eller om tips finnes någonstans i dess närområden.

Ser ut att vända till nordlig vind inför helgen, hur kommer det påverka fisket? Vilka platser skall man söka fisken på?

Kommentera

• Ute i Sthlms Södra SKGD igår, 1 knatte upp, fet och blank iaf
              Tog på fluga
              Polaren fick 1 till, samt en annan herre som var i samma vik fick en lite större

Nu är det verkligen HÖ tider ...

Kommentera

• Ursprungligen postat av Silverbågen
                Hade planerat fiske imorgon men en snabb titt på SMHI.se igår så ändrades planerna till fiske idag och jobb imorgon istället...

Alzheimer light gjorde dock att det kändes som jag aldrig skulle komma iväg idag...

...började med att åka till macken för att fylla dunken och tanka bilen och köpa matsäck..... När dunken var fyll kom jag på.....helvete!!!! Lädret låg i andra jackan!!! Argh!!! In på macken och be om ursäkt och sedan hem och hämta plånkan .....tillbaka till macken....tanka bilen....in och kolla in matkylen.....tonfiskmackor och en flaska mer samt kaffe o bulle fick duga....fram till kassan och slanta....sen iväg...

Rullaffär fixas åt kompis.....telefon ringer och kompisen avlägger rapport om resultatlös guidetur i södra skärgården i söndags....framme vid båten...packa ur bilen....håven....spinn och flugprylarna lastas ur.....allt med? Bra! Då åker jag bort och parkar bilen....låser upp grinden.....släpar ner kitten till båten....lastar i....låser upp....slår på strömmen....mekar ihop ett spinnspö...och ett flugspö...och skall precis puttra iväg....HELVETE!!!! Bensindunken är kvar i bilen.....AAARRGGHH!

Slå av motorn...låsa upp grinden.....pinna iväg till parkeringen....låsa upp bilen...släpa iväg med 20-litersdunken......tanka upp båten....byta några ord med en bekant som var nere och gick med jycken i hamnen.....så....till slut....äntligen på väg ut.....inte glömma fendrarna.....vill ju inte se ut som en snedseglare ....såja....härligt att vara på sjön....hmm...lite varmt i det fina solskenet.....vore gott med lite dricka.......HELVETE!!!! Påsen med matsäcken ligger kvar i bilen!!!!! Ridå!!

Är huvudet dumt får kroppen lida...får skita i matsäcken....fick ju med mig kaffeslatten och toscabullen iaf....nu får vi fokusera på fisket istället....

Bestämde mig för att skippa några av platserna som jag brukar beta av på väg norrut i Furusundsleden....de kan vila till sig så får vi se vad vi hinner med på vägen hem....

Första stoppet vid en friliggande grynna, första kastet med en grön SZ Zassa eller vad de heter av lilla modellen....vevar hem.....gör ett extra vevstopp alldeles innan båten....och se....skuggan av en klart godkänd fisk glider upp och och gör ett utfall mot draget men vänder direkt.....KUL! Puls direkt och matsäcken nu bortglömd i dubbel bemärkelse..... Tar några kast till men överlåter spotet till en flugfiskare som kör vadfiske på insidan av grynnan efter att ha tipsat honom om att lägga några på utsidan av grynnan för att om möjligt se om han kan lura efterföljaren....

På nästa spot gick jag själv över till fluga och det dröjde inte lång stund förrän det small på ett litet silversprall som glupskt kastade sig över den rosa pattegrisen som satt i änden på tafsen....

[ATTACH=CONFIG]77117[/ATTACH]

....forts följer....
                Tjääna
                Det var väl ingenting, hela grejen är Jocke i ett nötskal. Fan jag tycker det låter som det gick betydligt smidigare än det brukar göra.

Själv var jag på Runt på Torö och provade lyckan.Startade vi 12 tiden. Direkt vi kom till stället så såg vi vak. Jag hade två stötar i första kastet. Kanten vi fiskade låg i lä, med andra ord öringar som simmade på rygg och garvade åt våra tafatta försök att lura dom i det klara och stilla vattnet.

Kollade vattentempen 4+ i solgasset, efter någon timme så säger jag nu måste vi hitta lite vind. Sagt och gjort vi flyttar på oss och börjar fiska i vinden. Kollar vattentempen 6,1+

Här borde dom vara säger jag. Efter en sund känner jag ett hårt hugg och inget mer. Några minuter senare smäller det på Niklas gladsax silver/grön 20 gr. Fisken jobbar bra och landas efter en stund. 2,2kg odlat silver, BONK.

Efter ytterligare en stund smäller det på en på min egen målade jymdpinne Blå/vit med flake. Fisken inleder med ett par jätte hopp, den är helt uppe i luften, ser att den är fin och väger runt 3 kg. Efter 10-15 sekunder lossnar den........... FAAAAN skriker jag.

Sen är det dags för fika i solen, sen på dom igen.
                Jag ställer mig upp och kliver rakt ut i vattnet och slänger iväg en egen målad Gladsax "Skitzo" röd/svart på ena sidan och blå/vit på andra, känner två blixtsnabba stötar. Kastar ut igen, smack säger det så fort saxen landar i vattnet. Den här fisken lossnar inte, utan landas efter en rolig fight. 1,7 kg odlat silver c&r.

Hade fler känningar och hugg under eftermiddagen.

På dom igen
                Bb
                [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
                [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

• Körde ett 8 timmars pass idag,va flera minusgrader i morse och det har blåst duktigt hela dan!

En sån här dag måste man vara intresserad för att ha kul,hahaha!

Blev efter massa nötande en vild uppblänkare på 1,7 och en gädda i samma kaliber : )

Kommentera

• Trevligt med rapporter av denna klass! Grattis till kanonfiske!

Kommentera

• Är det ingen som jobbar på dagarna?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
                      2 286 svar
                      385 850 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline  
                      Startad av Mr. Bäckröding, 2024-04-21, 07:07
                      9 svar
                      444 visningar
                      0 gillar