Havsöringsrapporter i Stockholm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringsrapporter i Stockholm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Funderar på att byta mitt profilnamn till " mannen som talar med öringar" eller vad tror ni?Click image for larger version

Name:	IMAG0178.jpg
Views:	1
Size:	876,1 KB
ID:	1777000

Kommentera

• Någon som vet vilka platser är lämpligast i sthlm för att fiska HÖ med spinn just nu? Har aldrig fiskat havsöring förut och jag skulle vilja prova. Bor i västerort och Mälaren som jag oftast fiskar i har is nära stranden så jag kan inte fiska så bra där.

Fiskar med ett haspelspö, från land, främst inriktat på gäddor, finns de någon chans att få HÖ i sthlmstrakten med den utrustningen?

Kommentera

• Ursprungligen postat av Blinker Visa inlägg
        Funderar på att byta mitt profilnamn till " mannen som talar med öringar" eller vad tror ni?[ATTACH=CONFIG]75962[/ATTACH]
        Haha brutalt bra!!
        Har inga övriga kommentarer skulle säga BEHÖVS INTE i detta fallet, bortslängd tid att önska lycka till.. sånt sköter du nog bättre själv! ABSOLUT BÄSTA HÄLSNINGAR!
        I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

• Ursprungligen postat av Conium Visa inlägg
          Någon som vet vilka platser är lämpligast i sthlm för att fiska HÖ med spinn just nu? Har aldrig fiskat havsöring förut och jag skulle vilja prova. Bor i västerort och Mälaren som jag oftast fiskar i har is nära stranden så jag kan inte fiska så bra där.

Fiskar med ett haspelspö, från land, främst inriktat på gäddor, finns de någon chans att få HÖ i sthlmstrakten med den utrustningen?
          Du måste läsa på kraftigt här, mälaren ikke var vi letar HÖ om vi gör detta... läs på mycket noga, fisk ifråga förekommer ikke överallt.. du bör förvissa dej om att vald fiskeplats innehåller art ifråga och vad gäller mälaren...

Kommentera

Funderar på att byta mitt profilnamn till " mannen som talar med öringar" eller vad tror ni?[ATTACH=CONFIG]75962[/ATTACH]
            Helt klart ett passande profilnamn, blink! ;-)

Kommentera

• Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
              Du måste läsa på kraftigt här, mälaren ikke var vi letar HÖ om vi gör detta... läs på mycket noga, fisk ifråga förekommer ikke överallt.. du bör förvissa dej om att vald fiskeplats innehåller art ifråga och vad gäller mälaren...
              Jag uttryckte mig lite dåligt, jag vet fullt väl att de inte finns HÖ i mälaren, menade bara att jag oftast fiskar i Mälaren efter främst gädda, men att jag nu inte kan de och tänkte därför prova HÖ i sthlm eller österut.

Kommentera

• Tackar,tackar Tam tam för en sån fin kommentar.Hade jag inte varit så pass lat så skulle jag komma här med ännu fler rapporter och bilder men jag är såååååå lat.
                Däremot vill jag passa på och uppmuntra alla som tvekar att ge sig ut i kylan efter hö TVEKA INTE, UT och FISKA

Kommentera

• Ursprungligen postat av Conium Visa inlägg
                  Jag uttryckte mig lite dåligt, jag vet fullt väl att de inte finns HÖ i mälaren, menade bara att jag oftast fiskar i Mälaren efter främst gädda, men att jag nu inte kan de och tänkte därför prova HÖ i sthlm eller österut.
                  Det gör du rätt i chanserna är goda till fångst...Iofs ( ett undantag från regeln )tas det en och annan Hö i mälaren runt sthlm tex riddarfjärden och har själv sett öringar och vid ett tillfälle missat en efter en tids drillning på levande bete (mört)i Liljeholmsviken och vet folk (som jag tidigare skrivit om) tagit flera (13) vintertid vid smedsuddsbadet. Men som sagt endast undantag från regeln. Saltsjön gäller , gärna nära sötvattensutsläpp.
                  Senast ändrad av Hemi; 2015-02-06, 20:48.

Kommentera

Tackar,tackar Tam tam för en sån fin kommentar.Hade jag inte varit så pass lat så skulle jag komma här med ännu fler rapporter och bilder men jag är såååååå lat.
                    Däremot vill jag passa på och uppmuntra alla som tvekar att ge sig ut i kylan efter hö TVEKA INTE, UT och FISKA
                    Fin plats.. Inte bara jag som gillar att bada där tydligen öringarna med. :-)

Kommentera

Tackar,tackar Tam tam för en sån fin kommentar.Hade jag inte varit så pass lat så skulle jag komma här med ännu fler rapporter och bilder men jag är såååååå lat.
                      Nja vafan... var inte så blygsam (och framförallt lat....!!)
                      Lägg ut framtida rapporter här iaf, de yngre behöver detta (definitivt..) och vi äldre (gubbar) inser att det fortfarande om man är envis och kan sin sak lönar sej...
                      Absolut bästa hälsningar vet du varje dag i veckan!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
                      2 286 svar
                      385 781 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline  
                      Startad av Mr. Bäckröding, 2024-04-21, 07:07
                      9 svar
                      431 visningar
                      0 gillar