Bästa harrflugan - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bästa harrflugan

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Håller med fullständigt!

Ursprungligen postat av Sibbe Visa inlägg
    Superpuppan i all ära men det finns bara en: ISMOPUPPAN
    Jepp jepp ...

Kommentera

En brun Goddards Sedge är min favorit.

(Men när brorsan undrar "Vad fiskar du med?" kommer alltid standardsvaret -"Red Tag!")
      Smaken är som baken...

Kommentera

Ursprungligen postat av Harr Visa inlägg
        Hemligt, i alla fall inte klinkhammer.

Varför gör så många sportfiskare så här? Så ofta är valet av bete hemligt!? Vad är man rädd för?? Att ALLA ska börja fiska med ens "hemliga" superbete så att ALLA fisk tar slut??

Det blir bara så mycket "hemliga klubben för 5-åringar".

En gång var jag hos en kompis som hade gjort en sjukt god kladdkaka. Jag gav honom en komplemang och frågade efter receptet. Svaret blev att det är ett hemligt "familjerecept", fan vad jag skrattade! Antar att han var rädd för att jag också skulle kunna baka så goda kladdkakor.....patetiskt eller gulligt, hårfint...
        <*)))>< <*)))>< <*)))><
        Sitt inte där och slöa, ut och fiska!!!

Kommentera

Det finns fortfarande tro det eller ej åtminstånde varianter på flugor som känns bra att hålla lite hemliga. Sen om nån är FÖR enträgen och tjatar så har jag alltid en gul pisspuppa på.

Kommentera

RedTag är klart bästa harrflugan !

Kommentera

Red Tag som sagt. Men även Super puppan och förstås Deep Purple är kanon för Harren.
              What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Den som nyss gett fisk... ;-)
                sigpic

Kommentera

finns det nån universalfluga som fungerar överallt ? ja vissa flugor gör det men det gäller att hitta en imitation som finns i alla vatten. Bra exempel på en sådan är fjädermygg, dessa fungerar överallt. Sen om ett visst mönster fungerar bättre än andra är bara bonus. en bra imitation av en nattslända larv puppa eller flygande spelar nog ingen större roll bara den är i rätt storlek och presenteras rätt så hugger fisken speciellt i strömmande vatten där fisken har minimal tid att ta den eller inte.

Har man en favvo fluga gör denna i olika storlekar och fiska på så ska ni se att ni får fisk.

Har testat mojosländan(min nattslände immitation) här uppe i sälen och en fjällvandring med bra resultat. Men kan inte säga att den är markant bättre eller sämre än andra flugor utan alla har fått hugg sina flugor. Den avgörande faktorn har varit storleken på flugan.
                  FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
                  SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Tron på just den fluga man fiskar med är också en ganska viktig detalj. Tror man på kusen? Ja då fiskar man den effektivare helt enkelt.
                    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Elkhaircaddis fast med mycket hjorthår. Nattsländan brukar alltid vara ifarten när jag är i jämtland å hälsar på. Rekordet har jag dock på en 8cm tub...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av andreas@ramtveten.se, 2024-08-08, 15:34
                      1 svar
                      174 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg .art
                      av .art

Arbetar...