Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Bästa harrflugan
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Harr Visa inläggHemligt, i alla fall inte klinkhammer.
Varför gör så många sportfiskare så här? Så ofta är valet av bete hemligt!? Vad är man rädd för?? Att ALLA ska börja fiska med ens "hemliga" superbete så att ALLA fisk tar slut??
Det blir bara så mycket "hemliga klubben för 5-åringar".
En gång var jag hos en kompis som hade gjort en sjukt god kladdkaka. Jag gav honom en komplemang och frågade efter receptet. Svaret blev att det är ett hemligt "familjerecept", fan vad jag skrattade! Antar att han var rädd för att jag också skulle kunna baka så goda kladdkakor.....patetiskt eller gulligt, hårfint...<*)))>< <*)))>< <*)))><
Sitt inte där och slöa, ut och fiska!!!
Kommentera
-
finns det nån universalfluga som fungerar överallt ? ja vissa flugor gör det men det gäller att hitta en imitation som finns i alla vatten. Bra exempel på en sådan är fjädermygg, dessa fungerar överallt. Sen om ett visst mönster fungerar bättre än andra är bara bonus. en bra imitation av en nattslända larv puppa eller flygande spelar nog ingen större roll bara den är i rätt storlek och presenteras rätt så hugger fisken speciellt i strömmande vatten där fisken har minimal tid att ta den eller inte.
Har man en favvo fluga gör denna i olika storlekar och fiska på så ska ni se att ni får fisk.
Har testat mojosländan(min nattslände immitation) här uppe i sälen och en fjällvandring med bra resultat. Men kan inte säga att den är markant bättre eller sämre än andra flugor utan alla har fått hugg sina flugor. Den avgörande faktorn har varit storleken på flugan.FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös
Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av andreas@ramtveten.se, 2024-08-08, 15:34
|
1 svar
174 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
![]()