Ursprungligen postat av baliqwerty
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Trimning & styling av äldre Amb. (änd stavning av mod)
Collapse
X
-
Fabrikör Stava rules...
-
Japp, funkade utmärkt!
Min senaste fundering: Går det att byta ut en gammal spole (den där själva staven sitter fast i spolen) mot en modern? Den där den inte sitter fast..
Finns säkert något namn på men de kan inte jag.
Prövade men "staven" passade inte i ja vad den nu heter... men jag får väl kalla den "drevet".
Jag é helt övertygad om att det går, men frågan e vad mer åker man på att byta om den "nya" spolen ska sitta på ex 5000C eller 5500 från 70 talet?
Varför? Jo jag e fortfarande inne på att bruka de äldre rullarna & om man nu ska trimma en rulle så verkar det som den största skillnaden sitter i spolen.
Sen vill jag inte göra sådan åverkan så det inte går att återställa till orginal.
Å blir jag inte nöjd är det inte svårare än att byta tillbaka & sätta nya spolen på en modern Rocket rulle.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av baliqwerty Visa inläggJapp, funkade utmärkt!
Min senaste fundering: Går det att byta ut en gammal spole (den där själva staven sitter fast i spolen) mot en modern? Den där den inte sitter fast..
Finns säkert något namn på men de kan inte jag.
Prövade men "staven" passade inte i ja vad den nu heter... men jag får väl kalla den "drevet".
Jag é helt övertygad om att det går, men frågan e vad mer åker man på att byta om den "nya" spolen ska sitta på ex 5000C eller 5500 från 70 talet?
Varför? Jo jag e fortfarande inne på att bruka de äldre rullarna & om man nu ska trimma en rulle så verkar det som den största skillnaden sitter i spolen.
Sen vill jag inte göra sådan åverkan så det inte går att återställa till orginal.
Å blir jag inte nöjd är det inte svårare än att byta tillbaka & sätta nya spolen på en modern Rocket rulle.
Det är nog "spolaxeln" du tänker på. Rätt mycket pyssel om du ska bygga om en äldre variant till att passa de moderna ultracastspolarna. Låt gamlingarna ha gammal spole, de kastar bra ändå.
Kommentera
-
Jag håller med Hippo till fullo. Det finns keramhybridlager och rostfria lager till äldre typen också om du vill uppgradera. Men är det bussningsrulle så passar inte lager. Men den kastar precis som Hippo säger bra ändå.Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Ambassadeur5000 Visa inläggHelt riktigt!
Förstör inte de gamla fina rullarna utan låt dem vara. Självklart kan du byta ut lager och smörja dessa men många gånger funkar originallagren riktigt bra efter lite tvätt och inoljning igen - de är liksom "inkörda"
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Wreckbender Visa inläggJag håller med Hippo till fullo. Det finns keramhybridlager och rostfria lager till äldre typen också om du vill uppgradera. Men är det bussningsrulle så passar inte lager. Men den kastar precis som Hippo säger bra ändå.
Även om jag är väldigt nöjd med rullen på det stora hela så hur jag än smörjer & fixar så kommer den inte riktigt upp motsvarande 5500 CS Pro Rockets kapacitet.
5500 -80 är väl en bussnings rulle? (med risk för att bli idiot förklarad).
Vad kan jag göra då, för att få ut maximal kapacitet av just denna rulle?
Kommentera
-
Gör rent ordentligt och byt ev linspridare och rör med evighetsskruv, kanske linspridaredreven också, olja med Redlabel (TG:s) Och står det inte C på den så är det troligtvis en med bussningar, det är lätt att se om du skruvar av lagerkoppen och tittar efter.Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Alaskahårt Visa inläggJag skall lämna min pro rocketrulle till en vän som arbetar som motivlackerare, han skall måla den med så kallad "true fire", väldigt duktig kille, men kommer jag bli hatad nu då? är det ett helgerån mot rullen?Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Wreckbender Visa inläggHelt ok på en sådan rulle så länge den inte är röd. Kan bli fräckt!
Kommentera
Foton
Collapse
-
Hej gruppen!
Jag ska ställa in centrifugalbromsen på en revo beast. Jag har läst på lite...2 Foton-
Kanal: Rullar
2025-03-27, 17:16 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
|
11 svar
3 727 visningar
0 gillar
|