Abu Garcia Revo Toro Beast VS Abu Ambassadeur Beast - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Abu Garcia Revo Toro Beast VS Abu Ambassadeur Beast

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Efter att ha rannsakat mitt minne och en snabb bildgoogling så stämmer det nog som ni säger, att det var en Revo Beast, sans toro, som jag hade i min hand.

jag bad den snälle expediten ta fram den nya gäddlågprofilaren och det där är vad han la i min hand.

Då kan man ju helt bortse från min jämförelse här ovan och jag måste besöka butiken igen för att känna på den

Kommentera

Ursprungligen postat av _Ekman_ Visa inlägg
      Atm kör ja med en 5000C från 1998 till gäddfisket så en uppgradering hade inte vart fel. Det är klart den säkert håller flera år till men vore kul med nåt nytt. Och ja har fått lite mer tilllit till revo beast då en kunnig rullkille från det amerikanska fiskforumet öppnat den och blev glatt överaskad hur grov och gedigen den verkade contra lexa okuma shimano,
      Alla lågprofilare jag länkat till är rejäla samt modernare (på gott och ont) än en Ambassadeur. Ambassadeur är vad dem är designade för att "slå" då det är en standard alla känner igen när det gäller multirullar.

Men jag hade valt en Revo Toro S om jag vore dig då det fiffiga broms systemet inte är så aktuellt för våra gäddor, tonfisk/hälleflundra ja visst men inte ett krav som sagt då våra gäddor som inte har den fighten i sig. Den har även en lite mer alltiallo utväxling.

Kullager spelar ingen större roll vad jag märkt om rullen är bra konstruerad mest i staterna dem gillar att har stor fet text som uppvisar att allt har massor av kullager!!!

Annars är de andra 300 rullarna fina och kommer fiska grymt bra dem med.

Men hägrar Beasten slå till! ingen här på forumet kan veta hur du känner eller exakt vad du är ute efter det är roligare att fiska med grejer man vill ha/testa se till att köpa dig ett bra spö oavsett då det gör stor skillnad i ditt fiske speciellt om du vill modernisera lite.

/Apan out
      Senast ändrad av Monkey; 2016-04-16, 06:53.

Kommentera

Ursprungligen postat av Monkey Visa inlägg

Men hägrar Beasten slå till! ingen här på forumet kan veta hur du känner eller exakt vad du är ute efter det är roligare att fiska med grejer man vill ha/testa se till att köpa dig ett bra spö oavsett då det gör stor skillnad i ditt fiske speciellt om du vill modernisera lite.

/Apan out

ja det känns som ja snöat in lite på Beasten och köper ja nåt annat kommer den där "what if" tanken ligga och gro i bakhuvudet på mig. Sen spelar det inget roll om rullen kostar 2k eller 4k. För köper ja den för 2k kommer ja bara köpa grillchips och kebab för resten

Btw tack så mycket för dom bra svaren du gett mig. Tummen upp för dig

Kommentera

Ursprungligen postat av _Ekman_ Visa inlägg
          Det där med 100 gram tror ja inte en endaste sekund på. Läste på ett amerikanskt forum där en kille ägt en Revo toro i 6 månader och kastade 8 ounce drag "226grams" dag ut och dag in och var supernöjd med rullen.
          Jag tror också att en Revo Toro Beast klarar sig över tid även om den används med beten långt över 100 gram.
          Det gör även Toro NaCl samt Daiwa Lexa (även om båda dessa har sina problemområden) förutsatt att rullarna får adekvat underhåll.

Att döma hållbarheten efter en fiskares erfarenhet i ett halvår är dock att vandra på tunn is.
          Jag servade nyligen en ABU Black Max lågprofil av första generationen som gått som jerkrulle, cirka 70-120 gram, i över tre år.
          Lite skit i IAR-lagret var enda "felet", inte en enda del uppvisade särskilt hårt slitage.

Klarar alla Black Max fiske över 100 gram i flera år?
          Nej, jag själv fick lagerras på två stycken vid fiske upp till cirka 1oz. Det tog inte ens ett halvårs sommarfiske per rulle, under samma tid havererade frikopplingen i en bekants Black Max under samma fiskeförutsättningar.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
          11 svar
          3 748 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg PrN-Sweden  
          Klistrat: Rull-terminologi av Mooki