Står i valet och kvalet på dessa två rullar. Vill gärna höra era åsikter och erfarenheter av dessa två gäddrullar.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Abu Garcia Revo Toro Beast VS Abu Ambassadeur Beast
Collapse
X
-
Ambassadeur beast är en klassiks rundrulle med ett annat stativ så den kastar säker och beter sig precis som en Ambassadeur medans Revo toro beast är en rejäl lågprofilare som är följer tiden lite bättre då den t.ex inte längre har synkroniserad linspridare och mer avancerat broms och kastbroms.
Vad man gillar för rylltyp är helt upp till individen personligen blev jag positivt överaskad av toro beasten då den i mina ögon fixade dem "felen" revo toro hade dvs höljudd, obekväm och synkadlinspridare tycker Revo Toro beasten gör allt bättre än sin föregångare. Usprungs Toron är den rulle som jag absolut har haft svårast för av alla multirullar jag ägt hat vid första fiske stunden och inte för den var dålig utan att just allt var helt fel för mig så att beasten föll mig i smaken var faktiskt väldigt oväntat.
Men är det en 4tkr rulle... nej det kan jag inte påstå att det känns som då den där man förväntar sig av en rulle för just 4lax men den är den bäst byggda Koreanen från Abu jag testat även om jag bara ägt några st bla vanliga revo beast innan.
Men världen är större än Best/Beast eller beast finns massa andra fina rullar att kolla in som gör jobbet lika bra även från Abu, Daiwa eller shimano annars kan man gå crazy och kolla in Okuma eller Quantum om man inte vill följa strömmen.
Revo toro S känns som ett bättre val för priset och med en bra utväxling för det mesta gäddfisket och då finns det mer pengar att lägga på ett spö. Jag har ännu inte hittat en Ambassadeur värd 4tkr i inköp även om jag ägt en trimmad ambassadeur över det priset...
/ApanSenast ändrad av Monkey; 2016-04-14, 18:10.
-
Ursprungligen postat av Monkey Visa inläggAmbassadeur beast är en klassiks rundrulle med ett annat stativ så den kastar säker och beter sig precis som en Ambassadeur medans Revo toro beast är en rejäl lågprofilare som är följer tiden lite bättre då den t.ex inte längre har synkroniserad linspridare och mer avancerat broms och kastbroms.
Vad man gillar för rylltyp är helt upp till individen personligen blev jag positivt överaskad av toro beasten då den i mina ögon fixade dem "felen" revo toro hade dvs höljudd, obekväm och synkadlinspridare tycker Revo Toro beasten gör allt bättre än sin föregångare. Usprungs Toron är den rulle som jag absolut har haft svårast för av alla multirullar jag ägt hat vid första fiske stunden och inte för den var dålig utan att just allt var helt fel för mig så att beasten föll mig i smaken var faktiskt väldigt oväntat.
Men är det en 4tkr rulle... nej det kan jag inte påstå att det känns som då den där man förväntar sig av en rulle för just 4lax men den är den bäst byggda Koreanen från Abu jag testat även om jag bara ägt några st bla vanliga revo beast innan.
Men världen är större än Best/Beast eller beast finns massa andra fina rullar att kolla in som gör jobbet lika bra även från Abu, Daiwa eller shimano annars kan man gå crazy och kolla in Okuma eller Quantum om man inte vill följa strömmen.
Revo toro S känns som ett bättre val för priset och med en bra utväxling för det mesta gäddfisket och då finns det mer pengar att lägga på ett spö. Jag har ännu inte hittat en Ambassadeur värd 4tkr i inköp även om jag ägt en trimmad ambassadeur över det priset...
/Apan
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inläggJag blev kär i Daiwa Lexa. För att vara lågprofil är den gedigen, kanske den mest gedigna lågprofilaren som går att hitta.
Kommentera
-
Lexan 300 är skön (400 ännu mer så) men Curadon 300 är vassare och i mitt tycke är Beasten ännu ett strå över dem men för 2-2,5ggr mer ??? upp till köparen.
En gädd lågprofilare har lite mindre profil än vanliga rundrullar kan du palma en Lexa/Toro kan du palma en 5000/300 allt annat folk säger är skitsnack.
Quantum Exo, Curado E, Okuma citrix och komodo efter att läst tackle tours omdömmenSenast ändrad av Monkey; 2016-04-14, 19:26.
Kommentera
-
Gjorde just ett hög ovetenskapligt test med ett måttband mätte från en punkt på spöt upp till toppen av gaveln på Beasten och en Conquest 301 och skillnaden var hiskeliga 3mm till beasten fördel å andra sidan stack den ut 7-8mm mer åt sidan.
Ursprungligen postat av Junk0ne Visa inläggÄr du beredd att lägga 4 lax på en rulle då tycker jag att du ska kolla in Daiwa ryoga shrapnel, du kan hitta den på eBay för mindre än 4!MvhSenast ändrad av Monkey; 2016-04-14, 19:39.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Monkey Visa inläggLexan 300 är skön (400 ännu mer så) men Curadon 300 är vassare och i mitt tycke är Beasten ännu ett strå över dem men för 2-2,5ggr mer ??? upp till köparen.
En gädd lågprofilare har lite mindre profil än vanliga rundrullar kan du palma en Lexa/Toro kan du palma en 5000/300 allt annat folk säger är skitsnack.
Quantum Exo, Curado E, Okuma citrix och komodo efter att läst tackle tours omdömmen
Kommentera
-
Toro Beast då vi jämförde lågprofilare. Ambassadeur beast har jag inte testat och kommer inte heller göra då den har en helt sjuk prisbild sett till vad man får och att på insidan är det "bara" en vanlig Ambassadeur inget fancy utom just staivet men då hade jag hellre valt en Shimano Calcutta D eller en Shimano Conquest.
/Apan
Edit: Ingen rulle håller utan underhåll/kärlek oavsett hur dyr du köper och maxar man slirbroms och gör mothugg i berg eller få PO med beten på flera hekto allt som oftast så kan man döda allt.Senast ändrad av Monkey; 2016-04-14, 19:56.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Hej gruppen!
Jag ska ställa in centrifugalbromsen på en revo beast. Jag har läst på lite...2 Foton-
Kanal: Rullar
2025-03-27, 17:16 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
|
11 svar
3 724 visningar
0 gillar
|