Ismete efter grov Abborre ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ismete efter grov Abborre ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Osmos kallas det. Googla lite så får ni svar.

Kommentera

Jag har faktiskt pimplat abborre en hel del. Var med på SM i "döda många små och stoppa i en påse"-fiske en gång. Jag har även fiskat en hel del efter stor abborre med balanspirk, men jag har fortfarande inte hittat någon sjö där det är bättre än sommarfiske.

Jag har aldrig varit med om att sötvattensmörtar skulle dö av brackvatten. Troligen var köpemörtarna i dåligt skick från början, eller så förvarades de i varmare vatten. Ofta står mörtarna i butiker på tok för varmt och dör direkt när de kyls ned lite.
      "A little learning is a dangerous thing; drink deep" Alexander Pope 1709

Kommentera

hur tjock ska isen vara för att hålla?

Kommentera

det beror på hur tjock du är. och jag känner ju dig så jag skulle chansa på 1 km minst...

Kommentera

Limnos:Om du inte vet nån speciell butik eller fixar mört själv så har regal sportfiske mörten utanför i en sump så dom är iaf nedkylda...
            Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.

Kommentera

Ursprungligen postat av VadarMannen
              det beror på hur tjock du är. och jag känner ju dig så jag skulle chansa på 1 km minst...
              Klockren
              Jag skall jobba den 22 december. Är det julafton då?

Kommentera

Limnos, ja du bara helt enkelt inte varit med om nåt riktigt ruggigt pimpelfiske. Den dan du gör det blir du såld. Har själv tävlingspimplat efter gnetter. Och insåg tidigt (redan i början på 80-talet) att storabborre var mitt mål. Sökte i ett år i en satans massa sjöar. Idag har man givna storabborrsjöar att träska i. Mitt eldprov för i år blir på Magis på lördag vid Farstabadet. BBRF, du kan ju komma dit om du vill pimpla fetborre. Eller varför inte Limnos själv.
                Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Ursprungligen postat av VadarMannen
                  fyyyyy, den var inte snäll men bra även om det inte var riktat till mig så känner jag mer enormt träffad...

Mao... kasta en sten upp i luften så kan du ge dig fan på att den landar på mig.

Kommentera

Jag har en magisk 975 grams spärr på pimpel. Vet inte hur många sådana jag fått, men aldrig en på kilot. Visst är det kul när det "knakar i", men av någon anledning händer det endast när jag sitter med en kopp hett kaffe balanserat på ena knät och en macka på det andra. => tappar både macka, kaffe och borre => går hem och läser sutarmeteporr istället.
                    "A little learning is a dangerous thing; drink deep" Alexander Pope 1709

Kommentera

Fogelberg:hahahafy fan vad jag skratta
                      tackar för den

Sen som Elanen skriver så känner jag dom som varit med om verkligt BRA abborrfiske och det var något så sjukt med borre dom fick.....Men visst det kan säkert upplevas med löja eller jigg också.
                      Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
                      2 svar
                      216 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg ArvillaKovacek  
                      Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
                      1 svar
                      175 visningar
                      0 gillar