En fråga ang krokar för isfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

En fråga ang krokar för isfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

om du öper angeldon, byt den spunna skitlinan mot 0,40nylon. Annars som bergman säger, satsa på ett par ismetespön
    Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
    Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
    Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Ursprungligen postat av greyscale
      Tänkvärt är att många faktiskt gör sig skyldiga till tjuvfisk när de lägger ut flera spö vid isfiske. Använder man trekrok eller vanlig enkelkrok så gäller de vanliga fiskereglern och inte antalet som står vid angeldon eftersom du inte använder angelkrok.
      Så är det faktiskt inte. det är så att i reglerna står att alla "angeldonsliknande" fiskesätt gäller samma regler som för angeldon...
      Ja fiske är väl kul...

Kommentera

Ursprungligen postat av Bergman
        Satsa på ett eller två ismetespön istället. Mycket roligare att drilla med än ett angeldon.
        Det går inte att jämnföra ens!!!
        sigpic

Kommentera

vilken tid på dagen e bäst att angla gädda?

Kommentera

Ursprungligen postat av Erik fiskarn
            vilken tid på dagen e bäst att angla gädda?
            Inte "på" dagen utan precis när solen går upp har fungerat bra, men även eftermiddagsfisket.

Kommentera

Vad använder ni för storlek på trekroken? Själv använder jag en trekrok storlek 4.
              Jag skall jobba den 22 december. Är det julafton då?

Kommentera

Ursprungligen postat av Allroundfiskarn
                Vad använder ni för storlek på trekroken? Själv använder jag en trekrok storlek 4.
                Normalt är väl 2st i stl. 6 . Själv använder jag en 6 i ryggen och en 4 i munnen.

Kommentera

Hmm, konstigt.. Jag har angelfiskat hela mitt liv, och är ute extremt mycke när jag har tid, och min erfarenhet är att angelkrokar är roligare när det gäller att få fisket till sportfiske.. Då måste man ju vara lita kall och vänta tills fisken svalt betet etc. Har nu även fiskat med ismete i 2 år lr något liknande.. Tycker även att det funkar bättre och är roligare med angelkrok då... Men som sagt, smaken är som baken... -Delad... Men ge det en chans, så mkt roligare om man får lite xtra sport i det hela, sen tror jag att det är lättare att tillämpa c&r om man använder angelkrok, då det endast är en krok som fisken sitter i... Inte vetenskapligt bevisat, men i teorin borde en angel krok göra mindre skada...
                  Http://blogg.dragsosportfishing.se - Team Dragsösportfishing blogg

Kommentera

Ursprungligen postat av Allmana_mini
                    Då måste man ju vara lita kall och vänta tills fisken svalt betet etc. ..... sen tror jag att det är lättare att tillämpa c&r om man använder angelkrok, då det endast är en krok som fisken sitter i... Inte vetenskapligt bevisat, men i teorin borde en angel krok göra mindre skada...
                    En angelkrok i svalget eller en trekrok i mungipan, vore jag gädda skulle jag välja det senare.

Kommentera

Ursprungligen postat av dennis
                      En angelkrok i svalget eller en trekrok i mungipan,vore jag gädda skulle jag välja det senare.
                      En tjock angelkrok eller en tunn trekrok, vore jag gädda skulle jag välja det senare. (Pröva med ett finger får du se)
                      sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
                      2 svar
                      209 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg ArvillaKovacek  
                      Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
                      1 svar
                      150 visningar
                      0 gillar