Eller han kan ta fram prylarna om man bygger själv?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Allround Multirulle?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggJag gav faktiskt inte så mycket för den, 900kr men synd att jag inte kollade med ut först,får väl ha den till abborre!
Jag är jäkligt sugen på en 25'a själv......men jag borde vänta till nästa vinter, har redan samlat på mig för mycket "nytt" inför säsongen..
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggEller han kan ta fram prylarna om man bygger själv?
Det var ialla fall inte omöjligt utan att han skulle låta producera nya prylar.....men det fanns lite som gjorde att han avvaktade för tillfället...
Dra iväg ett mail till honom så jag inte missuppfattat honom helt.
Kommentera
-
hehe, har inga problem med det. Har större rullar en så.
Det Jag har svårt att förstå är hur kan man rekommendera en amba 5000 för lättare abborrefiske och då menar inte Jag bara dig då.
Tråden handlar inte om var Du, Jag eller någon annan har köpt, det är oväsentligt i det har fallet, utan det som är svårt (läs utmaning) men det är att föreslå någonting som verkligen kan fungera efter trådskaparens önskemål.
Jag har ett jänkar-spinnspö som Jag jiggar abborre med och det väger knappa 100gr, hur bra balanserat skulle det vara att montera en stor multirulle på det? Det blir bara sk1t såklart.
Jag har haft en 2500. Den enda rullen som Jag har haft som Jag vevade med höger. Valde bort den pga att linintaget per vevvarv var inte tillfredsställande. Kan man leva med det, då har man en riktig bra rulle, till det lättare abborre och hö fisket!
Häls /TSenast ändrad av tonyex; 2011-03-21, 23:01.
Kommentera
-
Jag skulle köpa helt andra prylar men killen som äger butiken visade mig den och frågade om jag ville ha den, självklart nyservad, var bara ett sådant impuls-köp, kunde inte låta bli när jag höll i den!
Klarar mig alldeles utmärkt med en Record tycker den är skön till lättare beten, får forska runt och se om jag kan få tag i ut prylar, priset kan ju bli ganska ok jämfört med att köpa en färdig!
Finns en butik i Malmö som säljer en för 5995kr och det priset kommer jag långt under om jag skruvar själv.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggJag skulle köpa helt andra prylar men killen som äger butiken visade mig den och frågade om jag ville ha den, självklart nyservad, var bara ett sådant impuls-köp, kunde inte låta bli när jag höll i den!
Klarar mig alldeles utmärkt med en Record tycker den är skön till lättare beten, får forska runt och se om jag kan få tag i ut prylar, priset kan ju bli ganska ok jämfört med att köpa en färdig!
Finns en butik i Malmö som säljer en för 5995kr och det priset kommer jag långt under om jag skruvar själv.
Jag minns bara att han inte kunde bygga några kompletta rullar.
Jag frågade inte om pris, men det är nog säkert runt 6 papp om han skulle börja snickra igen.
Kommentera
-
OM man ska utgå från vad trådskaparen skriver så är det nog som tonyx säger.. en Curado eller motsv som gäller. Visst går det fiska abborre med en 5000 särskillt om man öser i trim för någon tusenlapp eller två..dock tror jag inte att det blir speciellt optimalt. En Curado klarar däremot detta galant och den lär nog fixa jerkbiten oxå. Att komma undan med ett spö lär bli svårare..
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Hippo Visa inläggOM man ska utgå från vad trådskaparen skriver så är det nog som tonyx säger.. en Curado eller motsv som gäller. Visst går det fiska abborre med en 5000 särskillt om man öser i trim för någon tusenlapp eller två..dock tror jag inte att det blir speciellt optimalt. En Curado klarar däremot detta galant och den lär nog fixa jerkbiten oxå. Att komma undan med ett spö lär bli svårare..
Häls /TSenast ändrad av tonyex; 2011-03-21, 23:10.
Kommentera
-
Kan hålla med om att en pro rocket tar in vilken abborre som helst utan att man direkt behöver anstränga sig, jag sa Recorden tack vare flätlinan, tycker personligen inte om att fiska flätlina på dom andra amb, med den vanliga spolen, har flätlina på min 50 och till havsfiske, samt på en liten betydelselös haspel som jag använder till abborre.
Såg inte att att någon ville ha en lågprofilare, vill tråd-skaparen det kan jag inte rekommendera något eftersom mina erfarenheter av lågprofilare inte är direkt positiva, för mig är en Multi rund gärna röd och skall hålla en livstid,Jag tycker lågprofil är en annan sorts rulle i ett eget segment.
Recorden funkar bra till borre spö är en smaksak själv har jag ett Shimano 10-30gr till denna rulle och kan kasta lätta beten utan problem.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av BaraalbinHej, letar efter någon kunnig angående denna Buster jerk. Det enda jag vet om den är att det ska vara...3 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2025-03-01, 19:50 -
-
av SpringarenJag har fiskat haspel i många år men tänkte prova multirulle till jigg och hårdbeten. Jag köpte en bra...1 Foto
-
2024-08-10, 08:18 -
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av Hepper22 Foton
-
2024-11-09, 20:27 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|