min absolut sista tråd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

min absolut sista tråd

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• min absolut sista tråd

tjenare!,jag har fått sjukt mycket klagomål på att jag lägger ut så mycket tråkiga trådar,så nu ska jag lägga ut en sista tråd med alla mina frågor och om jag inte får de svar jag behöver fortsätter jag lägga ut trådar!

mina frågor är då:

vad är de för skillnad mellan amba 5501 cl3 och jb samt jerk

håller 5501 cl3 till krävande jerkfiske(drag från 80gram till 200 gram)

och vad är ett medelfiske för en amba 5501 cl3?

mvh kennie
    http://k3nfishing.blogspot.com/

Ha! Bra Kennie,för att lära sig måste man fråga...Tyvärr verkar en del tro att dom är födda med det vetande dom äger...

tyvärr är jag inte insatt i ambassadeurerna efter 5500C-6500C rullarna då alla deras multirullar efter dessa under några år var allt annat än nåt jag önskade äga så gick jag ifrån dom...
    Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

När du kommenterat dom svar jag gett dig i andra trådar om samma sak så att vi kan reda ut den frågan till sitt slut så kan jag återkomma till den här tråden senare Kennie. Men för närvarande har jag väl ett antal svar till dig i flera andra trådar som jag väntar en återkoppling på. Om svaret va det du sökte? om svaret var förståeligt ? om de va nått du vill ha förtydligat ? om det är nått mer i den frågeställningen du undrar över ? mm mm

Ärligt nu jag förstår ingenting av detta. Hoppas verkligen du förstår vad jag menar, så kanske vi kan gå vidare med den här tråden sen.

håller 5501 cl3 till krävande jerkfiske(drag från 80gram till 200 gram)
      Den frågan har du fått en lång utläggning av mig i en av dina andra trådar, men jag fick ingen responce av dig på det jag sa. Du drog å skapade en ny tråd. Återigen, när man svarar så vill man gärna ha ett kvitto på att svaret har landat.
      Senast ändrad av Exxet; 2011-03-01, 23:12.
      Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Ursprungligen postat av axe Visa inlägg
        När du kommenterat dom svar jag gett dig i andra trådar om samma sak så att vi kan reda ut den frågan till sitt slut så kan jag återkomma till den här tråden senare Kennie. Men för närvarande har jag väl ett antal svar till dig i flera andra trådar som jag väntar en återkoppling på. Om svaret va det du sökte? om svaret var förståeligt ? om de va nått du vill ha förtydligat ? om det är nått mer i den frågeställningen du undrar över ? mm mm

Ärligt nu jag förstår ingenting av detta. Hoppas verkligen du förstår vad jag menar, så kanske vi kan gå vidare med den här tråden sen.

hehe okej jag kikar igenom dom andra!

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
          Ha! Bra Kennie,för att lära sig måste man fråga...Tyvärr verkar en del tro att dom är födda med det vetande dom äger...

tyvärr är jag inte insatt i ambassadeurerna efter 5500C-6500C rullarna då alla deras multirullar efter dessa under några år var allt annat än nåt jag önskade äga så gick jag ifrån dom...
          okej!,tack ändå!

mvh kennie

Kommentera

Kör på bara Kennie! Det är väl valfritt att svara?
            Mitt råd angående utrustning överlag är att använda det du har och dra egna slutsatser. Har rullen/ spöt funkat bra köper du ett liknande. Och skippa de dyraste, speciellt om du köper i sverige. Det är inte så petigt vad man använder, bara att man gör det. Annars blir det ingen fisk.

Kommentera

Kennie, JB har stativ i kromad mässing samt drev i rostfritt, extra backspärr och så vidare. Dessa förstärkningar gör att det hålla bättre för jerkfiske eftersom det sliter hårt på just rullen.
              C3 har alu stativ, mässingsdrev och sakna de andra förstärkningar som JB har. Rullen snabbt försvagat av de krafter som rullen utsätts för. Visst håller det ett tag, kanske länge, men förr eller senare ge det upp.

Hoppas detta hjälpa dig.

Kommentera

problemet är nog troligen att han inte har så mycket grejer...han har fiskat bara en sommar skriver han i ett tidigare inlägg så
                förmodligen har han inget att jämföra med...en ung vetgirig kommande storfiskare? Skräm inte bort honom...en del "svar" han
                får är lite väl "hårda"...må vara att han startat en och annan tråd för mycket men forumet torde väl vara till för att öka kunskapen hos oss alla,speciellt hos nybakade "fiskeidioter"...
                Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Ursprungligen postat av Musti
                  För att svara på dina frågor;

Kattman hade svar på vad det är för skillnader, precis det han nämner är skillnaderna!

Om rullen klarar krävande jerkbaitfiske?
                  Ja den klarar det, men hur du använder den kan göra att den håller en mindre tid, eller en längre tid. Jerkbaitfiske sliter på rullen mer än vad vanligt spinn gör.

Vad medelfisket är?
                  Ja vad är medelfisket för dig? Du kan kasta beten på ca 20-30gram upp till 400gram med den om du vill, sålänge du har rätt spö, lina och "kastteknik".
                  Vad vill du fiska med den? Gäddspinn? Abborre? Jerkbait?
                  tack!,som sagt jag ska fiska jerk!

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
                    problemet är nog troligen att han inte har så mycket grejer...han har fiskat bara en sommar skriver han i ett tidigare inlägg så
                    förmodligen har han inget att jämföra med...en ung vetgirig kommande storfiskare? Skräm inte bort honom...en del "svar" han
                    får är lite väl "hårda"...må vara att han startat en och annan tråd för mycket men forumet torde väl vara till för att öka kunskapen hos oss alla,speciellt hos nybakade "fiskeidioter"...
                    byggarn! du har rätt de är precis så de ligger till!

mvh kennie

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 783 visningar
                    0 gillar