min absolut sista tråd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

min absolut sista tråd

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Det bästa råd jag kan ge dig Kennie är att gå in i en butik och titta på och känn på rullarna, det är minst lika viktigt att du trivs med dem som att dom håller för ditt fiske.

Sedan är det ofta så att dom lite äldre och billigare prylarna är minst lika bra om inte bättre en det nya, framför-allt har jag upplevt detta på spö.

Kommentera

Ursprungligen postat av Musti

Vad jag har läst så bytte du din båt mot ett jerkbaitset?
      Förmodligen detta som ställt till det för honom.
      En båt är tusen gånger mer värd än ett jerkbaitset oavsett utrustning.
      Jag tycker, alltså finns jag.
      Jag fiskar, alltså lever jag.

Kommentera

Ursprungligen postat av axe Visa inlägg
        Vad bra Kennie, har du äntligen fått de svar du sökte nu ?

Ska jag tolka det som att vi kan släppa den andra tråden nu ?
        http://www.fiskesnack.com/forum/show...3-ännu-en-gång
        japp de kan vi!
        http://k3nfishing.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av ÅsikteN Visa inlägg
          Förmodligen detta som ställt till det för honom.
          En båt är tusen gånger mer värd än ett jerkbaitset oavsett utrustning.
          jo jag vet att jag har bytt bort mig men därav vill jag att rullen iaf ska hålla för jerkfisket som sagt jag har varit jävligt ivrig helt enkelt.

mvh kennie

Kommentera

Den håller, men i vilket fall som helst så har du genomfört bytet så det finns inget att göra åt saken om det mot förmodan skulle vara så att den inte håller! Vi Kan inte hjälpa dig.

Kommentera

japp de kan vi!
              Vad roligt att du fått ditt svar, även om jag tycker det va ett tag sen vi konstaterade att RULLEN HÅLLER.

Du återkom aldrig på mitt inlägg om att spö ,lina, jerkvikt och ditt fiskesätt avgör hur stora krafter du för in i rullen. Allt det jag skrev i förr,förr,förra tråden gäller ännu. Hoppas du förstog detta med hur krafterna skapas, att det är du som anger hur mycket stryk rullen ska få, du och ingen annan, och vad du kan göra åt det för att underlätta, få din rulle att hålla för evigt.

Ditt spö hur är det ? Och gör inte mothugg som om du ska fälla en elefant. Och som jag sa jerka med nylonlina så är du ytterst snäll mot din utrustning. Och jo det går, även om vissa hävdar motsatsen, Men är du nybörjare så kör med lättjerkade beten, typ salmo slider buster mfl. Beten med lite egen gång så går det utmärkt med nylonlina. Billigare dessutom.
              Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Ursprungligen postat av HenkeW Visa inlägg
                Hej
                Självklart ska man få skapa nya trådar om man funderar på något !
                Men !!
                Man skall alltid först söka (!) på de saker man funderar på.

Tänk såhär, låt säga att det skapas 1000 trådar som handlar om samma rulle, drag eller vad som helst.. Hur ska man då om man använder sökfunktionen (som man ska göra) kunna avgöra var man skall börja läsa!?

Det är pga detta som reglerna finns ang "tydliga trådar" , "använda sökfunktionen" och att de hamnar i rätt forumdel!
                Finns att läsa här: http://www.fiskesnack.com/forum/show...com%B4s-regler

Skulle detta följas till nära nog 100% då skulle det vara mycket enklare att hitta information här på forumet !

Skriver inte detta för att djävlas utan jag vill helt enkelt att forumet skall vara enklare att utnyttja för alla!

mvh/ Henke

jag har sökt för just 5501 CL3 inte c3 jag har inte hittat någon värd info annars hade inte denna tråd heller funnits...

Kommentera

Finns bara ett sätt att ta reda på om den håller och det är att fiska med den och prova.

Kommentera

Ursprungligen postat av Kennielofstedt Visa inlägg
                    jag har sökt för just 5501 CL3 inte c3 jag har inte hittat någon värd info annars hade inte denna tråd heller funnits...
                    Så du menar på fullaste allvar att du inte har fått svar på den frågan tidigare och var tvungen att skapa ännu en tråd !?

Ditt minne måste vara väldigt kort !?

Vilken del i den tråden är det du inte förstår?

Gör oss alla en tjänst och tänk till riktigt ordentligt innan du fortsätter att posta inlägg och trådar!
                    Senast ändrad av HenkeW; 2011-03-02, 18:06.

Kommentera

Ursprungligen postat av HenkeW Visa inlägg
                      Så du menar på fullaste allvar att du inte har fått svar på den frågan tidigare och var tvungen att skapa ännu en tråd !?

Ditt minne måste vara väldigt kort !?

Vilken del i den tråden är det du inte förstår?

Gör oss alla en tjänst och tänk till riktigt ordentligt innan du fortsätter att posta inlägg och trådar!

jag menar SÖK INFO inte från trådarna jag gör men nog om detta jag har fått min info och tänker inte lägga ut några mer trådar om denna rulle

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      271 302 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist