Ursprungligen postat av Kattman
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
min absolut sista tråd
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av micke g Visa inläggKör på bara Kennie! Det är väl valfritt att svara?
Mitt råd angående utrustning överlag är att använda det du har och dra egna slutsatser. Har rullen/ spöt funkat bra köper du ett liknande. Och skippa de dyraste, speciellt om du köper i sverige. Det är inte så petigt vad man använder, bara att man gör det. Annars blir det ingen fisk.
jo de är nog så som du säger!
tack!
Kommentera
-
ni alla har kommit med vänliga svar och de blir jag glad över!,om jag får vänliga och vettiga svar så vill jag också följa en och samma tråd inte dom här svaren "jo den håller " utan "jo den håller för att......"
tack!,jag höll på att tappa fiske suget och har några dagar nu tänkt sälja fiske grejerna men ni fick mig att inse att jag älskar fiske!
ett stort tack till er!
mvh kennie
Kommentera
-
Kör med din C3 vilket är en bra rulle, använde själv en till jerk under flera år utan problem. Tänk på att inte rycka och dra som en tok om du sätter ett bete i botten för går stativ m.m åt skogen, sen behöver man inte rycka/dra så hårt för att en jerk ska röra sig bra.
Kommentera
-
Lite annorlunda tråd som har visat lite på ödmjukhet,tack för det. Tråden visar väl oxå vilket stort dilema det är för en fiskare att tala om vilket/vilken som är den bästa när marknaden är fullsamackad med rullar som har sina egna små egenheter och fördelar. Det som en gillar gillar inte en annan och så kan det hålla på. Känns lite som att marknaden är mättad därav marknadsförs allt som ett behov,men är det verkligen så.
Tänk på att FISKEGLÄDJEN inte kan uppnås med prylar utan det är enkelheten, uppfinningsrikedomen och lite annat smått och gått, men det verkar som den fått ge vika lite för PRYLGLÄDJEN tyvärr...............
Kolla över dina prylar vad du behöver. det kommer du ändå att få göra någon dag.
Kommentera
-
Vad bra Kennie, har du äntligen fått de svar du sökte nu ?
Ska jag tolka det som att vi kan släppa den andra tråden nu ?
Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]
Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]
Kommentera
-
Vad spelar det för roll hur många trådar han gör?
Han som jag verkar vara rätt ung och vill veta saker! Ni som vet mycket och kanske blir irriterade på dessa "lätta" frågor kan väl bara skriva ett svar, eller är det för mycket begärt att hjälpa en och "slösa" 30 sekunder på sitt surfande?
fortsätt skriva trådar!
Kommentera
-
Hej
Självklart ska man få skapa nya trådar om man funderar på något !
Men !!
Man skall alltid först söka (!) på de saker man funderar på.
Tänk såhär, låt säga att det skapas 1000 trådar som handlar om samma rulle, drag eller vad som helst.. Hur ska man då om man använder sökfunktionen (som man ska göra) kunna avgöra var man skall börja läsa!?
Det är pga detta som reglerna finns ang "tydliga trådar" , "använda sökfunktionen" och att de hamnar i rätt forumdel!
Finns att läsa här: http://www.fiskesnack.com/forum/show...com%B4s-regler
Skulle detta följas till nära nog 100% då skulle det vara mycket enklare att hitta information här på forumet !
Skriver inte detta för att djävlas utan jag vill helt enkelt att forumet skall vara enklare att utnyttja för alla!
mvh/ Henke
Kommentera
-
Detta med hundratalstrådar är ett vanligt fenomen på de flesta forum. För att nu får bort dessa skulle några vänliga själar skriva upp specifikationer för olika rullar.
och klistra tråden... Då kan man hänvisa folk dit, även om man skulle behöva få fakta om vissa rullar. Som tex tillverkningsår. Vilka uppgraderingar som genomförts på rullarna.
Med all kompetens som finns här på FS så kan jag garantera att denna tråden skulle bli VÄL besökt.Oh crap! VAfan har jag nu gjort!?
Kommentera
-
Har aldrig framfört att jag är irritead eller att vissa frågor är för lätta. Men jag har haft lite synpunkter på Kennie det står jag för. Har nämligen i andra trådar redan svarat på precis de ni alla här sagt nu, med resultatet att Kennie inte återkopplat utan bara dragit från tråden och skapat en ny tråd med samma frågor. Detta har skett om å om igen. VILL VERKLIGEN HJÄLPA honom men någonstans måste jag fråga rätt ut och påtala att nu är jag ganska less på att följa hans trådhopp och besvara frågorna om å om igen. Därför måste jag undra om han överhuvudtaget vill ha mina svar?Ursprungligen postat av Sommar Visa inläggVad spelar det för roll hur många trådar han gör?
Han som jag verkar vara rätt ung och vill veta saker! Ni som vet mycket och kanske blir irriterade på dessa "lätta" frågor kan väl bara skriva ett svar, eller är det för mycket begärt att hjälpa en och "slösa" 30 sekunder på sitt surfande?
fortsätt skriva trådar!
Detta beteende gagnar ingen av oss på detta forum. Som du redan noterat så förekommer en del irritation, vilket är helt förståligt.
Min undran till Kennie va om jhan fått den hjälp han önskar och att jag därmed kan släppa dom andra trådarna där jag besvarat hans frågor. Som sagt jag brukar skriva en hel del när jag svarar och det är inte utan en viss insatts, min tid. Och jag gör inte det om å om igen i någon sorts katt å råttalek, om frågeställaren inte ens bemödar sig återkoppla svaret han fått.
För övrigt har Henke en mycket bra synpunkt. som även detta påtalats tidigare.
Märker flera som hoppar in å har synpunkter på oss som poängterar missförhållanden. Innan ni tar ställning. börja i october och följ Kennies trådar om amba hit å amba dit så kan vi diskutera sen om detta är ett bra exempel för alla vetgiriga att följa ? ?
Det finns som sagt sökfunktioner och det mesta är redan sagt 100 gånger. Eller är det för mycket begärt att ni vetgiriga ska offra 30 sek av ert surfande till att söka lite ??Senast ändrad av Exxet; 2011-03-02, 12:28.Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]
Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2025-12-11, 16:20 -
-
av FlexKöpte ett Perchzilla Finesse Casting 2-12gr och parade ihop det med en Micro monster och hela ekipaget...3 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2025-04-25, 11:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
271 356 visningar