Så här resonerar jag: 1. Bra grepp om rullen så du kan styra betet ordentligt. 2. Hög utväxling som tar hand om slacklinan. Sen har jag aldrig förstått mig på det där med att fiska sönder kvalitetsrullar. Jerkbait handlar om att styra ett bete, inte klyva ved...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Bästa rullen för jerk fiske
Collapse
X
-
Fiskar du bara buster jerk så håller säkert en abu blackmax... men fiskar man aktivt med beten 200g pluss och gärna fort så ryker våra kära "svenska" slarvnitatde ambassadeurer ganska snabbt.Sen så värkar dom tydligen inte gilla när man pressar fisk för hårt heller. Ett pluss på abu rullarna är att bromsen är kraftig dock så funkar det ju dårligt när bromsen är starkare än rullen...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av engqvist Visa inläggMin åsikt i ämnet är att oavsett om man testat alla världens rullar så kommer åsikterna gå isär ändå. Man är olika i smak och tycke.
Så om man ska svara på frågan vilken är världens bästa rulle? Svaret är den finns inte!
//T
Kommentera
-
Instämmer med ovan Tonyex och Engqvist, dessa trådar om "bästa" tenderar att bli en slagpåse om vad som är bäst..utan att egentligen bevisa ngt alls. Man kan ju prova att slänga ut frågan på ett bilforum "jag ska köpa en ny bil, vill ha den bästa, pris spelar ingen roll...vad ska jag köpa"..svaret lär lixom inte vara givet (fast jag hade valt en Porsche =) ). Jag har skrivit ungefär samma sak förr, med risk att bli kallad surgubbe, men för guds skull "SÖK". På detta forum finns kilometervis av info gällande rullar och framförallt jerkrullar =) Och när någon säger "den här är bäst" så är det till 99% personlig erfarenhet och noll värde i det stora hela. Själv är jag sjukligt störd när det gäller mulitrullar och har ca 15 av Shimano-fabrikat och ca 60-70 av ABU...har noll Daiwa och Okuma osv...trots att "den bästa" kanske är tillverkade av dessa, vem vet =)
Kommentera
-
Ursprungligen postat av trigger Visa inläggVilken högervevad är bra då?
Kolla mitt fotoalbum...:-D
Kommentera
-
ElCamino, den cammo färgade e häftig.
Nämen ärligt talat vill jag veta vilken högervevad som är i samma klass som 5601 JB för jerkfiske dvs stark och trimmvänligt.
Har nämligen märkt själv fast jag har korta och tjocka fingrar så vill jag ha en rund rulle framför en lågprofil till mitt jerkfiske fast jag trodde tvärt om i början när jag köpte en shimano cititca 200d som första rulle.
Sen bytte jag till mig en 5601 JB mot ett spö och tyckter bättre om greppet om den men det går fan inte o få in tekniken me väster vevad rulle för mig
Kommentera
-
Ursprungligen postat av HenkeW Visa inläggDå är det en CS Rocket du ska ha.
Stark, kastar bra och är mycket trimvänlig.
Skulle gärna fått va me tummtangent.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av trigger Visa inläggTack för snabbt svar.
Skulle gärna fått va me tummtangent.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av BaraalbinHej, letar efter någon kunnig angående denna Buster jerk. Det enda jag vet om den är att det ska vara...3 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2025-03-01, 19:50 -
-
av SpringarenJag har fiskat haspel i många år men tänkte prova multirulle till jigg och hårdbeten. Jag köpte en bra...1 Foto
-
2024-08-10, 08:18 -
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av Hepper22 Foton
-
2024-11-09, 20:27 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|