Hej!
Frågade om lite hjälp och tips,inför köp, som nybörjare på jerk och fick massor med bra hjälp och tips, Suveränt!! Jag bugar och tackar

Tar jättegärna emot lite tips nu på:
- Hur jag ska,eller kan, fiska dragen jag har för att ha lite vettig chans att landa en och annan gädda.
- Hur jag jerkar i lätt strömmande vatten (som Svartån här). Några drag som funkar bättre, eller om det är nåt speciellt att tänka på?
Drar väl en liten presentation omn inköpen ifall nån tycker det är kul. Jag tycker ju det i varje fall, alltid kul att få köpa nytt

-------------
Använde de goda råd jag fått för att ringa runt till lite handlare för att försöka kolla in service, få lite hjälp och såklart också få ett bra pris på ett bra startkit! Möttes överlag av trevliga och hjälpsamma personer, gött

Fastnade till slut för Willys sportfiske, framför allt av två skäl. Killen jag snacka med var bra och ärligt rak i sina kommentarer och han gav mig ett ok pris på spö+rulle+lina!
Sa till han att jag hade en budget på runt 3500-3700 och han hamnade lagom mitt i mellan, bra jobbat

Blev som i bilden ovan: ( Allt, förutom Solbrillorna+de 3 dragen till höger, är från willys )
Revo toro+Svartzonkerspöt+lina+tafsar (var det han först sydde ihop ett bra pris på)
3 buster jerks (Firetiger, clownfish, grey shadow)
1 I-fish (parrot)
1 SG freestyler (red rum)
1 slider (plo)
Dragen överlät jag åt honom att fylla på med, så det fick bli en glad surprise. Jag bad han bara skicka på ett kit med lite blandade bra lättfiskade nybörjardrag i lite varierande färger, som funkar på lite olika djup och främst i smågrumligt till lite klarare vatten. Känns spontant som han fixade en bra mix!
Sz hade jag läst en del positivt om och spöt verkade passa mig o mitt fiske så av spön de hade inne var det spöt jag ville jag ha!
Tog 2 dagar knappt från att jag snackade med Willys så hade jag grejorna....fiiint o grymt suuuugeeen nu

Och sugen som jag är nu så var jag bara tvungen att ta en sväng och kolla utbudet i Linköping idag :P
Råkade visst bli att komplettera med lite. (det upp till höger)
2 Ace sweet shad (Hot perch och Blue shad)
1 SG freestyler 13cm (baby cod)
Som sagt,kommentarer och tips mottages gärna! Själv vet jag nog vad jag kommer göra nu på min första semestervecka

Sketfiske på er

Kommentera