Ursprungligen postat av barnmorskan
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Val av multirulle till spinn/lätt jerk?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Hippo Visa inlägg..det där med revspridaren på D-serien är en väl bevarade hemlighet här i Svedala, men så har ju Curado aldrig sålts i stora mängder här.. lova nu att inte ta upp detta i alla nya trådar som handlar om Curados, kan lätt bli lite enformigt = ), vissa rullar rasar bara.
Häls //T
PS: Jag är lite dålig insatt, men var inte den curado som slog alla möjliga försäljningsrekord världen över?Senast ändrad av tonyex; 2012-12-04, 19:58.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggDen har en litet men irriterande konstruktionsfel, linspridaren sitter för nära spolen så vinklen blir för snäv i ytterlägena vilket kortar kasten och är väldigt irriterande på en så pass dyr rulle.
1600 fungerar betydligt bättre tack vare den smalare spolen men är till för riktigt lätta beten, jag kör med min 1601 till borre fiske med 5-15 gr drag.
Nu har jag den röda Japan varianten och jag vet inte om den skiljer sig mot den blå förutom magnesium delarna.. Väldigt trevlig rulle..
Kommentera
-
Jag jämförde känslan och kastländerna med en Calais A, visst är det en skön rulle som kastar bra, jag hade helt klart hellre köpt den en Revorullarna men till det priset tycker jag man kan kräva lite mer,, 1600 storleken är ju helt perfekt, känns som dom glömde flytta tillbaka spolen när dom breddade rullen...
Kommentera
-
Hörru gnällgubbe!Är du säker på att du monterat den rätt på spöt??
Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggkänns som dom glömde flytta tillbaka spolen när dom breddade rullen...
Kommentera
-
Jag såg att lexan nämndes nånstans här och den finns i en 100 size som borde funka fint till TS fiske. Jag valde mellan den och curadon. Lexa 100 går att få hem till en vettig peng på ebay.
Kommentera
-
Hahaha!! Kunde tro att det var nåt sånt!
Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggVisste det var något som inte stämde,
Spöet fick korkklinga varje gång jag använde den rullen , men jag har alltid trott det var en inbyggd finess på dom rullarna
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggkänns som dom glömde flytta tillbaka spolen när dom breddade rullen...
Det finns många små äldre multirullar som har liknande problem. Jag har några sådana här hemma, fast dom är stadigare, byggda av riktig metall, silkesmjuka och kastar längre än många nya rullar.
Häls //T
Kommentera
-
Ursprungligen postat av tonyex Visa inläggDet där var inte något som påverkade prestanda eller har jag fel? Rullen gick att använda iaf,, vissa rullar rasar bara.
Häls //T
PS: Jag är lite dålig insatt, men var inte den curado som slog alla möjliga försäljningsrekord världen över?
Kommentera
Foton
Collapse
-
av BaraalbinHej, letar efter någon kunnig angående denna Buster jerk. Det enda jag vet om den är att det ska vara...3 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2025-03-01, 19:50 -
-
av SpringarenJag har fiskat haspel i många år men tänkte prova multirulle till jigg och hårdbeten. Jag köpte en bra...1 Foto
-
2024-08-10, 08:18 -
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av Hepper22 Foton
-
2024-11-09, 20:27 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|