Val av multirulle till spinn/lätt jerk? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Val av multirulle till spinn/lätt jerk?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
    Det ligger i utvecklingens natur att ibland göra fel. Alla tillverkare har stundtals problem, framför allt vid introduktion av en ny modell/serie. Curado D:s linspridare klickade och lät, trots att den monterats av japaner

Det är lite lustigt att de mest diskuterade trådarna aldrig handlar om hur man fångar fisk, utan vilken rulle som är bäst att göra det med. Rullnörderi är underbart!
    ..det där med revspridaren på D-serien är en väl bevarade hemlighet här i Svedala, men så har ju Curado aldrig sålts i stora mängder här.. lova nu att inte ta upp detta i alla nya trådar som handlar om Curados, kan lätt bli lite enformigt = )

Kommentera

Ursprungligen postat av Hippo Visa inlägg
      ..det där med revspridaren på D-serien är en väl bevarade hemlighet här i Svedala, men så har ju Curado aldrig sålts i stora mängder här.. lova nu att inte ta upp detta i alla nya trådar som handlar om Curados, kan lätt bli lite enformigt = )
      Det där var inte något som påverkade prestanda eller har jag fel? Rullen gick att använda iaf, , vissa rullar rasar bara.

Häls //T

PS: Jag är lite dålig insatt, men var inte den curado som slog alla möjliga försäljningsrekord världen över?
      Senast ändrad av tonyex; 2012-12-04, 19:58.

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
        Den har en litet men irriterande konstruktionsfel, linspridaren sitter för nära spolen så vinklen blir för snäv i ytterlägena vilket kortar kasten och är väldigt irriterande på en så pass dyr rulle.
        1600 fungerar betydligt bättre tack vare den smalare spolen men är till för riktigt lätta beten, jag kör med min 1601 till borre fiske med 5-15 gr drag.
        Har du testat att vrida på inställningen till centrifugalbromsen? För att vara seriös så är jag ganska imponerad av kastegenskaperna av mörrumen. Jämfört den mot dc och självklart slår dc den men skillnaden är inte så stor som man kan tro.
        Nu har jag den röda Japan varianten och jag vet inte om den skiljer sig mot den blå förutom magnesium delarna.. Väldigt trevlig rulle..

Kommentera

Jag jämförde känslan och kastländerna med en Calais A, visst är det en skön rulle som kastar bra, jag hade helt klart hellre köpt den en Revorullarna men till det priset tycker jag man kan kräva lite mer,, 1600 storleken är ju helt perfekt, känns som dom glömde flytta tillbaka spolen när dom breddade rullen...

Kommentera

Hörru gnällgubbe! Är du säker på att du monterat den rätt på spöt??

känns som dom glömde flytta tillbaka spolen när dom breddade rullen...

Kommentera

Jag såg att lexan nämndes nånstans här och den finns i en 100 size som borde funka fint till TS fiske. Jag valde mellan den och curadon. Lexa 100 går att få hem till en vettig peng på ebay.
              http://www.reverbnation.com/burnout28

Kommentera

Hörru gnällgubbe! Är du säker på att du monterat den rätt på spöt??
                Visste det var något som inte stämde,

Spöet fick korkklinga varje gång jag använde den rullen , men jag har alltid trott det var en inbyggd finess på dom rullarna

Kommentera

Hahaha!! Kunde tro att det var nåt sånt!

Visste det var något som inte stämde,

Spöet fick korkklinga varje gång jag använde den rullen , men jag har alltid trott det var en inbyggd finess på dom rullarna

Kommentera

känns som dom glömde flytta tillbaka spolen när dom breddade rullen...
                    Måndagex?

Det finns många små äldre multirullar som har liknande problem. Jag har några sådana här hemma, fast dom är stadigare, byggda av riktig metall, silkesmjuka och kastar längre än många nya rullar.

Häls //T

Kommentera

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
                      Det där var inte något som påverkade prestanda eller har jag fel? Rullen gick att använda iaf, , vissa rullar rasar bara.

Häls //T

PS: Jag är lite dålig insatt, men var inte den curado som slog alla möjliga försäljningsrekord världen över?
                      Curado D slog nog inga försäljningsrekord, anses kanske vara den bäst byggda trots inledande problem med linspridaren. Problemet var väl att den är för stor och bulkig och hade problem att matcha..Daiwas..och Revosarna...hör och häpna! Jänkarna är ju lite känsliga för det här med vikt osv. Förmodligen därför alla nya undermaterial dyker upp.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 789 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04