Val av multirulle till spinn/lätt jerk? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Val av multirulle till spinn/lätt jerk?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Går bara efter vad butikerna här nere berättar när det gäller vad dom får in i rullar , hos den ena är 75% av reklamationerna revo, men självklart beror det till största delen på att rullarna används till saker dom inte är gjorda för, jag har träffat på en del som tex. har dom att pilka torsk med

Kommentera

Rean var slut i söndags så köpet gick i stöpet så att säga.. och handlaren rekommenderade en blackmax till det ja skulle använda den till.. nej känns värt att lägga slantarna på nåt liiite dyrare.

Jag tror jag slår till på en shimano cronarch när ja kommer hem ca 1800:- på berras får anses billigt.

Vet inte vad jag ska med den till nu. Har inte handlat klart julklapparna till kärringen heller, men vafan haha.. man kan ju sitta och pilla å greja med den tills isen lossar :P

Kommentera

Kommer garanterat funka skitbra! Grattis till bra val!

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
          Går bara efter vad butikerna här nere berättar när det gäller vad dom får in i rullar , hos den ena är 75% av reklamationerna revo, men självklart beror det till största delen på att rullarna används till saker dom inte är gjorda för, jag har träffat på en del som tex. har dom att pilka torsk med
          ...tror bara att man inte ska dra för stora växlar statistiskt sett baserat på en till två butikers åsikt..särskilt inte om man pilkar torsk med en bassrulle..

Kommentera

...tror bara att man inte ska dra för stora växlar statistiskt sett baserat på en till två butikers åsikt..särskilt inte om man pilkar torsk med en bassrulle..
            Håller med dig, jag tyckte bara inte man skall rekommendera en rulle som är gjord för lätt spinn till att kasta 40 - 60 gr beten med då finns det gott om alternativ som är mer lämpade.

Kommentera

Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
              Akta dig så du inte får se bilderna på de korroderade revo-gavlarna
              Har vi riktig tur så kanske vi snart får förklarat för oss var rullarna tillverkas åxå.. Tex America Samoa eller vad det brukar heta

Kommentera

Revo tillverkas i ett land det de har problem med kvalité samt materialet rullarna är byggda av, annars jätte bra rullar... Rekommenderas varmt!

Häls //T
                Senast ändrad av tonyex; 2012-12-04, 18:44.

Kommentera

Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
                  Akta dig så du inte får se bilderna på de korroderade revo-gavlarna
                  Du menar dom här? ( nya bilder from en inshore)

Click image for larger version

Name:	picabugarciarevoinshore19.jpg
Views:	2
Size:	51,4 KB
ID:	1765340
                  Click image for larger version

Name:	picabugarciarevoinshore14.jpg
Views:	1
Size:	59,3 KB
ID:	1765341

Jag som trodde att saltvatten kunde inte angripa "plasten", men jag hade fel. Jag vill påminna er att jag har inget emot revo rullarna, men sälj inte de till mig som om dom vore en pro rocket.

//T

Kommentera

Det ligger i utvecklingens natur att ibland göra fel. Alla tillverkare har stundtals problem, framför allt vid introduktion av en ny modell/serie. Curado D:s linspridare klickade och lät, trots att den monterats av japaner

Det är lite lustigt att de mest diskuterade trådarna aldrig handlar om hur man fångar fisk, utan vilken rulle som är bäst att göra det med. Rullnörderi är underbart!

Kommentera

Att fånga fisk det ska inte vara några problem, men det svåra är att kunna argumentera om vilken rulle är ju bäst och varför.

Hur ska man kunna säga att en viss fiskerulle är bättre än alla andra? Eller vilken är den bästa rullen som TS kan unna sig? Det där är ju riktigt svårt.

Oavsett hur vi vrider och vänder på denna fråga man man inte komma undan fakta att vissa rullmodeller har alldeles för många måndagex.

Häls //T

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 785 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S