Jerkrulle med knarr - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jerkrulle med knarr

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Vad menas med knarr?

Ursprungligen postat av Hasse69 Visa inlägg
    Eller en HD utan sitt klassiska motorljud.
    Även jag är ute efter en ny jerkrulle och har siktet inställt på en lågprofil.
    Låter en rulle med knarr både vid invevning och när fisken rusar?

Precis som Old Firehand känner jag att det är ett måste med tjutande slirbroms när fisken rusar men vill ha tyst invevning.. är det någon som kan ge tips på några rullar som uppfyller mina behov vore jag tacksam..

Kommentera

Varför vill man ha knarr? Det är ju bara irriterande..
      12 hours
      1,440 casts
      2 followers
      1 strike
      DAMN!, I hope it's this good again tomorrow.

Kommentera

Tack för så många svar Ska genast kolla in dom ni har skrivit, det enda jag vet är att daiwa luna 300L känns lite väl dyrt för mig.

Kikade nyss in revo toron, synd att det var en lågprofilare, antar att den inte fuger så bra att fiska med BJ, BB, hellound mm? Edit igen: Samma sak med Quantum Cabon?
        Senast ändrad av evo01; 2009-04-03, 11:29.

Kommentera

Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
          Quantum Cabo har en baitklicker
          Jag kanske gör på nåt mysko sätt, men efter att av misstag ha aktiverat klickern/knarren ett par ggr vid mothugg så meckades den funktionen bort illa kvickt.
          12 hours
          1,440 casts
          2 followers
          1 strike
          DAMN!, I hope it's this good again tomorrow.

Kommentera

Ursprungligen postat av Cisco Kid Visa inlägg
            Varför vill man ha knarr? Det är ju bara irriterande..
            Mycket mysigare när fisken rusar

Kommentera

Ursprungligen postat av evo01 Visa inlägg
              Tack för så många svar Ska genast kolla in dom ni har skrivit, det enda jag vet är att daiwa luna 300L känns lite väl dyrt för mig.

Kikade nyss in revo toron, synd att det var en lågprofilare, antar att den inte fuger så bra att fiska med BJ, BB, hellound mm? Edit igen: Samma sak med Quantum Cabon?

Varför skulle den inte fungera bra till dessa beten? Jag är nyfiken på detta, eftersom jag just själv har köpt en sådan rulle. Till hellhound tycke jag den var kanon iaf!

Kommentera

Ursprungligen postat av Ramon Dekker Visa inlägg
                Varför skulle den inte fungera bra till dessa beten? Jag är nyfiken på detta, eftersom jag just själv har köpt en sådan rulle. Till hellhound tycke jag den var kanon iaf!
                Vad jag har hört så är lågprofilrullarna inte lika kraftigt uppbyggda som vanliga multirullar och lämpar sig därför bättre till lättare fiske än jerkbait?
                stämmer???

Kommentera

Ursprungligen postat av evo01 Visa inlägg
                  Vad jag har hört så är lågprofilrullarna inte lika kraftigt uppbyggda som vanliga multirullar och lämpar sig därför bättre till lättare fiske än jerkbait?
                  stämmer???
                  Haspelfiskare (metare) som man är äger man en hel multiplikatorrulle

Det var ju intressant. I och för sig har jag min Cabo till torskfiske från småbåt och har ännu ej jerkat med den (jag "måste" köra vänstervevat - haspelskada? - även till torsk så min Cabo är givetvis vänstervevad).

Cabon känns lite plastig men är designad att klara saltvattenfiske. Den är väl således avsedd för lite större fiskar... så jerkfiske borde den väl klara bra antar jag.

Kan något "multitok" ge mig och evo01 en föreläsning om lågprofilare vs. old-schoolmultisar...
                  sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

C3 hss
                    sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
                      Haspelfiskare (metare) som man är äger man en hel multiplikatorrulle

Det var ju intressant. I och för sig har jag min Cabo till torskfiske från småbåt och har ännu ej jerkat med den (jag "måste" köra vänstervevat - haspelskada? - även till torsk så min Cabo är givetvis vänstervevad).

Cabon känns lite plastig men är designad att klara saltvattenfiske. Den är väl således avsedd för lite större fiskar... så jerkfiske borde den väl klara bra antar jag.

Kan något "multitok" ge mig och evo01 en föreläsning om lågprofilare vs. old-schoolmultisar...
                      Hej Sir Artur; Du är troligtvis allt annat än "haspelskadad"! Att veva på rullen med höger eller vänster hand är en ren vanesak eller går på rutin efter några timmars fiske. Däremot fordras det enormt många träningstimmar för att bekymmersfritt kunna kasta med ett enhandsspö med både höger och vänster hand. Den mänskliga kroppen följer gärna minsta motståndets lag. En högerhänt människa håller helst sitt spö i den starkaste handen, höger hand och spinner in betet med vänster hand. Den vänsterhänte håller gärna sitt spö i vänster hand. Det var troligtvis en vänsterhänt konstruktör som uppfann multiplikatorrullen och en högerhänt fransman som uppfann haspelrullen. Därom tvista de lärde än idag....
                      Nothing is for ever!
                      Old Firehand
                      www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      23 svar
                      3 911 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B