Hullinglöst!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hullinglöst!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hullinglöst!!

Hur många här på forumet som förespråkar C&R kör hullinglöst ?
    Kommentera gärna varför ni har röstat på tex *varför skulle jag?*.
    Skulle vara kul å höra hur folk resonerar när dom röstar på ett alternativ.
    32
    Jepp självklart kör jag hullinglöst.
    25,00%
    8
    Varför skulle jag ?
    75,00%
    24

The poll is expired.

Senast ändrad av kråkan; 2005-01-03, 18:15.
    Kråkan

Självklart kör jag hullinglöst! men oftast bara bakersta kroken som sitter längst in när fisken hugger. Har inga problem att kroka av fisken då.
    Slungan

Kommentera

Jupp, men endast med 3krokar, tror inte en minihullig på 8;ans trekrok gör någon som helst skillnad, mina krokar brukar trilla ut i princip. Dock är ALLA trekrokar inför vinterns kommade ismetet kapade. Dels för att man lätt sätter en i näven då man måste agera snabbt när fisken kommer upp ur hålet och dels för att lossningen måste gå om än snabbare. Skall kompensar upp mörttappningarna genom att trä över en bit gummiband, enda nackdelen jag ser annanrs.
      sigpic

Kommentera

Jag kör C&R, men har kvar hullingarna på krokarna, men då är favvobetet minnow spoon bara en enkel krok Men hur som helst så har jag kvar hullingarna även på mina jerkbaits och wobblers oxå.

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
          Jupp, men endast med 3krokar, tror inte en minihullig på 8;ans trekrok gör någon som helst skillnad, mina krokar brukar trilla ut i princip. Dock är ALLA trekrokar inför vinterns kommade ismetet kapade. Dels för att man lätt sätter en i näven då man måste agera snabbt när fisken kommer upp ur hålet och dels för att lossningen måste gå om än snabbare. Skall kompensar upp mörttappningarna genom att trä över en bit gummiband, enda nackdelen jag ser annanrs.
          Kan hålla med om det du skriver...
          Som tex Owners 36bc går relativt lätt å lossa utan tryckta hullingar...
          Kråkan

Kommentera

Ursprungligen postat av Mikespike82
            Jag kör C&R, men har kvar hullingarna på krokarna, men då är favvobetet minnow spoon bara en enkel krok Men hur som helst så har jag kvar hullingarna även på mina jerkbaits och wobblers oxå.
            Mikepike; Prova trycka in hullingarna på några beten ska du få se hur lätt det går att lossa fisken sen....Kan nästan lova att du kommer forsätta trycka in hullingarna sen.....

Tappar du fisken så beror det oftast på att du lyckats få slacklina lr att du får nått slack vid landningen.....Men själva landningen sker oftast med ett gälgrepp utan minsta tveckan om en fisk är grov å fin.... Å lyckas du få en krok i fingret vid landningen så är det ju lätt å lossa den...pga att du kört hullinglöst ...
            Kråkan

Kommentera

Ursprungligen postat av kråkan
              Mikepike; Prova trycka in hullingarna på några beten ska du få se hur lätt det går att lossa fisken sen....Kan nästan lova att du kommer forsätta trycka in hullingarna sen.....

Tappar du fisken så beror det oftast på att du lyckats få slacklina lr att du får nått slack vid landningen.....Men själva landningen sker oftast med ett gälgrepp utan minsta tveckan om en fisk är grov å fin.... Å lyckas du få en krok i fingret vid landningen så är det ju lätt å lossa den...pga att du kört hullinglöst ...
              Fiskar man gädda som är relativt förutsägbar i allt den företar sig så kan man nog klämma in hullingen. Själv fiskar jag mest HÖ och då med trekrok stl. 2 med sk microhulling

Kommentera

jag kör med hullingar. jag tar helt enkelt inga risker i onödan att tappa en drömfisk. den är alldeles för viktig för mej för det
                my precious....

Kommentera

fisken dör väll inte av hullingarna?
                  //Me

Kommentera

Ursprungligen postat av Henrik_L
                    jag kör med hullingar. jag tar helt enkelt inga risker i onödan att tappa en drömfisk. den är alldeles för viktig för mej för det
                    Visst finns det minimal chans att du skulle ha större risk å tappa den pga av hullinglöst...Men då du landat den och inser att den sitter längst ner i svaljet å du får bända å bryta i gäddan för att få loss kroken å gäddan kanske får men för livet lr kanske dör...Kommer det kännas bra ?

Det jag menar med dem som förespråkar C&R är att dom ska f*n ta ansvar att gäddan kommmer tillbaka i vattnet så oskadd som möjligt....
                    Därför tycker jag att man ska köra hullinglöst..
                    Senast ändrad av kråkan; 2005-01-03, 19:49.
                    Kråkan

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 754 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B