Roliga eller udda fångster - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Roliga eller udda fångster

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag fick en sovsäck på en storm-jigg en gång... fatta att den var tungdrillad...

Kommentera

en gång för många år sen när jag och pappa skulle fiska bottenmeta nånstans på västkusten fastnade jag och linan gick av....jag fortsatte då med vanligt kastande och efter ett tag fastnade jag igen och fick upp mina metesprylar + en stor sjöstjärna

Kommentera

Hahaha det var många udda fångster. Får bidraga med min svenska akterflagga inkl stång som jag fick i Åhus hamn på bottenmete. Svenska flaggan full av havstulpaner. Bland det märkligaste jag dragit upp iaf

Kommentera

Mås, lom, kaffekopp (i örat), mussla, mörtstuga, lakstrut (2 levande lakar i), julgran med pyntrester, grannens labrador, gräsand, spöknät, spöparavan Yellow Bird (med kusamo+NK28+lax 3,5 kg), plastdelfin, mig själv.

Kommentera

En kompis fick en bh en gång. Själv brukar jag få kräftburar.

Kommentera

fick en randigsjökock en gång.. fan va fina dom e!

Kommentera

En ABUmatic 150 drog jag upp sommaren 74. Den gör fortfarande god tjänst.
                Musslor är vardagsmat på krokarna men bloodworm och sländnymfer på spinnare är mera ovanligt. Två flodkräftor har jag fått på UTÖ-drag och som jag nämnt i en tidigare tråd på samma tema, tagelmask. Ett par drag, några kräftburar, en sedan vintern kvarglömd mörtstuga, en icke utmärkt fisksump med diverse ännu levande vitfisk i samt ett par heldöda solglasögon med senilsnöre har också fångats.
                Senast ändrad av BeBest; 2004-04-09, 16:58.
                Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

jag har bottenmetat regnbåge med powerbait och rätt som det är nappar det. Jag gör mothugg och börjar veva in. tycker det känns lite konstigt och rätt som det är kommer en regnbåge upp, den hade lyckats trassla in sig i linan. när jag fått upp den på land så märker jag att det är något mer på. en till regnbåge som hade huggit på min powerbait.
                  Bajen forever!

Kommentera

Jag drog upp en elledning eller telefonledning en gång, fast det var i juförsig med ankaret, men lite skraj blev man och tungt av bara h-vete var det.

Annars har jag väl bara fått ett par galonbyxor på kroken. Mattis fick upp en större sten en gång, krokad.

Musslor får man titt som tätt.

Har också fått tillbaka ett drag som jag förlorade ett par år tidigare.

Kommentera

Hmm... jag har läst och tänkt och tänkt och tänkt vad mina snart tre decennier av fiske har gett mig men ta mig tusan, inga kräftburar, trutar eller bh;ar alls har dykt upp... det "roligaste" jag kan påminna mig var när jag var ute med mitt UL-spö och hade ett litet vassdrag på, ABU Favorit. Kände ett hugg tyckte jag, gjorde ett litet mothugg men sen var det dött. slutade veva för att se om det var fisk på men draget sjönk så jag vevade in. När jag fick upp draget satt där en gädda modell mindre, den var så liten att den inte kunde bita över kroken utan hade kilat fast sig... sen var den så lätt / svag att den inte orkade bära upp det... snacka om rovfisk alltså... :-)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 379 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art