Roliga eller udda fångster - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Roliga eller udda fångster

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag har fått ett glasburkslock på kroken, en annan gång fick jag en Bäver som simmat in i min lina som låg å flöt, jag var ute efter gädda men bävern satt inte fast så länge i linan dock kanske 10 sek!

Kommentera

Julgran (utan pynt).
      BJ@

Kommentera

Mitt pinsamaste var att jag stog o metade lite mört med toppbundet i vänern, (natten) då högg en bryggas lina som sitter i botten, de drar ju neråt hela tiden, så jag trodde jag hade fått en Ål så jag drillade brygglinan 15min innan jag gick ut med håv o skulle få upp den, o märkte detta... fan va jag lacka alltså hade vadat ut i vatten med gäddor i 15min för att landa min ål, så var det en brygglina.

Den var jäkligt stark iaf
        /Lazinko

Kommentera

har fått en super 8 amatörfilm (barnförbjuden) vid gäddfiske!
          UFF

krångla inte till det.

StarBaitsHunters
          minken.bloggsida.se/

Kommentera

jag och två kompisar (anders och tomas) var och flugfiskade i jönköpingstrakten. anders som är en mycket skicklig flugfiskare fick 3 öringar, jag fick två öringar och tomas fick totalt 0 öringar första dagen. andra dagen fick anders 2 regnbågar, jag fick 1 regnbåge och tomas verkade gå blank även denna dag. MEN så fick tomas ett hugg och vi andra blev eld och lågor och sprang runt med tips och assisterade så gott vi kunde. resultatet blev en liten mört. det vart förstås veckor av pikar och elakheter (hur mycket har mörten kostat per kilo, visste inte att mört är en ädelfisk, tur att spöt höll osv osv). men skam den som ger sig, så året därpå föjde tomas med igen. på hela den resan blev resultatet: anders 3 öringar, jag 0 öringar och tomas , som vanligt, inget innan siata dagen. då jag och anders plötsligt hör ett skrik - jaaaa, jag har en. nu djävlar... det blev en pytteliten gädda på ca 1 dm. tror ni att tomas fick det lungt och skönt kommande veckor?
            achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
            \m/

Kommentera

Har fått stövel, krokat fast andra drag.. Kräftbur med tillhörande kräftor..kätting, tjock stålvire model gammal elledning =) har även korkat fast stenar och fått musslor på kroken..
              Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

en tånglake!

Kommentera

sist ja meta lake i strömmen fick ja upp en komplett haspelutrustning med drag o allt... hehe! nöjde mig med att knäcka spöet som nöje!

Kommentera

Jag höll på at veva in en aborre en gång när det helt plötsligt dök en havstrut och slök aborren med tillhörande drag. Havstruten lyfte med fångsten och var stundtals 10-15m upp i luften, men jag lyckatdes drilla ner den till marken och kroka av och återutsätta den igen. Havstrutar e stora på nära håll......:-)
                    Var e grynnan nu igen.....((Bonk))...där va den ja........

Kommentera

Nått annat kul..

Det är alltid lika kul om man kör med ett känsligt flöte som man blyar ner till max för max känslighet så kommer det ett par trollsländor och sätter sig på flötet så det sjunker
                      Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 379 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art