Snälla ni... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Snälla ni...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Snälla ni...

Hej!

Jag vädjar till alla er som lägger ut bilder i fotoalbumet att tänka på om bilden ni lägger ut kan vara intressant för någon annan er själv. Känns det inte så kan ni väl vara snälla och behålla den på er egen dator...

Vet inte om det finns ett obegränsat utrymme på servern men det känns som att det här inte är hållbart...

/Johan

Tror inte det är ngt, problem ännu då man ju får mellan 3 till 10 G (och mer) på vanliga gratisepostklienter så tilldelas det nog plats till lite bilder.
    Tittar man dessutom på bildernas egenskap så är dom väldigt små. Komprimeras säkert när dom laddas upp..

Kommentera

Ursprungligen postat av JohanP Visa inlägg
      Hej!

Jag vädjar till alla er som lägger ut bilder i fotoalbumet att tänka på om bilden ni lägger ut kan vara intressant för någon annan er själv. Känns det inte så kan ni väl vara snälla och behålla den på er egen dator...

Vet inte om det finns ett obegränsat utrymme på servern men det känns som att det här inte är hållbart...

/Johan
      Vad anser du själv att det är för bilder som kan vara av intresse för andra och vilka skall bort

Personligen tycker jag det är mycket intressant att se vad andra i landet får även om det inte är rekordfiskar, många arter kommer jag ju aldrig i kontakt med själv. Även utseende på flugor och andra beten är av stort intresse då det kan hjälpa det egna fisket.
      Kust/klippfiskare fiskar främst gylta men även andra arter www.pofs.se
      Nu även blog på gylta.blogspot.com
      Glöm inte besöka foto & filmsidan www.fotopelle.se

Kommentera

Hej!

/Johan
        Och hur ska jag veta vad andra tycker är intressant? Utrymmet bör inte vara några problem heller. En del vill se hemmabyggda vobblers andra klubbade regnbågar och vissa vill se snorgärsar. Vi är alla olika så fortsätt lägg ut era bilder..

Kommentera

Hej!

/Johan
          Johan, jag förstår din tanke och ungefär vilka bilder du syftar på, men vem kan/ska/vill avgöra vad som är intressant för andra? Inget ont om dina bilder men många kanske inte är intresserade av några tacklade betesfiskar för marlin t.ex?
          Om Pelle 11 år har dragit PB på gädda på 1å7, eller sparat veckopengen i 4 veckor för att köpa en ny Hi-Lo...så kanske det är världens grej för honom att visa upp det på bild?
          Tricky situation...
          12 hours
          1,440 casts
          2 followers
          1 strike
          DAMN!, I hope it's this good again tomorrow.

Kommentera

Håller med JohanP
            Men det är svårt att veta vad som tilltalar andra, så där kan man inte vara så hård.
            Men tex att kasta upp 5 bilder på sina nyköpta bustrar eller en sektion då en helikopter flyger över ett fjäll till den landar mm ! Har du fått en kilosgädda så räcker också en bild. Sen så är det onödigt att se Mangeboy på bild, han skrämmer mer än tilltalar

Kommentera

Så länge webmaster/ansvarig inte säger till specifikt om detta så är det väl bara att fortsätta som vanligt? Och att försöka vara subjektiv när det gäller vad som är intressant/relevant, ja det är nära nog omöjligt tror jag. Oavsett om det är en företeelse som heter Mangewhatever, helikoptrar eller lämmlar.
              Som alltid måste sunt förnuft råda anser jag och det ska väl kanske inte vara så svårt, även om man är sporttfiskare? :-)
              "Ska du bajsa så får du göra det på land, inte i båten"

Kommentera

Ursprungligen postat av pasi75 Visa inlägg
                Håller med JohanP
                Men det är svårt att veta vad som tilltalar andra, så där kan man inte vara så hård.
                Men tex att kasta upp 5 bilder på sina nyköpta bustrar eller en sektion då en helikopter flyger över ett fjäll till den landar mm ! Har du fått en kilosgädda så räcker också en bild. Sen så är det onödigt att se Mangeboy på bild, han skrämmer mer än tilltalar
                bilderna på mangeboy tar ju moderatorerna bort automatiskt, så det löser sig... :-)
                achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
                \m/

Kommentera

Ursprungligen postat av Cisco Kid Visa inlägg
                  Johan, jag förstår din tanke och ungefär vilka bilder du syftar på, men vem kan/ska/vill avgöra vad som är intressant för andra? Inget ont om dina bilder men många kanske inte är intresserade av några tacklade betesfiskar för marlin t.ex?
                  Om Pelle 11 år har dragit PB på gädda på 1å7, eller sparat veckopengen i 4 veckor för att köpa en ny Hi-Lo...så kanske det är världens grej för honom att visa upp det på bild?
                  Tricky situation...
                  Håller med dig helt! mycke sårt att avgöra vad som anses som "bra" bilder! de är väl ändå upp till en själv att av göra men då blir det ju som sagt väldigt lätt att folk klagar!

Kommentera

Visst en hel hög med buster jerks är väl inte så kul och se, men om det nu är en ung sportfiskare som är stolt över sina bustrar och vill via upp den tycker jag väl att det är ok! Man behöver ju inte som sagt klicka på bilder man inte vill titta närmare på! Sen att alla bilder inte tilltalar alla det vet vi, JohanP: vissa av dina bilder var inte så intresanta för mig. "No hard feelings" Men säkert för andra! Smaken är som baken!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 096 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art