Mikwed..bra. Fattar det som du gör ett bra jobb.Tar ansvar. Bra oxå att du klart förstår att vattenägarna är förbannade för det fria fisket..
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Kustbevakningens insatser
Collapse
X
-
Jag kan bara hålla med om att du och alla andra fisketillsynsmän gör rätt som drar upp olaga nät och haffar såna som sitter längst pirarna till vaxholm och håva gös och borre med 20 spön. Däremot tycker jag reglerna är helt sjuka när det gäller trolling och ismete för seriösa sportfiskare. Vi "råkade" ut för dig i somras när vi trollade med flera spön och inte hade koll på reglerna (vårt fel). Jag tyckte du skötte dig korrekt och shysst men jag tycker reglerna är helöt befängda. Man får lägga en satans massa när men man får inte åka och trolla lite gädda en lördagkväll. Hur som helt så uppskattar vi sportfiskare som fiskar i Vaxholm erat engagemang.- T e a m O d i n -
Kommentera
-
Ursprungligen postat av rickjung Visa inläggJag kan bara hålla med om att du och alla andra fisketillsynsmän gör rätt som drar upp olaga nät och haffar såna som sitter längst pirarna till vaxholm och håva gös och borre med 20 spön. Däremot tycker jag reglerna är helt sjuka när det gäller trolling och ismete för seriösa sportfiskare. Vi "råkade" ut för dig i somras när vi trollade med flera spön och inte hade koll på reglerna (vårt fel). Jag tyckte du skötte dig korrekt och shysst men jag tycker reglerna är helöt befängda. Man får lägga en satans massa när men man får inte åka och trolla lite gädda en lördagkväll. Hur som helt så uppskattar vi sportfiskare som fiskar i Vaxholm erat engagemang.
Kommentera
-
Mikwed, inte tagit ex.vis båten i beslag av trollare?
Det är ju faktiskt inte bara spöna du har rätt att beslagta.
Sen har du ju även rätt att gå in i låsta utrymmen...
Blir möjligen knepigt om beslaget ska stå i paritet med brottet men förekommer hot mm så kan du ju fundera på det. Traila skiten till närmsta polisstation bara...
Krävs bra åklagare för att idioterna ska få kännbara domar.Vore kul att höra vad de får för straff kring ert område.
Vore kul om du berättade...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Stubben Visa inläggMikwed, inte tagit ex.vis båten i beslag av trollare?
Blir möjligen knepigt om beslaget ska stå i paritet med brottet men förekommer hot mm så kan du ju fundera på det. Traila skiten till närmsta polisstation bara...
Krävs bra åklagare för att idioterna ska få kännbara domar.Vore kul att höra vad de får för straff kring ert område.
Kommentera
-
Sander L.
Ursprungligen postat av Stubben Visa inläggMikwed, inte tagit ex.vis båten i beslag av trollare?
Gå in i låsta utrymmen trodde jag knappt ens polisen hade befogenhet till och allra minst en fisketillsyningsman.
Någon som kan bekräfta att stubben har rätt.
Nej, jag tjuvtrollar inte själv,
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Sander L. Visa inläggKan man verkligen beslagta båten vid olaga fiskemetod, typ trolling, trodde det bara gällde vid grovt tjuvfiske.
Gå in i låsta utrymmen trodde jag knappt ens polisen hade befogenhet till och allra minst en fisketillsyningsman.
Någon som kan bekräfta att stubben har rätt.
Nej, jag tjuvtrollar inte själv,
Gentemot de regler som gäller NU så är det att uppfattas som kroppsvisitation alt husrannsakan enligt Rättegångsbalkens paragraf 11 som inte omfattas av paragraf 34 Fiskelagen.
Dvs; stängd ryggsäck = ingen undersökning. Öppen ryggsäck=öppet för tillsyningsmannen.
Länsstyrelsen beslutar vilken rätt tillsyningsmannen har, dvs befogenhet, så de kan säkerligen fortf besluta om att Tillsyningsman har rätt att gå in i låsta utrymmen.
Dessutom finns det nåt som kallas Tillträdesrätt.
Sidan 44 Upplaga 8 av Fisketillsyn "Om förutsättningar för beslag föreligger får fisketillsyningsman ta i beslag fångst, redskap, fiskefartyg eller andra föremål som
1. skäligen kan antas ha betydelse för utredningen av brottet, eller
2. kan antas bli föremål för förverkande enligt fiskelagen
Kommentera
-
Kommentera
Foton
Collapse
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-03-23, 20:34 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av FunkenNån som provat detta batteri till elmotorn? Skapligt pris 2815kr på Amazon1 Foto
-
2025-02-15, 12:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 373 visningar
1 gilla