Kustbevakningens insatser - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kustbevakningens insatser

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
    Du får gärna utveckla det där lite mera, menar du att polisen inte har lärt sig att prioritera olika saker i rätt ordning?

Det finns regler, det är ditt ansvar att följa dem, följer du dom inte skall du vara man nog att ta konsekvenserna. Skitenkelt! (och väldigt logiskt)
    Jo visst har de lärt sig men människor är lata och poliser är inget undantag. Varför ta en lång väg när det finns en kort?
    Behöver jag förklara mer?

"Det finns regler, det är ditt ansvar att följa dem, följer du dom inte skall du vara man nog att ta konsekvenserna. Skitenkelt! (och väldigt logiskt)"

ehhh va snackar du om nu?
    Vem har sagt att man inte ska följa regler/lagar och ta ansvar för dem, pojk!?

Kommentera

Ursprungligen postat av phille Visa inlägg
      Jag tycker det är piss me dem som kör med nät... men om nån kör med 1 extra spö så spelar fan inte det någon roll. Okej om man kör med 10 spön....
      Det är inte direkt så att de tömmer mälarn/sjön på fisk.... Jävla fjanteri att beslag ta spön för att nån har ett för mycket..
      Här skriver du klart och tydligt att det är okej att bryta mot lagen, men "bara" med ett spö.

Och i ditt ovanstående inlägg så avslutar du ,pojk i ditt inägg. Det är min värld tredje gången du går till personangrepp i en saklig diskution. Jag gillar inte Flode alla gånger heller ....men jag försöker inte kasta skit på honom för det.

Så berätta för mig Philip, exakt hur gammal du?
      Mitt filmarkiv, Big game, extreme sports m.m.

Fannigan! Oreily! Your beard is notning compered ti mine!

Andrej Look at my ear! It`s even colder!

Kommentera

Jo visst har de lärt sig men människor är lata och poliser är inget undantag. Varför ta en lång väg när det finns en kort?
        Så du menar alltså att en polis inte prioriterar ett mord framför en fortkörning för att dom är lata?

Det finns regler, det är ditt ansvar att följa dem, följer du dom inte skall du vara man nog att ta konsekvenserna. Skitenkelt! (och väldigt logiskt)
        Vem har sagt att man inte ska följa regler/lagar och ta ansvar för dem, pojk!?
        "Jävla fjanteri att beslag ta spön för att nån har ett för mycket..
        HUR hade du tänkt förklara bort detta nu?
        sigpic

Kommentera

Så du menar alltså att en polis inte prioriterar ett mord framför en fortkörning för att dom är lata?

Inte ett mord kanske men misshandel tex..

HUR hade du tänkt förklara bort detta nu?
          Kan du inte läsa? Jag skriver att jag tycker det är ett jävla fjanteri att beslag ta ett spö. Jag skriver inte att man INTE ska följa lagarna och jag skriver INTE att man inte ska ta sitt straff...

Lär dig läsa och kom tillbaka till matchen sen, pojk!
          Senast ändrad av phille; 2007-10-28, 21:51.

Kommentera

Ursprungligen postat av Flötet Visa inlägg
            Här skriver du klart och tydligt att det är okej att bryta mot lagen, men "bara" med ett spö.

Och i ditt ovanstående inlägg så avslutar du ,pojk i ditt inägg. Det är min värld tredje gången du går till personangrepp i en saklig diskution. Jag gillar inte Flode alla gånger heller ....men jag försöker inte kasta skit på honom för det.

Så berätta för mig Philip, exakt hur gammal du?

Du menar att ordet "pojk" är personangrepp?

För mig spelar det ingen roll nej, men jag säger inte att man ska skita i lagen för det. Även fast det kan tyckas att det är samma sak...

Kommentera

Om du tycker att "ta konsekvenserna" är samma sak som att ha åsikterna

" Ursprungligen postat av phille Visa inlägg
              självklart ska det finnas en gräns men om pelle 12år fiskar med 2 spön tycker inte jag han borde få sina spön beslagtagna "

och

"Jävla fjanteri att beslag ta spön för att nån har ett för mycket.."

tror jag inte det finns mkt mer att tillägga från min sida. Om man följer lagen och är beredd att ta konsekvenserna så är det snarare "helt ok att dom tar prylarna för folk som inte följer reglerna".
              sigpic

Kommentera

Om du tycker att "ta konsekvenserna" är samma sak som att ha åsikterna

självklart ska det finnas en gräns men om pelle 12år fiskar med 2 spön tycker inte jag han borde få sina spön beslagtagna "

och

"Jävla fjanteri att beslag ta spön för att nån har ett för mycket.."

tror jag inte det finns mkt mer att tillägga från min sida. Om man följer lagen och är beredd att ta konsekvenserna så är det snarare "helt ok att dom tar prylarna för folk som inte följer reglerna".
                Eh nej? Jag tycker inte det är helt ok att få en p-bot men jag tar konsekvenserna och betalar skiten iaf.

Man kan ta konsekvenserna utan att tycka något är okej....

Kommentera

Ursprungligen postat av fiskenez Visa inlägg
                  Alla nät som är ivägen för mig ska upp
                  Det var en smart åsikt. Din åsikt är att andra som nätfiskar gör fel och du gör bara gör rätt som tar näten,du kan ju dra det vid rättegången när någon kommer på dig för stölden. Vi har olika sätt att se på saker och ting och så länge dom följer reglerna så får du acceptera deras rätt att fiska.Många som nätfiskar är vattenägare och jävlas du med dom så lär dom bli än mer motiverade att ta bort fria fisket. Du kan väl ringa när du hittar nät som är omärkta så du blir av med dom,rättmärkta ska du nog låta vara.

Kommentera

[QUOTE=phille;310181]Du menar att ordet "pojk" är personangrepp?

QUOTE]

Jag menar att det kan vara det ja...som sagt det beror på hur gammal du är själv...Vill du inte svara på det?
                    Mitt filmarkiv, Big game, extreme sports m.m.

Fannigan! Oreily! Your beard is notning compered ti mine!

Andrej Look at my ear! It`s even colder!

Kommentera

[QUOTE=Flötet;310251]
                      Du menar att ordet "pojk" är personangrepp?

QUOTE]

Jag menar att det kan vara det ja...som sagt det beror på hur gammal du är själv...Vill du inte svara på det?
                      jopp 23

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                      14 svar
                      3 140 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uditsen