sm i kust:D - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

sm i kust:D

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av jerry90 Visa inlägg
    joo jag kan ju hålla med dig där, men har ska man göra ist?? man måste ju "slakta" den lr skall det finnas massa kontrolanter som springer runt med massa vågar osv??(tänker på SM) det kmr ju bara bli rörigt men det är ju ändå ett sätt!
    joo jag tror säkert att du har fiskat berggylta flera ggr än mig jag har nog fiskat det 5-6 ggr men ändå älskar det
    får man fråga vart du fiskar då??? när jag fiskar berggylta med klubben så fiskar vi i ramsvik närheten av smögen typ..testa där om du inte har fiskat där då!!!! ett väldigt hett tips!men ta inte fel bara finns två ställen som heter ramsvik :/
    Man kan ju alltid fiska på egna villkor och SKIPPA en tävling om man inte gillar att slakta all fisk.

Man kan använda mätstickor och kameror som ett ex. Inte speciellt svårt att hitta på ngt om man tänker efter lite. Våran klubb minskade iaf slakten lite genom "artfiske" med ländgpoäng. Men det är säkert för svårt för "sportfiskarna" att genomföra. Fattar inte ens hur dom kan annordna något som detta under sitt namn, snacka om att tappa all respekt...
    sigpic

Kommentera

det är oxå ett sätt...men det är alltid svårt att genomföra...så det du menar att man skall ha med sig en kamera och måttsticka på varje tävling nu då?? sen skall man sitta och fota över 100 fiskar när man fiskar i 4-5 timmar sen kanske det är på vinter och är jätte kallt...okej det kanske är en jätte bra ide men jag tror inte det håller i längden....

Kommentera

det är oxå ett sätt...men det är alltid svårt att genomföra...så det du menar att man skall ha med sig en kamera och måttsticka på varje tävling nu då?? sen skall man sitta och fota över 100 fiskar när man fiskar i 4-5 timmar sen kanske det är på vinter och är jätte kallt...okej det kanske är en jätte bra ide men jag tror inte det håller i längden....
        Man kan köra de lägsta fem räknas ihop och så korar man en vinnare. Eller att man får "mäta in" 5st ur varje art och göra ett poängsystem av det hela. Det funkar skitbra...

Men absolute inte hos motsträviga 40+are...
        sigpic

Kommentera

Tävlig=sport, Fiske=Fiske, och som Sturegon sa sluta hacka på varandra och respektera att det finns olika uppfattningar o intressen

Kommentera

joo de kan man ju men man måste ju ändå mäta alla då för att man vet ju inte vilka som är störst... om man inte får några riktiga bamsingar...

Kommentera

joo de kan man ju men man måste ju ändå mäta alla då för att man vet ju inte vilka som är störst... om man inte får några riktiga bamsingar...
              Med ett hyggligt ögonmått kan man ju enkelt sålla bort runt 70% av fångsten som man ser är för kort för att mätas, så har man ju sparat en hel del tid. Och om alla måste mäta sina fiskar spelar det ju ingen roll att det går åt lite tid, för det går ju åt samma tid för alla.
              Tycker man mätningen är krånglig går det ju att använda keepnet istället som vid internationellt mete, även om en och annan fisk dör överlever ju klart fler av sådan behandling än av en klubba över nacken
              Den förste att gå Ad Hominem förlorar

Kommentera

joo men det är ju ofta att man flyttar sig på int-mete..joo men på pimpel så måste man ju ändå döda ganska många för det man får ju oftast bara tusenbröder...

Kommentera

Tjata och gnata

Jag själv var med på Sm i kustfiske och jag tycker att ni som gnäller på Jerry har ju inte sett vad han skriver , men jag skall skriva det än en gång.

Fisken som fångades på Sm i kustfiske återanvänds av hummerfiskarna så denna fisk som fångades kommer att återanvändas till agn.
                  Men skall ni gnällisar inte hoppa på hummerfiskarna för dom inte kör C&R på hummer också eller det kanske inte gills????? Jag fick kritik för jag hade tagit upp en gädda på 2 kg och dödat den. Men det var ingen som frågade hur den smakade.......snacka om förutfattade meningar.Så jag vill säga till dig Jerry
                  GRATTIS TILL GULDET.
                  en full mans ord är en nykter mans tankar

Kommentera

joo men det är ju ofta att man flyttar sig på int-mete..joo men på pimpel så måste man ju ändå döda ganska många för det man får ju oftast bara tusenbröder...
                    Om man alltid ser glaset som halvtomt kommer man aldrig att utvecklas, tur att inte alla gör det.
                    sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av pikehunter666 Visa inlägg
                      Jag själv var med på Sm i kustfiske och jag tycker att ni som gnäller på Jerry har ju inte sett vad han skriver , men jag skall skriva det än en gång.

Fisken som fångades på Sm i kustfiske återanvänds av hummerfiskarna så denna fisk som fångades kommer att återanvändas till agn.
                      Men skall ni gnällisar inte hoppa på hummerfiskarna för dom inte kör C&R på hummer också eller det kanske inte gills????? Jag fick kritik för jag hade tagit upp en gädda på 2 kg och dödat den. Men det var ingen som frågade hur den smakade.......snacka om förutfattade meningar.Så jag vill säga till dig Jerry
                      GRATTIS TILL GULDET.
                      ANSER DU att det är helt OK att sportfiskarna arragerar en sådan "tävling" och sedan ger eller säljer fisken som blir från den, när men redan på 80talet kunde läsa:

"För fjärde gången länkar jag från SPORTFISKARNANS "ETISKA REGLER"
                      - "aldrig fånga mer fisk än den fiskande själv kan förbruka samt aldrig sälja sin fångst eller på annat sätt fiska i vinstsyfte"

Tycker du inte det motsätter sig varandra? Slaktartävlingar och de "etiska" regelerna?
                      sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 369 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art