sm i kust:D - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

sm i kust:D

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• sm i kust:D

halloj

var på kustfiske sm 2007..var någon av er där??
    skulle gärna vilja ha ölite bilder från prisutdelninen osv... om någon det så kan ni vell skicka de till min mejl address: k50_suzuki@hotmail.com

tack i förhand

// jerry

Ursprungligen postat av jerry90 Visa inlägg
    halloj

var på kustfiske sm 2007..var någon av er där??
    skulle gärna vilja ha ölite bilder från prisutdelninen osv... om någon det så kan ni vell skicka de till min mejl address: k50_suzuki@hotmail.com

tack i förhand

// jerry
    SM i slaktfiske menar du? Att det får kallas sportfiske tycker jag är väldigt underligt.
    sigpic

Kommentera

vad då slaktfiske??? är inte alla tävlingar det då lr???
      men jag kan ju säga att fisken hade tur att det blåste så mkt...hehe
      om det inte skulle kallas för sportfiske...kan du komma med något annat förslag och om du är emot att tävla så kanske du kan lägga av och fiska då...

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
        SM i slaktfiske menar du? Att det får kallas sportfiske tycker jag är väldigt underligt.
        Om du är så känslig kan du ju kalla det tävlingsfiske

Kommentera

om du är emot att tävla så kanske du kan lägga av och fiska då...

hehe Dumroligt argument. "Om du är emot att tävla kanske du kan lägga av att fiska då..." Amaagaaad vad korkat egentligen? Jag står inte ut så pantat! Vad ska jag ta mig till?
          Det är dagens härliga sanning!

Kommentera

men jag kan ju säga att fisken hade tur att det blåste så mkt...hehe
            om det inte skulle kallas för sportfiske...kan du komma med något annat förslag och om du är emot att tävla så kanske du kan lägga av och fiska då...
            Nej, det finns C&Rtävlingar, specimentävlingar typ Svenskan, Prologic Cup o.s.v där inte all fisk slaktas, välkommen till år 2007

Tagen från "Sportfiskarnas etiska regler"

- "aldrig fånga mer fisk än den fiskande själv kan förbruka samt aldrig sälja sin fångst eller på annat sätt fiska i vinstsyfte"
            sigpic

Kommentera

ne men jag kan ju alltid oxå hålla med om att det är dålig stil att döda fisken så MEN om NI vet något annat sätt man kan göra på så tkr jag att ni skall ta upp det med tävlingsledarna!! men det är ju nästan samma sak när man metar modernt men skadar fisken sen släpper tillbaka den även om den ligger i vattnet i ett keapnät sen när man släpper tillbaka när man fiskar oxå då lr?? men jag brukar ändå släppa tillbaka dem. det är högst sällan som jag tar upp fisk om det inte är så att jag tävlar...

Kommentera

ne men jag kan ju alltid oxå hålla med om att det är dålig stil att döda fisken så MEN om NI vet något annat sätt man kan göra på så tkr jag att ni skall ta upp det med tävlingsledarna!!
                Jag vet ett skitbra sätt, man fiskar på egna villkor och slopar slaktartävlingarna...
                sigpic

Kommentera

jasså du!! det du försöker säga är att du ALDRIG har tävlingsfiskat?? men då tkr jag att du skall ta upp det med styrelsen i sportfiskarna då att man skall utesluta alla fisketävlingar och jag säger GRATTIS om du får det att gå igenom... det kmr aldrig att gå fattar du vell!!!

Kommentera

jasså du!! det du försöker säga är att du ALDRIG har tävlingsfiskat?? men då tkr jag att du skall ta upp det med styrelsen i sportfiskarna då att man skall utesluta alla fisketävlingar och jag säger GRATTIS om du får det att gå igenom... det kmr aldrig att gå fattar du vell!!!
                    Jo givetvis, innan man fattade bättre och det var enda chansen att få komma ut på fiske. Fiskade även ett par C&R tävlingar(i våras) som "stöddeltagare" för att försöka få in flera på rätt spår och bort från "vi drar 10st 1kgpikees och slänger i skogen på vägen hem för att kunna hävda oss bland varandra" mentaliteten.

Så igår satt vi och disskuterade lite påvägen till fisket, hur kan Sportfiskarna och fiskeklubbar i allmänhet ha denna punkt i sina "medlemsstadgar".

- "aldrig fånga mer fisk än den fiskande själv kan förbruka samt aldrig sälja sin fångst eller på annat sätt fiska i vinstsyfte"

Svaret kan kanske vara en stor bov när det gäller att få sportfisket taget på allvar?
                    sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 021 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art