Göra barn fiskeintresserade - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Göra barn fiskeintresserade

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Helt rätt Gösingvar. något tvång får inte förekomma, men tänker man till lite och visar det positiva och roliga, tänker på att det är barn med sämre tålamod etc, så kan man få sina barn att anamma sina intressen........men det finns inga garantier.....
    Det kan räcka med en misslyckad fisketur, då barnen inte haft så kul, så kan det vara kört för lång tid framåt. Just fångst eller inte fångst är långtifrån avgörande, är det roligt och mysigt så kommer de säkert med på nästa tur också....

Kommentera

Inget tvång inblandat. Här handlar det om att försöka kontrollera elden!
      Team Gorilla.

"No Monkey Business"

--Mer fiske, mindre fruntimmer--

Kommentera

Jag har lyckats få min son intresserad av fiske, du kan följa det här om du vill. http://teamadrenalin.wordpress.com/malarlure/

Det viktigaste är att lyssna på barnet och få allt att bli kul det ska vara på lek. Men visa lycka och glädje och gör dom viktiga bitarna till en rolig lek som blir spännande så kommer resten av sig själv. Jag tror inte på tvång men man ska lära sig sjö vett och säkerhet tidigt, så använd det och gör en lek. Vem kan få på sig flytvästen först pappa eller barnet mm,,, Jag låter grabben bada med flytvästen på sommaren för att lära sig hur det känns om han ramlar i. Men samma där gör det till en lek och visa uppskattning att ditt barn följer med att du verkligen tycker det är kul! Och fisket jag började med met spö sen gick det vidare till spinn. En sak jag var noga med var att alltid ha bra grejer då blir allt så mycket roligare och enklare. Sen låt aldrig barnet vara hungrig eller så och ha med sånt hon/han gillar så slipper du tjafs. Mvh Jonas

Kommentera

Ursprungligen postat av Pikehunter79 Visa inlägg
          Men samma där gör det till en lek och visa uppskattning att ditt barn följer med att du verkligen tycker det är kul! Och fisket jag började med met spö sen gick det vidare till spinn. En sak jag var noga med var att alltid ha bra grejer då blir allt så mycket roligare och enklare. Sen låt aldrig barnet vara hungrig eller så och ha med sånt hon/han gillar så slipper du tjafs. Mvh Jonas
          På de första lite längre turer i kanot och båt jag gjorde med mina ungar fanns alltid fika/godis med. Plus någon liten kramis. Efter en stunds spänning hände det lätt att någon av dom somnade, och pappa kunde paddla vidare en stund till innan det blev dags för strandhugg....eller fiska några kast till......

Kommentera

Köpte ett abu siesta metspö åt flickan 3år lagom längd för bryggmete tycker ja.

Sen så har ja knåpat ihop metrevar me så små krokar som möjligt med penn flöten så hon kan ta även spigg på dem så det nappar mycket.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
            64 svar
            15 291 visningar
            1 gilla
            Senaste inlägg .art
            av .art