Stora fiskar ni tapat-tråden - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stora fiskar ni tapat-tråden

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Stora fiskar ni tapat-tråden

Här är tråden där ni kan berätta om riktigt stora fiskar som ni har haft på, kanske sett, men iaf, såna fiskar som ni tappat.

Jag kan börja:

Jag anglade förra vintern, springer på ett flagg. Linan bara sprutar ut från rullen och jag tänker "den har nog vänt", jag gör mothugg, helt stopp, linan skär in i fingret. Efter en hård dragkamp får jag upp gäddan till hålet och den är gigantisk, men gäddan lossnade mot iskanten.

Menar du tappat eller?

Kommentera

ja de gör han nog de står ju i rubriken...

Kommentera

Ska man rabbla upp alla så blir det ju en bok=)

Kan ta en.. Va ute och fiskade och fick på en gädda som kändes som en 1.5 - 2kgs. Började veva in den, gick lätt och smidigt. Efter 5-6m tog det tvärstop och linan började flyga av och slirbromsen gick på högvarv...tog några sekunder sen gick linan av =/

Kommentera

hade på en typ 13-14+ gädda föra året som gick loss sen efter 1 timme hade jag en gigantiskt skugga efter min super sandra jigg ville veta hur stor den var, stösta skuggan jag sett kanske sjöjungfrun?inte fel att få isf
          Senast ändrad av Jimmiee; 2006-05-19, 21:47.
          Keep talking about me, You are just making me famous..
          MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
          www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Fick på en riktigt stor abborre (1.5-2kg) på flötmete som tog linan precis vid båten. På vägen hem körde jag dragrodd med en rapala och fick på en till sådan jätteborre som även den tog linan på mitt ul-spö som enbart hade 0.12 nylonlina. Surt.

Kommentera

Kastade ett klockrent kast i en grund vassvik, träffade precis framför ett näckrosbälte. Ett vev, två vev sedan Pang och tvärstopp. Linan gick långsamt i sidled och jag såg en stor fena vispa runt i ytan, det var helt stumt i linan och jag drog så mycket jag tordes. Vet inte hur länge jag drog i linan men plötsligt hoppade en skitstor (i mina ögon)gädda rätt upp i luften och ruskade på hela kroppen, och jag kan fortfarande se när draget flyger iväg. Jag tror att jag var 12-13år vid tillfället, snart 10 år sedan och jag kan inte allas säga hur stor gäddan var. Men det var i alla fall min första riktiga gäddfrossa och det tog ett tag innan benen och hjärtat återhämtade sig.
              Allt eller inget är min filosofi!

Kommentera

Ursprungligen postat av -GäddUngeN-
                hade på en typ 13-14+ gädda föra året som gick loss sen efter 1 timme hade jag en gigantiskt skugga efter min super sandra jigg ville veta hur stor den var, stösta skuggan jag sett kanske sjöjungfrun?inte fel att få isf

vad skulle du göra med sjöjunfrun dårå? om du fick upp den...

Kommentera

Fiskade i vattnen kring Norrtälje. Fiskade i 10 timmar utan att någonting hände, tillslut lackade jag och slängde på en snorgrön skrikande Zalt (mellan storleken) o tänkte "den här borde fan reta upp dem".
                  Kanske 10 kast senare i favoritvassen går en gädda på, och jag har aldrig vart med om något liknande. Med ett gädd-PB på 13.8 så är man ju inte helt bakom flötet och har ju lite koll på hur det känns att ha en stor gädda på.

Efter att jag krokat fisken så börjar den gå, den går den går den går. Jag drar åt slirbromsen till ABSOLUT max på min stackars haspelrulle men eftersom fisken fått upp lite fart så räcker inte rullens bromsar till för att bromsa fisken. Mitt 70grams spö gick nästan av, och linan började ta slut (hade rätt ont om lina på rullen + att den högg i början av inspinningen av kastet). Min fiskekompis började ro efter gäddjäveln (eller vad det nu var för nåt, späckhuggare?) som vid något jävla marlinfiske typ.. Helt sjukt var det, det hela slutade med att jag inte kunde få gäddan att stanna innan den simmade in i vassen och då zalten suttit på utsidan var ödet ett faktum.

Jag såg aldrig fisken, såg bara min självlysande Zalt på avstånd i det klara vattnet. Det kanske är fel att spekulera i fiskens storlek men jag vill gärna tro att den firren var 15+++++.
                  har aldrig vart med om något liknande och kommer nog aldrig få vara det igen heller
                  FAN!!!!!!!!!

drömmer fortfarande om den varje natt typ hahaah..

Kommentera

gädda 15+, karp 15+ och en fetingborre på runt 2 kg. hahahahaha rikitgt näar jag fick upp dem DOCK
                    /Lazinko

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 376 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art