Bor ni "fiskevänligt"? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bor ni "fiskevänligt"?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Från 3 till 8 km så har vi allt från små skogstjärnar, en put en take, fint abborrvatten till lite större sjöar med bra gädd och gösvatten. På 20-30 min är vi i Söderhamns skärgård beroende på plats.

Trailar bara alumacraften och har en tremeters "slit å släng-båt" hemma. Ibland blir det bara spö, håv och en låda spinnare spontant på ATVn.

Inte extremt bra men kan inte klaga alls.
    Alumacraft så klart!

Kommentera

Bor faktiskt några hundra meter från Göta älv. Men fiskar aldrig där. Har ca 2-4mil till jaktmarkerna. Åkriktningen bestämmer om det blir salt eller sötvatten.

Båt på trailer således.
      __________________________________________________ _____________________________

Covfefe

Kommentera

Kan fiska från land på 50% av vår tomt. Har 10m till vattnet och 30m till vår båt och brygga.Lite öring finns det också men då måste jag gå nerströms 50 meter. Kan knappast bo bättre.

Kommentera

Kan inte klaga. Bra gädda och abborrefiske 10 meter från huset, 10 minuter till Vättern, 30 minuter till väldigt bra gösvatten med bl.a svenska rekordet och en jädra massa bra vitfisksjöar inom närområdet. Samt nära till jobbet, nästan vuxna barn och en förstående fru som dessutom är borta ganska ofta.

Enda man egentligen saknar är nära till havsfiske men man kan ju inte få allt.

Kommentera

1km till gädda sutare borre 15 min till Vättern 20 min till båten i sommen där det finns en hel del att välja på

Kommentera

Ganska...

Kommentera

300m från kanalerna,15min från floden och sjöarna.Jag har tur att bor i Belgiens bästa fiskevattenområdet!

Kommentera

Närmsta sjö/damm ligger ca 1km hemifrån men där är det lite oklart om man får fiska så jag försöker kolla upp det. Det är väl det vattendrag som ligger på promenadavstånd. Annars har vi en mängd sjöar inom lagom bilavstånd med alla möjliga typer av fisken. Börjar bli sugen på något abborrepass på mälaren och sedan förståss lite ismete när isen väl lägger sig
                  C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
                  Svar på vanliga frågor hittar ni Här
                  Fiskesnacks regler hittar ni Här
                  Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Put and take-dammar 10 min hemifrån, båtramper vid sjöar och Öresund 20-30 min hemifrån.
                    För en som är uppvuxen med cykelavstånd till flera sjöar är det rätt kasst.

Kommentera

Bor några minuter gångväg från Göta älv men har ännu inte fiskat där.
                      Fiske för mig är nästan till 100% i stugan vid vänerns strand.
                      Ca 15 meter till någon av båtarna så, japp det blir mycket spontanfiske när man är där.
                      Spöna hänger riggade i ett rum så när borrarna kör i ytan utanför bryggan så tar det inte lång stund förrän en 12g droppen landar bredvid dom.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 272 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art