Bor ni "fiskevänligt"? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bor ni "fiskevänligt"?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bor ni "fiskevänligt"?

Tänkte det kunde vara intressant med en tråd där vi beskriver vilka möjligheter till spontanfiske som finns med tanke på boendet. Själv har jag (och resten av familjen) flyttat tillbaka hem till Värmland efter 10 år nere i Göteborg.
    Jag har i nuläget 50-60m ner till sjön och båten från huset. Vidare finns en liten sjöbod 15m från båten där all utrustning förvaras.
    På med kläder efter väder och 5 min senare är jag ute på sjön - guld värt för mig att slippa traila osv.
    Hur ser det ut för er!?

Skitfiske på er...

Båten trailad men ca 200 meter till kävlinge/lödde å. Synd åjäveln suger jämfört med för några år sedan.

Kommentera

Sommartid, minst fyra månader, har jag båten vid brygga, ca 50 meter från sommarsgtugan, och riggade spön på väggen i mitt sovrum. När vi flyttat in till stan och tagit upp bryggan så står båten på trailer, mindre än 10 minuter hemifrån och kan vara i sjön efter en halvtimme. Och vintertid har jag tio minuter till flera bra platser för isfiske.
      När jag bor i stugan så är båten ute i stort sett varje dag, under långa perioder. Ibland en halv dag, ibland morgon och kväll, ibland bara någon timma för att stilla suget.

Kommentera

Jag har ca: 4 km till en vettig fiskeplats.

Kommentera

Ja, ganska fiskevänligt bor jag. Har en liten hästgård på "landet" så båten, som jag har på trailer mest för att slippa stölder och annan skit, är alltid packad och klar. Tar mindre än 5 minuter till rampen och jag brukar vara på väg ut på sjön ca: 20 minuter efter att jag lämnat hemmet.

Största problemet med min "hemma-sjö" är förutom det sinnessjuka fisketrycket, att sjön är reglerad. På sommaren är det väldigt grunt där jag rampar och på vintern är vattnet nästan 1 meter högre med bryggor och parkeringsplatsen under vatten...

Kommentera

har 1 1/2mil till närmsta sjö, 4 mil till sjö med båtramp, så närmare 1h från att vi kör tills båten ligger i...
            har dock 5 minuter till båtramp i havet, tyvärr ligger den på fel sida ån xD

Kommentera

Svårt att gnälla när man har stuga mitt i blekinge skärgård

Kommentera

Bor bara ca 3-400 meter från båtrampen.
                Hade båtplats i sjön förut men numer står båten alltid på trailer i trädgården. Tyvärr är det ganska dåligt gösbestånd i sjön så när det ska prickskjutas blir det en tur på 1,5-4 mil enkel väg beroende på vilken sjö som ska besökas.
                + några längre "äventyr" emellanåt :-)

Kommentera

Har från åtta till tretton mil till fiskeplatserna vid Österbottenskusten, men jag anser avståndet vara fiskevänligt ändå, jämfört med traktens grunda dyngpölar till insjöar.

Kommentera

Jag bor i en avkrok i världen där tjocka vassar hindrar en från att komma åt vattnet. Där vassarna tagits bort är det villatomter. Jag har inte haft ett vettigt fiske här sedan jag flyttade hit till Katrineholm 2006. Villa jag fiska får jag hyra bil och fara till något bättre vatten.
                    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 271 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art