Bor ni "fiskevänligt"? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bor ni "fiskevänligt"?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av esox88 Visa inlägg
    Båten trailad men ca 200 meter till kävlinge/lödde å. Synd åjäveln suger jämfört med för några år sedan.
    Ja har också några hundra meter till Kävlingeån men i Furulund då. De har förbättrat fiskeplatserna nu i Kävlinge så det får bli en liten tur in där och testa igen. Om det blivit svårare på senare år att få fisk där så får man försöka hårdare

Kommentera

2 båtar på trailer står på tomten, en för Öresund och en för sjöfiske. De står alltid redo för fiske. Har ca 3 km till rampen för att ta mig ut i sundet. Till sjöar olika sträckor för vilka jag känner att fiska i. Sen har jag gång/cykelavstånd till en del dammar om lusten faller in för lite spontanmete tex.

Kommentera

Har ett par hundra meters gångavstånd ner till ett tiotal bra fiskeplatser från land vid Mälaren. En resa med kollektivtrafiken på max 1 timme ger mig tillgång till hela södra Stockholms sjöar och för att inte nämna de centrala fiskeplatserna mitt i stan.

Om en vecka kommer jag ha vattnet ett tiotal meter utanför dörren så då lär det bli spontanfiske hela tiden året om x)
        Läs gärna min blogg och stötta en ung tjejs fiskeintresse! - www.fiskelina.webblogg.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Lejamine Visa inlägg
          Har ett par hundra meters gångavstånd ner till ett tiotal bra fiskeplatser från land vid Mälaren. En resa med kollektivtrafiken på max 1 timme ger mig tillgång till hela södra Stockholms sjöar och för att inte nämna de centrala fiskeplatserna mitt i stan.

Om en vecka kommer jag ha vattnet ett tiotal meter utanför dörren så då lär det bli spontanfiske hela tiden året om x)
          Åfan, skall man höja vattnet i Mälaren?

Kommentera

Ursprungligen postat av Cyaneus Visa inlägg
            Åfan, skall man höja vattnet i Mälaren?
            Hahahahaa, neeeej xD Jag ska äntligen flytta hemifrån Av en ren slump blir det även en uppgradering på fiskefronten eftersom min hyresvärd (ska bo som inneboende) har barnbarn som älskar att fiska och samtidigt behöver någon vuxen så att de får gå ner till vattnet
            Läs gärna min blogg och stötta en ung tjejs fiskeintresse! - www.fiskelina.webblogg.se

Kommentera

1 timme till hyggligt flugfiske, 5-45 minuter till hundratals sjöar/älvar med gädda, abborre, gös och öring. Man ska inte klaga. Även om jag gärna bott längre norrut än Dalarna.

Kommentera

ca 150-200m gångväg ner till vattnet som har ett par bra landfiske ställen. tillgång till båt ca 20-25 min bilfärd bort. förhoppningsvis så blir det ännu närmare till båt i vår

Kommentera

Båt på trailer på garageuppfarten. 5 min bilfärd till (troligtvis) ett av Sveriges bästa gäddvatten...

Kommentera

Skulle kunna sitta i vardagsrummet & kasta men det skulle bli svårt att drilla upp fisken till våning 10 annars är det väl 30m från porten & ned till vattnet ;-)

Kommentera

Min exsvärfar blev spådd att han skulle träffa en flicka i vars föräldrahem man kunde meta från vardagsrumsfönstret. Så blev det också, en å går bara någon meter från huset i Ådala (Svartå), men jag tror aldrig han utnyttjade möjligheten...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 272 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art