Sämsta maten ni ätit under fisketur? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sämsta maten ni ätit under fisketur?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

ggggg

lätt maggots! inte så mättande, o inte gott heller!
    Flytovarall + Tunnelbana = sitta själv = Sjukt skönt!

Kommentera

Det äckligaste jag ätit måste varit i Slovenien. Vi hade fiskat en hel dag i riktigt varmt väder. Lunchen hade vi bestämt skulle bestå av mackor som vi fixade på morgonen innan fisket. Vatten hade vi även med oss eftersom man inte kunde dricka det i älven.
      Givetvis lånade jag ut min ryggsäck till en fiskekompis med min lunch i och sen när det började bli eftermiddag och vi skulle äta upptäckte jag att mina mackor var spårlöst borta, vattnet var slut och inte ett jävla havrekex från militären fanns kvar.
      Fick dock en påse med frystorkad mat som man ska tillsätta kokande vatten och låta stå i ca 10minuter. Hungrig som jag var så fyllde jag påsen med vatten direkt från älven. GÖR ALDRIG DET I SLOVENIEN!!
      Det var nog fan det äckligaste jag ätit i hela mitt liv. Riset var stenhårt och smakade avlopp. Resten av innehållet var bara stora hårda klumpar. Men var tvungen att äta upp det ändå eftersom vi skulle fiska ett tag till och jag höll på att bokstavligt talat svälta ihjäl!

Det slutade med en kastspya i skogen, några regnbågar på torrfluga och århundradets rännskita som vägrade ge med sig på säkert en vecka!!!
      Bajen forever!

Kommentera

Ursprungligen postat av jerkasbackforpicks! Visa inlägg
        Denna åt jag inte under en fisketur, men efteråt ute i naturen. Nävgröt med fläsk och lingonsylt.. Skulle visst vara någon värmländsk delikatess... Det kan jag ej hålla med om! Smakade rent ut sagt SKIT !
        Motti å fläsk mä flôt å krôssylt å en drecka, när man äter dä då är man mätt e vecka!

Kommentera

He he..påminner mig en kul "äckligmathistoria" Vi var ett gäng som levde ungkarlsliv ett tag..Turades om att laga mat och diska...Vissa diskar blev jävligt stora...

En kille älskade råa havregryn och socker..enbart det..satt ofta och mumsade på det..Som vid det här tillfället..Käkade med sked blandningen ur ett stort glas ..Efter att ätit upp ungefär hälften fick han en fundersam min..kikade ner i glaset.."jag tyckte att något rörde sig" Han kollade och kollade..skakade på glaset men blev osäker..

Jag sa åt honom att hälla upp havregrynen på bordet..En hel hög..helt stilla..först..Sedan började hela massan röra sig typ varenda havregryn..Massor av larver..tusentals likt en myrstack..De var lite dammiga av havregrynsmjölet så de syntes inte föränn de rörde sig..Myriader av dem..
          Senast ändrad av Hemi; 2009-02-27, 18:16.

Kommentera

sämsta o sämsta,, men rå gös äter jag varje år,, enligt min egen tradition så skär jag ut ryggfenan på den första sparade gösen varje år o äter köttet rått ur ryggen,, o jag lovar att det är bättre än den japanska sorten som folk betalar 300+ för

Kommentera

Kan ej bidra med något tyvär.. lite OT.. men ser alltid till att dricka och äta gott när man är ute! en självklarhet tycker jag!

Kommentera

Jag har nog inte ätit nåt direkt äckligt när jag varit ute, men lite primitivt kan det ju bli. Försökte värma en burk chili con carne på gasolköket i somras, men fick ingen fart på värmen. Det slutade med att vi fick äta den kall. Vi brukar ha nachos att dippa i chillin och äta, istället för att använda bestick. Skitgott om det är varmt, men lite halvgott om chillin är kall.
                Fyra Gulp och en Rom & Cola
                Besök min fiskeblogg

Kommentera

Ursprungligen postat av JONNIE ROCKER Visa inlägg
                  sämsta o sämsta,, men rå gös äter jag varje år,, enligt min egen tradition så skär jag ut ryggfenan på den första sparade gösen varje år o äter köttet rått ur ryggen,, o jag lovar att det är bättre än den japanska sorten som folk betalar 300+ för
                  Aldrig haft nån binnikemask som kryper omkring i dej?
                  Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Den sämsta maten är helt klart ingen mat.

Ger mig aldig ut utan att ha mat med mig, undantagsfall är på sommrarna när jag är på landet och man ror ut med ekan en timme eller två för lite slöfiske. Men då är man ju bara ett par årtag från matförrådet

Något som man alltid blir lika frustrerad över är när man inte får fyr på engångsgrillen, vem vill käka kall korv!?

Kommentera

Det sämsta jag haft ätit är som någon annan skrev här varma koppen. Han blandade dock med kallt vatten. Jag gjorde det med i det närmaste kokhett vatten. Men låt en skål med kokhett vatten stå i 5 min i 4 minus vid laxtrolling så blir resultatet det samma. En klumpig sörja som smakade skit och var kall. Köpte det ju för att det skulle värma och ge lite energi. Men som tur var hade vi med oss kaffe och nu frusna mackor också så det gick ingen nöd på oss.

Ps Farsan berättade om när de var unga och skulle bo på en ö några nätter. De tog inte med sig nån mat. Det är ju aldrig några problem att dra lite gädda och abborre tänkte de. För säkerhets skull så tog de med sig ett nät. Hela dagen gav inte ett jota och när de tog upp nätet var det fullt med mört. Så de grillade mört. Det var det värsta han ätit någonsin.Ds

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 384 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art