Tänkte att det borde funka med kokta nudlar med stekta baconbitar i en vanlig kaffetermos. Fick bryta ut nudlarna med en gaffel, ut kom ett antal stenhårda nudelklumpar, med sladdriga, kletiga baconbitar. Dessutom hade de dragit till sig kaffesmak, hade tydligen inte diskat så bra. Tennisbollar har mjukare konsistens och smakar förmodligen bättre. Levde på en 100 grams chokladkaka resten av passet.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Sämsta maten ni ätit under fisketur?
Collapse
X
-
Någon gång i början av 90-talet berikades marknaden med engångspåsar för rökning av fisk. Man skulle stoppa in firren i påsen och lägga den på glöden så skulle det vara klart efter ett tag. Jag deltog vid ett tillfälle i en enkät om fiske och fick som tack för hjälpen en sån påse. Påsen blev liggande något år. Var med på många fisketurer men kom aldrig till användning.
Någon gång i mitten av förra decenniet befann jag mig i Idre och hade metat upp tre mindre öringar som skulle kunna bli lagom käk till kvällen och frukost dagen därpå. Dem ämnade jag nu röka.
Redan när jag öppnade förpackningen med påsen anade jag oråd. Det kunde inte ha varit vanligt trävirke man hämtat spånen ifrån, det måste ha varit avträde. Men jag stoppade fiskarna i påsen och de fick sig en rökbastu i enlighet med påsens instruktioner.
Påsen luktade mycket märkligt när jag pillade den från glöden men odören från fiske klarar jag inte av att beskriva. Nu har jag ju genom erfarenhet lärt mig att ett och annat som stinker gamföda trots allt går att äta med välbehag men de här fiskarna smakade för vidrigt för att jag skulle klara att svälja mer än en tugga. Och tur var väl det för det var rena raketbränslet för magen!Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
-
Det sämsta är väl alla snyltande fiskekamrater som ätit upp mina mackor, bananer, rester från gårdagens middag etc...
Finns det något värre än en hungrig fiskare som glor som en hungrig labrador på en???
"Vadå, skulle vi vara ute såhär länge? jag har ju ingen mat med mig!" eller ännu värre "jag hade inget hemma så jag tog ingen mat med mig"
Kommentera
-
Har hört/läst någonstans om en lirare som inför hårda fiskepass kör en inbakad Calzone i mixern och sedan häller över det hela på termos.Senast ändrad av Mag; 2006-02-14, 13:50.
Kommentera
-
var ute med en fiskekompis en gång som åt ett 10 pack med kall grillkorv. därefter grillade han 3 chorizo åt någta bullar och sen tog han fram en rejäl bit rökt sidfläsk och täljde i sig.
tycker så gott som allt är gött när man fiskar, om man vore hemma så kanske inte 20- kalla ostmackor skulle uppskattas så mycket
Kommentera
-
Det värsta jag har ätit på en fisketur
måste nog vara levande grodyngel. Det smakade urban! men jag åt visserligen bara 1 men Jalle åt nog en 10 stycken skulle jag tro, efterätten blev harsyra men det var godare, fan va hungriga vi var dåpike e nice!
Kommentera
-
Det är nog Lennart Larsson i www.arospikeclub.com som gjorde så?
Alltså körde med pizza i mat-termos?Senast ändrad av Alessandro; 2006-02-15, 08:06.How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke
Kommentera
Foton
Collapse
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-03-23, 20:34 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av FunkenNån som provat detta batteri till elmotorn? Skapligt pris 2815kr på Amazon1 Foto
-
2025-02-15, 12:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 326 visningar
1 gilla