Sämsta maten ni ätit under fisketur? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sämsta maten ni ätit under fisketur?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Har själv varit med om att" fastna", frivilligt.. en vecka i norrland med bara stålar till hemresan..Bara smör, potatis och bröd..Absolut nödvändigt att ta matfisk till varje mål. Kul iofs..och fö det fixade sig..öring, röding och harr går oxå att käka;-)..fast iofs är det inte lite OT?..handlade det inte om det sämsta käket?

Kommentera

Kul tråd.. Drar mig till minnes en sensationellt jävlig middag i Tjeckien dagen efter ett karpfiskepass. Vi var inkvarterade i en skola och åt maten som serverades i skolmatsalen. Just för oss besökare hade de ordnat med en specialitet som var...hel kokt småkarp med rotfrukter. Man fick alltså skära upp buken på tallriken själv och lägga innehållet på en sidotallrik...den ljummiga något unkna doften är något jag aldrig glömmer. Det blev ungefär två pliktskyldiga tuggor var för att blidka våra värdar och sedan avfärd mot de sanitära faciliteterna.

Kommentera

Sämsta maten när vi varit ute var lite mer än ett år sedan. Stannade på McDonalds i kungälv. När vi fått beställningen så fanns det inget påfyllt i servetter salt m.m. trotts lite folk och mycket personal. När vi så småningom fick detta så var det så skitigt vid borden läsk rann m.m. så vi fick sitta i bilen och äta. Vi skall sedan inte tala om hur burgarna såg ut.
        Kust/klippfiskare fiskar främst gylta men även andra arter www.pofs.se
        Nu även blog på gylta.blogspot.com
        Glöm inte besöka foto & filmsidan www.fotopelle.se

Kommentera

Nävgröt är ju rätt gott..?
          Ett av mina rekord är nog en färdig köpe-baguette som innehöll en rutten körsbärstomat, vilket resulterade i att övriga baguetten också åkte upp igen.
          Myror och andra insekter (levande) brukar det kunna bli en del när man käkar ute. Möglig spagetti med körsfärssås, färdigköpt, är heller ingen hit.
          Fast värst av allt är nog fanken de nudlar som jag kokte hemma och tog med ut, utan att reflektera direkt över att bäst före-datumet hade passerat sedan över ett år tillbaka. Att själva nudlarna var för gamla var väl inte så farligt, men den där kryddan... Kommer aldrig att glömma smaken... Så måste Djävulen smaka...

Kommentera

Måste vara helgen jag levde på enbart burkmajs och skinkost, mår illa av bara tanken på att äta majs numera..
            Den förste att gå Ad Hominem förlorar

Kommentera

Inte ätit nåt riktigt "äckligt" när jag vart ute....säkert proppat i mig ett hundratal packet med varmkorv under åren men ska det va dålig mat så var det väll den där gången det var svinkallt ute och skagenröran till "varm" korven frös och det vart iskristaller och ilade gott i tänderna..

Mat & vatten är ju förfan viktigt grabbar, hur ska ni annars kunna ha energi nog att drilla storgäddan!

Kommentera

Rå abborre!

Smakar värre än skit.
                Laxfiskare, laxätare, laxnjutare, och för sjukligt fanatiska laxkramare är jag, förmodligen en laxprovokatör.
                http://scandinavian-trolling.blogspot.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Jonas 37
                  Två utav mina trollingbekanta var på vättern och trollade röding.Dom tälta och ena killen hade med sig kräftor som han åt.Förmodligen var kräftorna dåliga för plötsligt när dom var mitt ute på vättern och alla spöna ute så vart kräftkillen akut nödig.Han fick ställa sig på badstegen medans det sprutade som en fontän.Den andra killen höll på att få hjärtattack av skrattkramperna.
                  hehe en mysig trollingkompis........
                  Laxfiskare, laxätare, laxnjutare, och för sjukligt fanatiska laxkramare är jag, förmodligen en laxprovokatör.
                  http://scandinavian-trolling.blogspot.se

Kommentera

Fjällvandrade i en 4 dar och hade med mig enbart köttragu i rödvinssås som mat och som tyvärr smakade skit. spydde bara jag kände lukten. Fick en kilos öring som fick bli maten för 3 dar
                    Ett tips: smaka maten före en resa om man nu skall ha vildmarkstorkade paket med sig
                    det lät ju så gott då man valde det

Kommentera

Ursprungligen postat av Jonas 37
                      Två utav mina trollingbekanta var på vättern och trollade röding.Dom tälta och ena killen hade med sig kräftor som han åt.Förmodligen var kräftorna dåliga för plötsligt när dom var mitt ute på vättern och alla spöna ute så vart kräftkillen akut nödig.Han fick ställa sig på badstegen medans det sprutade som en fontän.Den andra killen höll på att få hjärtattack av skrattkramperna.
                      Så det går att mäska även vid trolling

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 326 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art