Varning för bedragare på Tradera!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Varning för bedragare på Tradera!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Varning för bedragare på Tradera!!

Jahapp.. då har man lyckas kasta pengarna i sjön bokstavligen talat!

Budade hem 2 st "Baltic Flyfisher 150 ZIP manuell 40-150 kg Grön" för ca. 500 kr vardera.
    Säljaren hade toppbetyg med över 250 st positiva omdömen och sålde genom företag.

Han uppgav sig för heta Björn Andersson och driva företagen Linnab (samma namn på tradera).

Vann auktionerna 15/8, i 3 veckor har han kommit med undanflykter att de varit fel på lagersaldo och kompensation osv kommer m.m.

Igår blev hans konto på tradera avaktiverat, efter lite forskning runt om kring visade sig att en kille från lindskär sålt företaget i slutet av juli och vad han också fått veta, till en björn andersson.

Men nu när man kollar efter då står de på en tomte från bagarmossen som sitter i en lägenhet, och nu under närmsta dygnet har 100 negativa omdömen dykt upp, det rör sig om runt 100.000 kr som han blåste folk på under en kort tid.

Vill bara uppmana er att tänk till innan ni budar! jag budar hem mycket från tradera och ebay, men nu efteråt när jag granskat hans annonser så kommer jag vara tveksamma mot liknande annonser.

Alla hans annonser är tagna ur info texter om produkter, vissa saker står på svenska och vissa engelska och alla bilder tagna från internet.

Företag : Linnab.

Skitfiske på er!

Bra att du informerar.

Trodde att jag vart blåst på tradera i våras, handlade om någon hundralapp, de svarade inte på mail.

Efter 2månader fick jag paketet, från en annan säljare, som bodde på samma adress.

Kommentera

Han har säkert kapat ett konto!
      Mitt blev kapat, jag hade närmare 100 positiva omdömen, inga negativa.
      Någon snubbe snodde mitt lösen via en keylogger som jag fått på datorn tidigare.
      Tack å lov ringde en person som köpt av mig och anade oråd...
      Det slutade med att jag stängde mitt konto och polisanmälde för dataintrång.

Kommentera

Polisanmäl detta!,
        I näst kast så .....

Kommentera

La bud på en geoff Andersson jacka hos den butiken i helgen, men annonsen bara försvann förstår varför nu

Kommentera

Polisen tog ju någon kvinna i somras som lurat folk på tradera för 250000kr. Jag tror dom tar sånt här ganska allvarligt, och tradera själva är måna om att det inte ska förekomma någon typ av bedrägeri. Så dom är nog igång och letar redan.
            Bloggen | Portfolio

Kommentera

Oj, budade till mig en flytoverall från dom förra veckan. Tyckte det var dåligt att han Inge godkände avhämtning, men det här var ju snäppet värre. Tur att jag väntat med betalningen för att kolla upp företaget (vilket jag inte hunnit, men slipper nu).
              Tack för att du delar med dig av infon!!

Kommentera

Vet inte hur det är på Tradera, vad dom erbjuder för betalningsmetoder men när jag handlar på Ebay vilket jag gör en hel del använder jag PayPal. Blivit blåst en gång av en säljare från Irland men fick tillbaka pengarna rätt snabbt av PayPal den gången.(Tog en vecka eller två)

Kommentera

Har handlat en del på tradera och det har funkat bra fram till att jag budade på en multirulle..:/ då kom blåsningen. Varning för de som kör med "Ansvarar inte för Postens slarv". Kör bara med payson i fortsättningen.
                  Det är en extremt liten skillnad mellan att fiska och att stå bredvid en sjö och se ut som en idiot.

Kommentera

Jag skulle vilja se den som ansvarar själv för postens slarv.
                    Har otroligt svårt att någon säljare även ansvarar för postens slarv.
                    Så att ö.h.t skriva det i autktionen känns helt overkill enligt mig.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 380 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art