Ursprungligen postat av Bergman
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Varning för bedragare på Tradera!!
Collapse
X
-
Tjääna
Om jag köper något som är lite dyrare på Tradera, så kontaktar jag alltid säljaren innan och kräver rek annars ingen affär. Visst det blir lite dyrare men man slipper att få höra/oroa sig för allt svammel om postens slarv. Tyvärr så hjälper det inte mot bedragare som inte ens har för avsikt att skicka något överhuvudtaget.
En sak som man däremot kan göra är ju att kontakta säljaren innan man betalar och kräva telefonnummer och adress samt personnr. Det tycker jag man kan kräva om man köper en dyr sak.
m v h
Bb
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Totte Visa inläggJa, då är vi två. Tyckte att jag kollade upp allt och jag var övertygad om att det var et konkursbo eller en likvidering som låg bakom att han sålde så mycket prylar. Är sjukt sugen på att åka bort till bagis på ett hembesök. Jag skiter fullständigt i om han sålt bolaget till nån annan. I mina ögon så är han ansvarig för att det här har hänt, även om nån bulvan nu står som ägare.
Jag tror verkligen att det här är genomtänkt av både nya och gamla ägaren av bolaget. Kanske tom från dag ett. Att få tillbaks pengarna har jag inga förhoppningar om så länge jag inte bara konfronterar honom öga mot öga. För mig är det inte de 500 spänn han blåst mig på utan kränkningen. Trots att jag vet bättre kan jag inte låta bli att vilja skada honom.
Ja man blir förbannad, själva pengarna ser man aldrig mer.
Var i kontakt med han som påstod ägt företaget innan och kan garantera att han är med i detta.
Förmodligen så har han en längre tid försökt sålt företaget, nån ovärd person kontaktar honom, erbjuder han en viss %, enda han behöver göra är att blå neka.
När jag prata med han i telefonen övertygande han mig att han sålt det någon gång i slutet av juli till "Björn".
Frågade han om nummer till denna Björn, men de hade han förstås inte men han svarade på mail.
Jo visst, jag säljer ett företag men har inte i kontakt med personen i fråga, endast över mail.
Det händer inte.
Känner mig mer sugen att besöka "gamla" ägarna
Kommentera
-
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
|
11 svar
13 241 visningar