Varning för bedragare på Tradera!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Varning för bedragare på Tradera!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Nu blev de även omskrivet i media.

Får väl se vad som händer med detta,
    Lär dykt upp x antal polisanmälningar mot han då vi nu närmar oss 150 negativa omdömen.

Kommentera

Ursprungligen postat av uwe Visa inlägg
      Har handlat en del på tradera och det har funkat bra fram till att jag budade på en multirulle..:/ då kom blåsningen. Varning för de som kör med "Ansvarar inte för Postens slarv". Kör bara med payson i fortsättningen.
      Har du några bevis för att det var en blåsning?
      Jag har köpt dyra beten av en känd kille här på forumet för pengar jag inte alls har råd med igen.

Ursprungligen postat av HenkeW Visa inlägg
      Jag skulle vilja se den som ansvarar själv för postens slarv.
      Har otroligt svårt att någon säljare även ansvarar för postens slarv.
      Så att ö.h.t skriva det i autktionen känns helt overkill enligt mig.
      Kan berätta en liten historia.

Jag sålde en Predator på Tradera. Jag har endast positiva omdömen. Jag erbjuder alltid två frakt alternativ, Brev och Brev+REK.
      Ett par dagar gick och jag blev uppringd av en rabiat kvinna från skåne som sa att jag blåst hennes man och hotade med polis och annat.
      Jag förklarade min sits, att de kunde betalat för rek och jag MMSade även bild från när paketet lämnades in där det låg på vågen så man såg namn,adress och posttjejen.
      Hon fräser vidare att jag skulle skrivit att jag inte ansvarade för postens slarv fär så "Akulle hon inte kunna säga något". Så nu skriver jag alltid det.

Nu ordnade det sig, paketet låg kvar hos ombudet men man sitter i en riktigt jävlig sits på tradera. Kommer något bort pga. Posten så får man neg omdömme för att man blåst någon. Om man köper något som inte kommer är det postens fel. Vad gör man?

Jag fick ersätta Riabrokarlsson och oggeu här på FS med fulla summor när Schenker sabbat deras spön trotts rigorös packning. Inge kul alls. Men inte lär jag se några beten som jag skrev om ovan heller.

Kommentera

Omdömena funkar ju inte på tradera för fem öre. Köper jag en grej o betalar så borde jag få positivt omdöme,men nä. Säljarna ger inte omdömme förrän jag gett omdömme.
        Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Jag vill bara meddela att Willma nu är bannad pga tidigare dubbelnick m.m.
          C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
          Svar på vanliga frågor hittar ni Här
          Fiskesnacks regler hittar ni Här
          Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Lösningen på fraktproblemen heter Schenker.
            sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Ja problemen är bara när man ska skicka 1 drag tex med vikt på exempelvis 12 gram, (låt säga en wobbler) minimifrakten på Schenker är väl 45kr eller liknande? Blir ganska dyrt då

Kommentera

Ursprungligen postat av Lundbergs Visa inlägg
                Jahapp.. då har man lyckas kasta pengarna i sjön bokstavligen talat!

Budade hem 2 st "Baltic Flyfisher 150 ZIP manuell 40-150 kg Grön" för ca. 500 kr vardera.
                Säljaren hade toppbetyg med över 250 st positiva omdömen och sålde genom företag.

Han uppgav sig för heta Björn Andersson och driva företagen Linnab (samma namn på tradera).

Vann auktionerna 15/8, i 3 veckor har han kommit med undanflykter att de varit fel på lagersaldo och kompensation osv kommer m.m.

Igår blev hans konto på tradera avaktiverat, efter lite forskning runt om kring visade sig att en kille från lindskär sålt företaget i slutet av juli och vad han också fått veta, till en björn andersson.

Men nu när man kollar efter då står de på en tomte från bagarmossen som sitter i en lägenhet, och nu under närmsta dygnet har 100 negativa omdömen dykt upp, det rör sig om runt 100.000 kr som han blåste folk på under en kort tid.

Vill bara uppmana er att tänk till innan ni budar! jag budar hem mycket från tradera och ebay, men nu efteråt när jag granskat hans annonser så kommer jag vara tveksamma mot liknande annonser.

Alla hans annonser är tagna ur info texter om produkter, vissa saker står på svenska och vissa engelska och alla bilder tagna från internet.

Företag : Linnab.

Skitfiske på er!

Tradera är verkligen ingen sida som försöker göra något åt bedrägerier överhuvudtaget. Det är pinsamt hur dåligt de jobbar jämfört med eBay.

Kan bara tipsa om lite allmänna saker jag gör innan jag handlar via auktionssidor/blocket.
                -Gör en google sökning på bilden, finns den på fler ställen kommer det dyka upp då i sökresultaten.
                -Vid betalning till bankkonto gör en sökning på clearing-nummer och kolla att det stämmer överens med orten säljaren utger sig att vara ifrån.
                -Omdömen som säljaren har ska vara aktuella och gärna gälla liknande auktioner. Gamla omdömen anses förbrukade då Tradera nyligen haft dataintrång och användaruppgifter spridits.

Kommentera

Ursprungligen postat av jerka123 Visa inlägg
                  Ja problemen är bara när man ska skicka 1 drag tex med vikt på exempelvis 12 gram, (låt säga en wobbler) minimifrakten på Schenker är väl 45kr eller liknande? Blir ganska dyrt då
                  Jag tänkte mest på just fiskerullar och annat "halvstort" som är värdefullt. Posten är bra till småprylar som inte är värda så mycket och Bussgods är bra till spön.

Kommentera

Ursprungligen postat av Duhlife Visa inlägg
                    Kan bara tipsa om lite allmänna saker jag gör innan jag handlar via auktionssidor/blocket.
                    ...
                    -Vid betalning till bankkonto gör en sökning på clearing-nummer och kolla att det stämmer överens med orten säljaren utger sig att vara ifrån....
                    Det säger inte mycket. Många behåller sin gamla lokala bank på ett eller annat sätt även efter flytt. Jag känner många som bor i Helsingborg men har clearingnummer i t.ex Stockholm där de öppnade kontot.

Kommentera

Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
                      Jag tänkte mest på just fiskerullar och annat "halvstort" som är värdefullt. Posten är bra till småprylar som inte är värda så mycket och Bussgods är bra till spön.
                      Bussgods är bra till spön, jo jag tackar, de slarvade bort ett Adexa Tempest 11´ bra packat i kraftig papptub som skulle till Jokkmokk. Trots ett antal telefonsamtal och email så hittar man inte paketet och köparen blir utan fiskespö. Jag skickar aldrig mer med Bussgods.
                      Jag skickar aldrig mer med Bussgods!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
                      7 svar
                      1 525 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sir Fish-a-lot