Självklart har jag hört om mal-fångsterna i Emån på sistone, fast inget jag pysslar med....
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Bubblan uppe återigen!!!
Collapse
X
-
Skapa en maltråd... denna handlar om bubblanGädda, karp och sutare... all the way!
Catch & Release Productions - Böcker, artiklar och filmer!
Svenska karpklubben - En härlig samling karpgalningar
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Peter LarssonGrindpalm - Sutare är ett ypperligt malbete och Bubblan skulle säkert få en 50-pannors mal att öppna gapet. Se där - både mal och Bubblan i en tråd! Fler önskemål?
Skitkul...Gädda, karp och sutare... all the way!
Kommentera
-
Det är inte alltid speciellt lätt att åka och hämta fiskar på kända platser heller... Kan ju återberätta mina två resor i vår. Först Kalmar och dess åar efter id.. En vecka för tidigt, ingen fisk.. Någonstans.. Sedan Lödde. 6 man 3 dagar - resultat: 1 tweed-kavaj, en död ål, en pyttegädda och två öringar(!). Men visst är det roligare med hemmavatten - tillfredsställelsen blir aldrig lika stor (iaf inte för mig) om man får en stor fisk i ett känt vatten."A little learning is a dangerous thing; drink deep" Alexander Pope 1709
Kommentera
-
jag är väl den värmlänningen Danne snackar om! jag har planerat resan i 2 månader nu och ser det som negativt att fisket har varit så bra där för då sticker ju folk ner på direkten o det blir trångt men som sagt man e ju dessamma men mitt mål är inte bubblan utan att ta ett pb och förhoppningsvis en fisk över 4 kilo...fiskar på 2,5-3,5 fångas ju här med men 4-kilos är inte lätt och så är det skit kul att åka på dessa resor när man träffar folk som man bara träffar på just i dessa vatten som antorpa,hossmo,skräbbe osv så det är en social del ocksåBodybuilding och specimenfiske Is The Shit!!!
Kommentera
-
Jag håller med Limnos.
Jag är precis hemkommen från en helg vid antorpas stränder och endast EN sutare kom upp under hela helgen! Detta trots tämligen hårt fisketryck och många spön i vattnet. Det är INTE bara att åka och hämta rekordfiskar...
Jiggen: du får ett PM imorgon.Gädda, karp och sutare... all the way!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
-
Tjena! Kan nån som är vass på ekolod beskriva lite i detalj vad man ser på denna ekolodsbild?
...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-04, 20:12 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
14 958 visningar
1 gilla