Snackar sportfiske skit? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Snackar sportfiske skit?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Grabbar fattar inte varför ni gnäller på dom som får många fiskar. Och sen påstår att dom bara hittar på. 40 gös är ju inget alls märkvärdigt. 40 småpissgösar kan man ju ta i ett nafs på en lekplats. Och det kan ju ta längre eller kortare tid. Är inte ovanligt att när man jiggar plocka nästa en i varje kast. Eller på trolling få hugg titt som tätt. Men då är det ju inte alltid några monster direkt. Det är ju stora gösar som är konsten att få.
    Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

det du säher låter mycket märkligt!!
      en dålig dag och han fick 40 gös?! antingen är han skum eller så brukar han ha fantastiskt bra fiskedagar! =)
      Rostbiff opch vinäger

Kommentera

40 gös är ju inte otroligt ens så här långt norrut som hälsingland men då är det som sagt smågös i parti och minut. Eftersom antal inte är nåt jag strävar efter i första hand så skulle jag kunna kalla en dag med 40 gösar mellan 0,3 - 2 kg för medelmåttig men en dag med en enda 5 kilos för bra. Vad man uppfattar som bra och dåligt är mao ganska personligt.

Kommentera

Det handlar som vanligt att först hitta fisken. Och sedan med rätt teknik fånga den. Om man saknar kunskap för bägge delar blir det ju inget. Det är ju vad sportfiske går ut på att lära sig fiska. Tänk vad tråkigt om alla var lika duktiga att fiska. Var bara att dänga rakt ut i vilket vatten som helst. Och det small på varje kast. Eller att bli en Jan-Ove Waldner direkt. Ett pingisrack i handen och sen är man världsmästare. I stället för att gnälla. Ut och leta heta ofiskade platser. Det bara kryllar av dom.

Kommentera

Jag brukar resonera som så här: det som skiljer en BRA fiskare från en DÅLIG är att den bra vet vad han ska skylla på när han INTE får fisk...

Kommentera

Gäddjävel, jo så kan man tolka det. Även den bäste går bet. Och då är det bäst att vara ärlig. När storfiskaren talar om hur stora fiskar han får. Då räcker armarna inte till. Det är ju en slagdänga för dom mytomaniska sportfiskarna.

Kommentera

det jag och elanen säger stämmer så bra så. eller vad sägs om ca 600 gösar och största runt 3.5 kg. det är inte direkt 100 st 5 kilos :P
                my precious....

Kommentera

Det här med antalet gösar skiljer sig från vatten till vatten. I ett vatten där jag fiskar är 6 gösar på en dag bra! (dock har fiskarna en hög medelvikt). I andra vatten så som t ex "S-holms södra skg" är ett 70-tal en bra dag.
                  Nu har gösarna börjat ställa sig utanför lekplatserna och börjar således bli något så när lätta att komma till tals med! ( i vissa sjöar hemma vid)

Jag trodde själv inte på sådana påståenden som 40 på en dag när jag var oerfaren och tyckte att 4-5 gösar var mycket! (slutet på 80 talet)

Kommentera

som ni säger beror det mycket på vilket vatten man fiskar i, 40 gösar är inte helt vanligt i mina trakter, däremot är det "mycket" stor fisk här... De gösvatten som jag anser vara "bra" ger även de oftast ganska få fiskar, men i gengäld desto större... Nätaren, Ylen, Bunn, för att nämna några... en bra dag kan man utan problem plocka upp ~20 kilo gös, alltså 4 - 8 fiskar... En sådan snittvikt ligger man ju inte på om man fiskar i stockholms skärgård... Sen fiskar jag inte gös när den leker då jag inte tycker det känns bra... då kanske man har mycket högre antal per dag i dessa sjöar också...
                    Fiskefokus - min alldeles egna fiskeblogg.

Kommentera

Nu är jag lite bitter efter en dålig fiske dag men kan inte låta bli att nämna övrig skit man tvingas svälja hos vissa handlare.
                      "Skitbra tafs" -Gick av! Har aldrig hänt förr.
                      Alldeles för mycket svindyr lina som ger trassel...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 285 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art