Snackar sportfiske skit? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Snackar sportfiske skit?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

jögge, jag tycker synd om dej som inte kan släppa prestationskravet när du ute och fiskar. Kan tänka mej att du ligger mellan steg 2 och 3, troligen kommer du aldrig längre i ditt fiske, kanske när du blir lite äldre och tar livet lite mera med ro. Jag har aldrig sagt att min adttityd är rätt, men jag tycker att till steg 4 bör man kunna komma för sin egen välfärd, alltså att fisken inte är det primära utan känslan att komma ut i det fria och kunna koppla av från all stress och jäkt.
    Under mina 50 år som sportfiskare har jag genomgått alla stegen i mitt fiske från att meta mört och abborre med bambuspö i en liten å, till att fiska efter bonefish och barcudda i Bahamas.
    Jag var 10 dagar i Bahamas och skulle fiska i sex dagar. men fick fiska de andra fyra dagarna gratis det kostade annars 300 dollar om dagen med guiden. De tyckte om min adttityd när de beklagade sig över att fisket inte var så bra, jag fick "bara" 5-6 fick fiskar om dagen. Jag sa att jag var fullt nöjd i alla fall, hade sköna dagar: Såg stora segelfiskar hoppa högt upp i luften, havssköldpaddor i massor samt mycket annat som tillhör naturen därnere, detta var de inte vana med. De tyckte att jag hade rätt adttityd till fisket, därför fick jag fyra dagar extra utan kostnad.
    Tumlaren
    trolling är livet

Kommentera

Ursprungligen postat av Tumlaren
      jögge, jag tycker synd om dej som inte kan släppa prestationskravet när du ute och fiskar. Kan tänka mej att du ligger mellan steg 2 och 3, troligen kommer du aldrig längre i ditt fiske, kanske när du blir lite äldre och tar livet lite mera med ro. Jag har aldrig sagt att min adttityd är rätt, men jag tycker att till steg 4 bör man kunna komma för sin egen välfärd, alltså att fisken inte är det primära utan känslan att komma ut i det fria och kunna koppla av från all stress och jäkt.
      Under mina 50 år som sportfiskare har jag genomgått alla stegen i mitt fiske från att meta mört och abborre med bambuspö i en liten å, till att fiska efter bonefish och barcudda i Bahamas.
      Jag var 10 dagar i Bahamas och skulle fiska i sex dagar. men fick fiska de andra fyra dagarna gratis det kostade annars 300 dollar om dagen med guiden. De tyckte om min adttityd när de beklagade sig över att fisket inte var så bra, jag fick "bara" 5-6 fick fiskar om dagen. Jag sa att jag var fullt nöjd i alla fall, hade sköna dagar: Såg stora segelfiskar hoppa högt upp i luften, havssköldpaddor i massor samt mycket annat som tillhör naturen därnere, detta var de inte vana med. De tyckte att jag hade rätt adttityd till fisket, därför fick jag fyra dagar extra utan kostnad.
      Tumlaren
      Jag ligger på steg 3 enligt din skala! Men jag kan också tycka att det är helt ok om man inte får så många speciellt när man letar ny vatten som ingen ännu pratar om. Det bästa som finns är enligt mig att knäcka ett vatten med fiskar som är stora och hälst någorlunda ofiskade!
      Sedan så håller jag också med om att det kan vara helt okej om man får 5-6 fiskar på en dag i en big game båt ( eller som jag skrev i vatten med t ex lite men stora fiskar), samtidigt som man får en naturupplevelse. Men fisket är trots det det primära annars kan jag lika gärna sitta hemma och kolla på fiskarna i akvarierna!
      Vilket iofs är intressant och lärorikt.

Kommentera

eller är det så att alla kanske är olika? jag älskar att drilla fisk och det vill jag göra så mycket som möjligt när jag är ute och fiskar. Sen när fisket dött ut för dagen och det börjar bli kväll kan jag lägga spöt åt sidan och njuta av naturen. då har jag fått alla jäkla stadier i en enda smäll
        my precious....

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
        64 svar
        15 296 visningar
        1 gilla
        Senaste inlägg .art