Bebest och jag ska ut! Vem drar flest bågar? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bebest och jag ska ut! Vem drar flest bågar?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Yes Kenta! 07.00 börjar en hård dag för bågarna!
    Det må sen blåsa eller regna, bågarna får böja sig ändå!
    Har laddat korvarna nu, ska bara preparera svampen och piffa till bröna lite. Sen är det klart till drabbning!
    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av Sturgeon
      Kenta utan tvekan vinner!!!

Min vänstra testikel säger det.
      Fan, kan dina testiklar prata??? Mina bara hostar slem hela tiden.........
      Gädda, karp och sutare... all the way!

Catch & Release Productions - Böcker, artiklar och filmer!

Svenska karpklubben - En härlig samling karpgalningar

Kommentera

Kul! samma här ska nog fixa lite smet till pannkakorna. de blev ganska mkt pasta över som får bli mäsk. körde den i köksberedaren så ny är de fiiin. ska samt göra lite deg till metet av betesfisk. ska ut me Natito. har varit ute me honom 1 gång tidigare. ganska kul o lära känna folk här på fiskesnack. De bär ut till orlången efter abbore gös gädda. lycka till me erat fiske. vi ska minsan lura lite fisk också.
        //Me

Kommentera

Ok! Sture om din vänstra tenstikel säger det så måste det bli storseger med hela båten full av bågar och sen måste det ju bli en kveite också Hade det varit den högra så hade väl båten sjunkit, spöt knäckts, rullen skurit å bebest hade fått en båge
          Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Ursprungligen postat av grindpalm
            Fan, kan dina testiklar prata??? Mina bara hostar slem hela tiden.........
            Japp! De har kommit till användning så lite på senaste tiden, så de får sysselsätta sig med annat, lyssnar mycket på ljudböcker just nu, gillar även att virka.

Högra testikeln är lite deprimerad, därför som den inte säger något.

Ha det bra båda två imorgon, BeBest och Kenta.
            sigpic

Kommentera

Det intressanta är att så många inte tror att vi ska en enda regnbåge! Antagligen vet de att regnbågsfiske inte är fullt så enkelt som somliga säger men jag tror nog att du får någon båge till slut Kenta! Jag menar det är ju några dagar kvar till de stänger för säsongen!

Kommentera

Hahaha sture Best Exakt måste ju hinna ta åtminstone 1 båge innan isen lägger sig!
                Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Inte för att va taskig eller så, men jag tror båda två blankar :-P

Kommentera

Ursprungligen postat av Mikespike82
                    Inte för att va taskig eller så, men jag tror båda två blankar :-P

sorry! så blir det INTE. det kan jag nästan lova!
                    achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
                    \m/

Kommentera

Så gick det!

Så är då denna mycket trevliga batalj över.
                      Dagen började illa för Kenta! Redan när han lastade ur bilen insåg han att slaget kunde vara förlorat. Han hade nämligen glömt fiskelådan hemma.
                      Under tiden han drog iväg hemåt för att komplettera sin utrustning fiskade jag gädda. Där kammade jag noll.
                      När så Kenta var fit for fight visade det sig att han tänkte gå på nock från början. Första bågen tog han redan efter en kvart! Därmed hade han falsifierat 12 avlagda röster som hävdade att ingen båge skulle fångas. Bebest utjämnade raskt och ryckte starkt ifrån. Men Kenta gav sig inte utan utjämnade efter en segsliten kamp mot naturen.
                      I det läget tog man paus och dopade sig med brända korvar och BeBest specialare. Kenta som är en driven tävlingsmänniska lade ut ett flötmete under tiden lunchen pågick.
                      Ett gäng bågar fylkade sig runt lägerplatsen för att kunna åse måltiden. Dessvärre för Kenta var de inte intresserade av hans PowerBait agnade krok.

När så matpausen var över lade Kenta ut sin fluga och rodde saaakta in bland de vakande fiskarna. Snart hade han ett nafs men ingen fastnade. I nästa varv klev en stöddig bit på och böjde spöet djupt. Med en lättnadens suck kunde BeBest pusta ut när denna granna båge lämnade tillbaka flugan och försvann.
                      Men Kenta kom tillbaka och denna gången hjälptet inga trix. Kenta tog ledningen! Senare utökade han den och när dagen var full konstaterades att Kentas eftermiddag hade medfört att han vunnit med 2. Därmed falsifierade han ytterligare 38 röster på BeBest som vinnare.

Grattis Kenta och tack för lektionen och grattis alla ni 6 som trodde på Kenta85!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 326 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art