Bebest och jag ska ut! Vem drar flest bågar? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bebest och jag ska ut! Vem drar flest bågar?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Lite om sjöarna i Fyrväpplingen.

Där finns två sjöar med regnbåge, vilka allmänheten kan köpa kort till, Rörsjön på ca 30 ha och Skysjön ca 50 ha.

I Rörsjön finns förutom regnbågarna även vanlig svensk fisk. Där får man använda spinn, fluga, mete och naturligtvis ro med betet på släp. Fisk är inte tillåtet som agn.

I Skysjön finns vitfisk abborre och regnbåge. Tillåtna metoder är fluga, spinn och haspelfiske, som det så vacker står i informationsfoldern. Man får också ro med betet på släp. Det råder förbud för flöten av alla slag samt för agnad krok. Vintertid håller man öppet för pimpel och då är agnad krok tillåten men fortfarande inte flöte.

I bägge sjöarna gäller att endast ett spö i taget per person får användas.

Till Fyrväpplingen hör också Holmsjön och Grytsjön. Holmsjön är numera en sjö som hyrs på dygnsbasis av slutna sällskap och Grytsjön innehåller endast äkta svensk husmansfisk! Kortpriset där är 30:-/dag

Jag fiskade förra hösten mest i Rörsjön och även under våren i år. I princip endast genom rodd men i samband med att jag tagit en fikapaus har jag låtit en PowerBaitagnad krok ligga ute. Ibland har det givit resultat.

I Skysjön ror jag och ror och ror med en jigg släpande efter. Så tänker jag göra även nu. Flugpinalerna tar jag kanske med om jag upptäcker att jag har för lite att bära. Spinnare, drag och vobbler har inte givit mig något i någon av sjöarna. Eventuellt tar jag i morgon med mig några gäddbeten, (Mörrumspinnaren, Skeddraget, Utödraget och Siljansdraget) så jag kan fortsätta fiska under tiden jag väntar på att Kenta ska få sina 4 bågar.

Och till er som tror att jag är en säker spik på kupongen vill jag bara säga att även spikar kan sjunka.
    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Men va är det här för mobbning? 33 mot 4 och jag som trodde jag hade vänner här Eller ja 4st iaf
      Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Ursprungligen postat av kenta_85
        Men va är det här för mobbning? 33 mot 4 och jag som trodde jag hade vänner här Eller ja 4st iaf
        Mvh

Kommentera

Ja du Kent det ser inte bra ut med oddsen! Nu får du väl slå alla på fingrarna och visa att dem har fel och att jag har rätt! Du fixar det!

Jag var där med familjen förr 4 personer fick 8 st regnbågar!

Kommentera

Kenta!
            Om jag ger fasen i jiggarna utan tar till flugspöet och sätter på Gretkosländan så har även du chansen till 4-0!
            Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av BeBest
              Kenta!
              Om jag ger fasen i jiggarna utan tar till flugspöet och sätter på Gretkosländan så har även du chansen till 4-0!
              Du anar inte vilken lätt seger du skulle få, Bebest
              Mvh

Kommentera

Ska bli intressant å se hur det här slutar Bebest vi syns i morrn vid ca 07:00 tiden vid fyrväpplingen!
                Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Kenta utan tvekan vinner!!!

Min vänstra testikel säger det.
                  sigpic

Kommentera

Sture, har inte den högra någon åsikt alls?? = )

Kommentera

Tror för övrigt att BeBest roffar hem segern på ren rutin..

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 326 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art