Vilken är eran mest märkiliga fångst? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken är eran mest märkiliga fångst?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jag bor i Köpmannebro, mellan Mellerud o Åmål. Vi har ett fint strömsystem ut i Vänern som håller en hel del gös. Var ute i dag o vertikalfiskade efter just gös. Fick inget så jag bestämde mig för att testa på lite pelagiskt vertikalfiske, som man sett på youtube. Precis utanför mitt hus har vi ett område med ca 20 meter djupt vatten ganska nära land.

Hittade ett bra eko i frivattnet på ca 12 meter, där djupet var 18 meter.
    Backade upp mot vinden och släppte ner en stor gul Westinjigg med stinger.
    Stannade jiggen på ca 11 meters djup och gjorde ett par lockryck. Ekot stegrade sig och nappet kom som ett sjöodjur....
    Tänkte, gädda...gös...men icke! En LAKE på ca: 4 kg!?
    Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	246,7 KB
ID:	1774824

Kommentera

• Click image for larger version

Name:	1378230_10151727204908601_1168464871_n.jpg
Size:	111,6 KB
ID:	1774825

Vägde betydligt mer än vad ögat avslöjar!

Kommentera

• Fick upp 300 meter ståltråd för nån månad sedan, man va ju nyfiken vad som kunde finnas i änden.
        Fann ingen ände, så jag klippte av skiten.
        Den var skarvad var 50:e meter så det var inget misstag att den låg där...

En annan höjdare är ju att jag körde fast ett drag i botten så att jag blev tvungen att kapa linan.
        Senare samma kväll fick jag med mig den kapade linan upp, men draget satt lika hårt då.
        Hade varit skönt att rädda draget.

Kommentera

Name:	uploadfromtaptalk1408354046693.jpg
Size:	54,5 KB
ID:	1775171 Den stackarn hade duktigt gjort fast sig i tappad rev. Fick loss honom utan större skråmor på vare sig mig eller kräftan.

Polaren drog upp ett paraply under samma pass. St Delsjön lär aldrig bli mitt favoritvatten...

Kommentera

• Fått upp en del märkliga saker, det mest udda var dock en hårddisk! Vad är oddsen för det liksom? Sen har det ju hänt att man fåttt upp en gammal kräftbur och lite då och då får man upp en stackars kräfta.

Kommentera

• Et trålare jag satt å titta på fick upp en gammal bil. visade sig sen senaer att det va en merceders mb230 mitt i nordsjön.

Kommentera

• Fick en kräftklo på jerk förra helgen. Var rätt konfunderad tills man kom lite närmare åt där kastet landade; bustern hade fiskats hem över en stor sten precis under ytan, och på den stenen låg det rätt gott om kräftrens och fågelskit; nån pippi som haft kalas.
                Kanske ingen jättemärklig grej egentligen, men första tanken var just "vafan, har jag ryckt tassen av en kräfta? Utan att känna det? Dafuq?"
                Har man satt yxan i båten får man ro som fan.

Kommentera

• Vid bottenmete i havet fick jag upp en halv bildörr, hade veckan innan fått hem någon lina på ebay som var i för tjock storlek. spolade på skiten då jag ändå inte tänkt att kasta med rullen, sagt och gjort så kammade jag hem en halv framdörr i någon mörkblå kulör.

en cykel som jag lyckades dra säkert tio meter in mot land innan det tog tvärstopp och linan gick av, stod ute på en kaj och funderade på hur cykeln kunnat hamna så långt ut.

satte tre spinnare i loppet av en timme på ungefär samma ställe, detta var på kvällen och mörkt så man kunde inte se så mycket ute i vattnet, några dagar senare så fiskade jag på samma ställe men då under dagsljus. det visade sig vara en kundvagn som vi även lyckades dra in till land med hjälp av en dragg, däri satt uppemot 20 drag och flera bottenmetetackel.
                  My wife says she is gonna leave me if i go fishing one more time,
                  lord how i will miss that woman...

Kommentera

• personbästa: En välväxt och aggressiv Surfare i Australien på ca 85kg, de simmar i stora stim, har stora gap och sprattlar och har sig när de blir krokade!
                    Senast ändrad av SimonLinnéstaden; 2015-05-31, 05:46. Anledning: asdasd

Kommentera

Name:	IMAG0115.jpg
Size:	680,0 KB
ID:	1775636

Del utav ryggrad ifrån okänt djur fångat på zalt 20 suspending papegoj, faktiskt det största jag fångat på den wobblern

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
                      6 svar
                      2 160 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman

Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
                      174 svar
                      40 152 visningar