Vilken är eran mest märkiliga fångst? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken är eran mest märkiliga fångst?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jag har lyckats få upp barnförbjudna grejor...

Men dem grejorna som kändes konstigaste är plastpåsar i alla dess storlekar! De känns som de sprattlar när strömmen får tag på dem... Sen rusar dem iväg nedströms...

Fortfarande besviken sen jag trodde att jag hade fått en monster öring som egentligen bara visade sig vara en stor svart sopsäck. Förstår fortfarande inte hur de kan kännas så verkligt när de fladdrar i strömmen... Jävla skit.
    Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

• Tjejen krokade på ett par regnbyxor strax efter jag själv krokat upp en pärm full med plastfickor häromdagen. =)

Kommentera

• Kastet direkt efter att jag fått en +4kg Gös, resulterar i att jag fastnar i en fiskelina. Trodde först att jag hade fastnat i sjögräs, men när "sjögräset" kommer allt närmare så ser jag att det rör sig om en fiskelina, men det sitter fast ett trolling bete på linan. Drar in linan förhand och känner att det finns en tyngd på andra sidan änden, första tanken som slog mig var att det kanske sitter fast en död fisk men nejnejnej, Det är ett Komplett jäkla spö haha! Ett ABU Vendetta spö, med ABU BlackMax rulle + det där Trolling betet. Har säkert legat där på botten i över 1 år men bortsett från att det är skitigt och så, så fungerar det faktiskt. Nu ska jag bara rengöra allting och ge det lite kärlek

Click image for larger version

Name:	11101635_1747172538842962_8720303579675881293_o.jpg
Views:	4
Size:	159,5 KB
ID:	1777954

Läs gärna mer om fisketuren ifråga här: https://www.facebook.com/permalink.p...7&notif_t=like

Glad midsommar och Skitfiske på er allesammans!
        Senast ändrad av Kingsfield; 2015-06-18, 21:41.
        [FONT=Century Gothic] Gilla Team JoMa på Facebook! https://www.facebook.com/teamjomafishing/[/FONT]
        Länk till fiskeblogg: https://teamjomafiske.se

Kommentera

• Var ute förra våren i en halvkänd regnbågssjö kring Umeå. Efter en lång och kall vinter var fiskesuget stort, plus att jag hade köpt en ny klass 5 lina som skulle provkastas. Valet av bete föll på ett haröra i storlek 12. Efter 3 timmars dängande utan napp sög det till i linan. Jag kände direkt att fisken var tung och efter kanske 10 minuter hade jag blivit bogserad fram och tillbaka på sjön utan att ha sett fisken. Jag intalade mig själv hela tiden att det var en båge i megaformat, med tanke på den tunna tafsen (0,21) borde den ha gått av om det skulle varit en gädda. Men efter kanske 15 minuter skymtade jag fisken, så klart var det en gädda. Harörat satt som en percing precis i läppen. Gäddan uppskattades till 8-9 kg, blev bra batalj på ett #5 spö. Dock kände jag mig bara besviken efteråt, men så här i efterhand minns jag det som en rolig och udda fisketur.
          Lite snack, stor verkstad!

Kommentera

• Var uppe och flugfiska i Hotagsströmmen för några år sedan och precis när jag dra bak fluglina för att lägga ut mitt kasst så tog det tvärstopp i luften och jag hörde ett skrik (pip) och till min stora förvåning hade jag krokat en Fisktärna i vingen.
            Kunde lugnt och stilla drilla in den lilla stackaren till min kompanjon som fick den stora äran att kroka av den.
            "Filéa: Att utföra en farlig och slemmig knivlek på köksbänken."

Kommentera

• Just tillbaka efter en långdragen natt som vakt på båtklubben. Hade inför detta pass införskaffat ett kastnätt som såg ut som ett förträffligt verktyg att fylla beteshinken inför nattens gösmete. Nu skulle det med andra ord övas!

Efter många pedagogiska youtube klipp började man tillslut få till något som mer och mer liknande en cirkel när man kastade ut nätet, samt lyckades fånga lite mörtar, löja och abborre. Då händer det där som inte får hända, snaran som man drar upp nätet med efter att ha kastat ut det glider av handleden vid ett kast och allt sjunker på 10m djup. Under en bråkdels sekund värderades det om man skulle hoppa i vattnet med flytoverallen och rädda nätet för 500kr, men något där inne sa att det kanske löser sig utan att blöta ned sig.

Efter många kast, svordomar och draggande med bly och trekrok kommer så nätet tillslut upp, MEN det är inte mitt nät. Det är någon annan som har råkat ut för precis samma sak och jag har lyckat dragga upp den personens kastnät istället.
              Fast besluten att rädda mitt nya nät spenderade jag ca ytterliggare 3 timmar med bly och trekrok och lyckades i tredje timmen även rädda mitt egna kastnät.

Efter lite tvätt och skrubb kunde jag konstatera att bonusnätet var fullt funktionsdugligt, så även det fick följa med hem.

Kommentera

• Farsan lyckades fånga en fladdermus. Jag fångade Två gösar på maskmete samma kväll
                hej

Kommentera

• Kräfta på vobbler (salmo whitefish firetiger). Ena trekroken hade satt sig fint i en led på ena benet.

Kommentera

• Mås som många andra.
                    Gräsand vid kastmete linan i vattnet och den stackaren lyckades trassla in sig i linan. Det var livat.
                    Komplet pimpel utrustning med spö och balanspilk.
                    Trodde jag fått på en gren.
                    Lyssna på andra för du hinner inte göra alla andras misstag innan du dör.

Kommentera

• En fladdermus ... Och mig själv men vart med när de tog en båtmotor^^

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
                      6 svar
                      2 160 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman

Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
                      174 svar
                      40 152 visningar