när ja ha bottenmetat i kålbecksån smedjebacken ha ja draget upp en kastrul och en bänk . och när ja va liten och rodde drag med min morbror fick vi upp en en halv kondom och de va en bit utt på havet uttanför strömstad
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vilken är eran mest märkiliga fångst?
Collapse
X
-
Fick en lustig fisk för ett tag sedan när ja fiskade betesfisk. Fisken va gråaktig till färgen o liknade en långa lite i kroppsformen. I munnen va den kolsvart o på huvudet hade den något svart spröt som den viftade med,såg nästan ut som en antenn. Tyvärr va inte kameran med. Nån som har en susning om va de kan ha varit?Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Nito Visa inläggdet måste vara mitt ex, snacka bottennapp till taskmört....Senast ändrad av stiva; 2013-01-21, 18:30.
Kommentera
-
Vet inte om jag ska vara besviken att det inte var jag , men det lutar nog åt det. Såg under förra laxsäsongen vid Gröningen Lagan hur en icke namngiven laxfiskare lyckades i sitt bakkast få tag i en tysk husbil med sin spinnfluga.( Gamla E6 - an går intill) Därpå skedde ett sällan skådat utras på rullen och den klassiska kommentaren från skadeglada fiskekamrater - den får du sätta tillbaks den är felkrokad. Efter en skaplig smäll när knuten gick så stannade tysken ett hundratal meter ner , gick ut kliade sig i huvudet , scenen var som hämtad ur Sunes sommar.
En fråga bara : hur skulle han rapporterat den om han " fått in den ".
Peter B
Kommentera
-
Ursprungligen postat av stiva Visa inläggMånga kul och rara fångster i den här tråden, här kommer en av dom ovanligare kan jag tro
Detta är klippt från varuhallens hemsida.
Presentation av ägaren Bengt Larsson.
Han har ägnat hela sitt liv åt fiske och fiskat alla sorters fisk, en gång var han med och drog upp en 254 kg tung Black Molly utanför Lanzarote.
Haha det var verkligen en jävulskt stor Black Molly
http://varuhallen.angelholm.nrespons.se/Ja den var ju lite småkul..... med tanke på att Mollyn är en ganska liten färsk/bräckvattenfisk.....
Black molly tillhör ordningen tandkarpar, tillsammans med bland andra guppy, svärdbärare och släktet Nothobranchius. Trots sitt rykte som en bra nybörjarfisk är mollyn numera ganska krävande; det är troligt att en alltför hård inavel gjort den känslig. De Black molly man kan köpa ute i affärerna kommer ofta ifrån Singapore och är där odlade i bräckt vatten, så mollyn vill gärna ha salttillskott i vattnet. Om man köper svenskodlade molly ökar chanserna att få härdiga exemplar, då de svenska akvariestammarna oftast inte är lika kraftigt inavlade.
En tv-antenn och en kaffepanna fiskade jag upp ur Rötlången vid Karlsnäsgården på -90 talet, numera händer det att man får fisk där.........
Kommentera
-
Jadu, det har blivt ett och annat under åren!
ett par tärnor har det blivit (dock inte brudar med ljus i hand utan den bittrare sorten som hatar en..vilket förvisso infattar båda kategorierna)
Skrönan stövel har naturligtvis hamnat på kroken en dag då det var det enda som högg..måttligt roligt att pikas för den hela säsongen
En systemkasse med x år gamla oöppnade ölburkar! Ångrar bittert att jag inte sparade och kollade exakt hur gamla, men vi var ~15 år så man slängde skiten bara
Lite kul var när ja fastnade i en asgammal mjärde utan rep eller något kvar som innehöll 3 stora levande ålar!
Det märkligaste som faktiskt var fisk, dvs en skum bifångst var en skaplig lax på upphängaren på ett torsktackel! Avklippt blå tubslang som bara dinglar lockar lax, men fiskar man med fluga där det faktiskt SKA finnas lax då går man bet -.-
Den märkligaste uteblivna fångsten var två brudar under lördagens fylla som polaren hittade för efterfest! Mitt i fylleslaget kommer jag på att jag ska trolla gädda tidigt på söndagen och smiter helt sonika iväg för att få lite sömn istället för rajtantajtan
man är nog lite fiskeskadad trots alltSenast ändrad av Knug87; 2014-04-28, 11:41.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Kippholmen
av AdamA
Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
|
6 svar
2 160 visningar
0 gillar
|