1,2,3,4...83! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

1,2,3,4...83!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Vad är det för konstigt med att räkna fisken, i det här fallet gäddorna dom fick? Det tror jag ganska många sportfiskare gör. Läser man ex. gamla fiskejournalen finns det flera duktiga gäddfiskare genom åren som noterat mer än bara antalet, väder vind vattentemp osv. Att föra statistik eller räkna hur många man tar är väl en form av "betyg" på framgång eller också det motsatta om det gått dåligt. Vad tanken bakom att räkna sin fångs är, varierar säkert från fiskare till fiskare.
    Själv noterar jag i en liten liggare i båten alla fisketurers resultat.
    Mitt argument är mitt urkassa minne, Jag minns knappast vikt eller antal mer än några veckor, därför noterar jag och kan gå tillbaka och minnas härliga dagar när det gått bra.
    Buster L och jag är polare!

Kommentera

...makalöst fiske, å riktigt sjysst hemsida. Räkna på grabbar, insåg plötsligt att mitt o Musslans lilla rekord på 19 gäddor på 1,5 timme inte riktigt står sig... Konstig diskussion förövrigt, bra eller dåligt att räkna fisk? Ja, inte vet jag...
      "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
      "Keep it simple"

//Jan O
      www.fisheco.se
      www.brofiske.net
      www.magazinefisheco.se

Kommentera

Grattis till grymt fiske. Trist att det ska bli sånt gnäll. Det finns alltid folk som vill provocera och debatera. Sånt man får leva med på ett diskusionsforum antar jag. Man blir bara så trött på när folk hela tiden ska gnälla på hur andra fiskar.

Kommentera

Prylis: Jag är på.. Är det ett speedmonster nu? Även ett race söder om är funkis.

Kommentera

Stenbocken eller Johan@> Förra året var vi vid samma tid på samma ställe och fick sjukt mycket gädda som bifångst vid borre-fisket, därför tyckte vi att det vore kul att se hur många gäddor man kunde få under några timmar där. Så är bakgrunden till räknandet. I vanliga fall räknar jag nog också, men då brukar det sällan röra sig om sådana siffror. Vi har inte fotat någon av gäddorna då det var mest snipor som kom upp. Borrarna var däremot fina.

Scanner> Har du haft dåligt fiske eftersom du själv aldrig lagt upp en bild? var inte blyg, det är helt ok att lägga upp bilder på fisk man själv är nöjd med! Man behöver inte vara coolast i djungeln hela tiden...
            Allt är mört som glimmar!

Kommentera

Vågar du avslöja ver ni var nånstans?

Kommentera

Vad tror du själv?

Ursprungligen postat av kapten haddock
                Vågar du avslöja ver ni var nånstans?
                Besök www.sportfiskeonline.com för att läsa allt om Team Snipa och deras senaste bravader

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
                6 svar
                2 132 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg anteman
                av anteman