1,2,3,4...83! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

1,2,3,4...83!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Man vet inte men man kan antaga att fisket kommer bli bra när det kom
    upp 64 gäddor under förra årets fiske på samma ställe.

Väger och fotar det mesta? Det där har du nog fått om bakfoten, av 83 fångade gäddor fotade vi inte en enda, däremot fotade vi de 6 största abborrarna då de var de vi egentligen var ute efter...

Vanligtvis fotar vi inte gädda under 6 kg...
    Och jag drygade mig inte särskilt mycket, jag är mest sån av naturen
    Jag tyckte bara inte att det var särskilt konstigt att man håller koll på hur mycket fisk man drar på en tur, och inte så mycket för att slå på stora trumman utan för att det är intressant att veta var fisken står olika tider på året osv.

*simma lugnt

Ursprungligen postat av Stenbocken
    Och hur vet man när man börjar räkna att det ska sluta på 83?? Det är just det jag frågar mig.

Ditt fiske skiljer sig från mitt eftersom jag inte väger fisk som inte är i närheten av för mig intressanta vikter, eller håller stenkoll på antalet vid varje fisketur. Medan du/ni väger och fotar det mesta, och räknar allt som kommer i båten verkar det som. Inget är rätt eller fel, så du behöver inte sätta dryga sidan till bara för att jag undrar vad som driver dig.
    Besök www.sportfiskeonline.com för att läsa allt om Team Snipa och deras senaste bravader

Kommentera

Tyvärr kommer nog framtiden för det där vattnet att se aningen dystert ut, eftersom Länsstyrelsen just nu behandlar en yrkesfiskares ansökan om att få licens till det där vattnet som ni fiskat på. Att sedan en "gäddmördare" har det där som sitt hemmavatten 6 av veckans 7 dagar kommer nog att sätta P både för fina abborrar och massantal i gäddor. Believe me!

Kommentera

"Jag tyckte bara inte att det var särskilt konstigt att man håller koll på hur mycket fisk man drar på en tur, och inte så mycket för att slå på stora trumman utan för att det är intressant att veta var fisken står olika tider på året osv."

Jaha, var stod den då? För det står väl varken i den här tråden, på er sida eller på F.Nu? Även om jag känner igen stället från bilderna..

Vidare finns det massor med noteringar om fiskvikter långt under sex på er sajt, och tillika bilder på fisk under sex. Verkligen skitsamma vad mig anbelangar eftersom alla fiskar på sitt sätt, men att säga att man inte slår på trumman angående sitt fiske när man lägger upp mängder med bilder och länkar till sin sida överallt är väl att ta i? Observera än en gång att det inte är något fel i det, men det känns larvigt att inte stå för det.

Kommentera

Jag förstår vad Stenbocken menar och är väl inne på samma linje. Räknade mina gäddor i yngre år men det är liksom inte intressant längre. Alla är vi olika

Kommentera

Hörru kom in i matchen, nämnde jag någonstans att der rörde sig om var fisken stod vid ett specifikt tillfälle? Nej det gjorde jag inte, men genom att hålla koll på ungefär hur mycket fisk man får på olika platser under året så kan man ju skapa sig ett hum om var fisken håller till vid olika tider på året. Och sedan då fiska på just dessa ställen vid rätt tidpunkt och på så vis maximera sitt fiske.

Var den står? Varför skulle jag skriva det tycker du, tror du ja lägger timmar och åter timmar på mitt fiske för att andra ska kunna ha ett bra fiske?

Inte för att det har nån betydelse men var hittar du noteringar om gäddor långt under 6 kilo på vår sida och framförallt var hittar du bilder på dessa?
            Det nämns garanterat saker i stil med att "under förmiddan kom det upp ett gäng gäddor i 3kgs-klassen" men det ser iaf inte jag som noteringar om vikt då dessa bara är uppskattade och alltså inte vägda.

Du verkar tolka lite som du vill, jag skrev att hålla koll på hur många gäddor man tar per tur inte är att slå på trumman jag sa inget om att skriva rapporter, länkar, bilder osv did I? Detta gör vi självklart för att folk ska veta vilka vi är och det kan jag lova dig att jag står för

Ursprungligen postat av Stenbocken
            "Jag tyckte bara inte att det var särskilt konstigt att man håller koll på hur mycket fisk man drar på en tur, och inte så mycket för att slå på stora trumman utan för att det är intressant att veta var fisken står olika tider på året osv."

Jaha, var stod den då? För det står väl varken i den här tråden, på er sida eller på F.Nu? Även om jag känner igen stället från bilderna..

Vidare finns det massor med noteringar om fiskvikter långt under sex på er sajt, och tillika bilder på fisk under sex. Verkligen skitsamma vad mig anbelangar eftersom alla fiskar på sitt sätt, men att säga att man inte slår på trumman angående sitt fiske när man lägger upp mängder med bilder och länkar till sin sida överallt är väl att ta i? Observera än en gång att det inte är något fel i det, men det känns larvigt att inte stå för det.
            Besök www.sportfiskeonline.com för att läsa allt om Team Snipa och deras senaste bravader

Kommentera

Ja och tur är väl det, vad tråkigt det skulle va om alla var lika eller hur?

Ursprungligen postat av seeker
              Jag förstår vad Stenbocken menar och är väl inne på samma linje. Räknade mina gäddor i yngre år men det är liksom inte intressant längre. Alla är vi olika

Kommentera

att hålla reda på hur många fiskar man får under en tur är väll inga problem, jag tycker själv det är kul att hålla koll under turen på hur många gäddor jag fångar men som om det är 15 eller 12 st spelar ju större roll.
                Tube for life

Kommentera

Var och en gör ju som jag vill. Själv bryr jag mig bara om att räkna gäddorna om det är flrer än 100 på en tur....
                  Hälleflundrafiskare

Kommentera

Hörru om alla gjorde som du ville så skulle alla ligga i en liten hög längst fram i båten och slagga dagarna i ända

Ursprungligen postat av BBRF
                    Var och en gör ju som jag vill. Själv bryr jag mig bara om att räkna gäddorna om det är flrer än 100 på en tur....

Kommentera

Aha. Då förstår jag. Du/ni räknar för att ha någon slags koll för framtiden. Fast antalet och vikterna används för att slå på stora trumman....

Jag menar att även om jag inte vet exakt om det är 62 eller 74 som landas vet jag om jag har haft ett efter mina förutsättningar bra fiske, och lägger det så gott jag kan på minnet inför kommande fisken. Dessutom anser jag att det är viktigare att notera exakt var fisken kom upp vid ett specifikt tillfälle än hur många..

Du vinner fortfarande ingenting på att dryga till det...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
                      6 svar
                      2 132 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman