1,2,3,4...83! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

1,2,3,4...83!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Du lyssnar ju inte på vad jag säger, jag är inte dryg med flit utan är sån omedvetet av naturen även om vissa tydligen är känsligare än andra

Bra då har du fattat...nästan, men jo vi slår på trumman nästan hela dagarna, och nätterna oxå för den delen även när vi sover och ja nu var jag dryg med flit eftersom du inte verkar acceptera det jag försöker förklara för dig. Varför jag ens försöker när du inte ens vill skriva under eget namn förstår jag inte så nu slutar jag...

Sen att ja fortfarande inte forstår det konstiga med att hålla koll på hur många gäddor man drar på en tur det är en annan femma.

Ursprungligen postat av Stenbocken
    Aha. Då förstår jag. Du/ni räknar för att ha någon slags koll för framtiden. Fast antalet och vikterna används för att slå på stora trumman....

Jag menar att även om jag inte vet exakt om det är 62 eller 74 som landas vet jag om jag har haft ett efter mina förutsättningar bra fiske, och lägger det så gott jag kan på minnet inför kommande fisken. Dessutom anser jag att det är viktigare att notera exakt var fisken kom upp vid ett specifikt tillfälle än hur många..

Du vinner fortfarande ingenting på att dryga till det...
    Besök www.sportfiskeonline.com för att läsa allt om Team Snipa och deras senaste bravader

Kommentera

Vadå inte under eget namn? Heter du NIC? Är hela nätet baserat på att man har nicknames eller inte? Alla inlägg på den här sajten är gjorda under ett och samma nick, så om du vill ta ett nick som anledning att lägga ner en diskussion på nätet betyder alltså att alla dina diskussioner på nätet ska läggas ner.

Min första fråga var hur ni höll kollen, via anteckningar eller foton. Inget konstigt med den frågan eftersom jag(och de allra flesta jag fiskat med) inte orkar hålla kollen om man får ett större antal.. Har ett flertal påpekat att varken det ena aller andra är rätt eller fel, och hoppats på att du ska klara ut en del eftersom jag är nyfiken.

Kommentera

Men det svarade jag ju på i mitt första svar till dig, jag skrev klart och tydligt att jag inte har några som helst problem att lägga ett 30-tal gäddor på minnet under några timmar...är det glasklart nu?

Nej jag heter inte NIC, men eftersom du uppenbarligen har stenkoll på var jag skriver på nätet och tydligen besökt vår sajt så torde du veta vad jag heter?

Ursprungligen postat av Stenbocken
        Vadå inte under eget namn? Heter du NIC? Är hela nätet baserat på att man har nicknames eller inte? Alla inlägg på den här sajten är gjorda under ett och samma nick, så om du vill ta ett nick som anledning att lägga ner en diskussion på nätet betyder alltså att alla dina diskussioner på nätet ska läggas ner.

Min första fråga var hur ni höll kollen, via anteckningar eller foton. Inget konstigt med den frågan eftersom jag(och de allra flesta jag fiskat med) inte orkar hålla kollen om man får ett större antal.. Har ett flertal påpekat att varken det ena aller andra är rätt eller fel, och hoppats på att du ska klara ut en del eftersom jag är nyfiken.
        Senast ändrad av NIC; 2005-08-17, 20:57.
        Besök www.sportfiskeonline.com för att läsa allt om Team Snipa och deras senaste bravader

Kommentera

Vad det gnälls här då. Att räkna till ungefär 30 är väl inte så svårt?

Kommentera

Ne det var väl så ja oxå såg på saken men va vet jag
            Tack för medhållet...

Ursprungligen postat av savbrink
            Vad det gnälls här då. Att räkna till ungefär 30 är väl inte så svårt?

Kommentera

My two cents worth...

Ibland kan du verka lite dryg Nic nar du sager det gick segt idag "bara sex over fem" eller ngt. Det later liksom inte gunuint. Nar du i sjalva verket ar javligt nojd med fisket. Kanske du gor det med flit eller kanske bara for att du ar en dryg fan som du sager. Samtidigt sa fiskar vi alla av olika anledningar och en del gillar att dra snipor visst fan skulle jag tycka att det var kul att dra 80+ pikes. Jag tycker ocksa att det kan sla snett at andra hallet. Dvs man ar for ball for att lagga upp en fisk i fotoalbumet. Egentligen vill man nog, men det ar inte tillrackligt med attityd att lagga upp en bild pa en 8 kilos. Vag jag forsoker saga att det kan ga lite mode i att aldrig lagga upp en fisk ocksa. Da ar man ju inte med i hemliga klubben langre. Vi surfar ju uppenbarligen alla natet och tycker det ar kul att lasa om fiskar och titta pa bilder pa fiskar. Japp nu har jag svammlat och kontentan ar....? vetefan

Kommentera

Man behöver inte ha en kontenta alla gånger

Men när ja klämmer såna otroligt intelligenta uttalanden så
                är det nog mer missriktad ironi eller nåt i den stilen, och att jag då egentligen är precis som du säger toknöjd... Sen att jag då helt iskallt räknar med att alla ska förstå det oxå är ett litet dilemma

Ursprungligen postat av Jenk
                Ibland kan du verka lite dryg Nic nar du sager det gick segt idag "bara sex over fem" eller ngt. Det later liksom inte gunuint. Nar du i sjalva verket ar javligt nojd med fisket. Kanske du gor det med flit eller kanske bara for att du ar en dryg fan som du sager. Samtidigt sa fiskar vi alla av olika anledningar och en del gillar att dra snipor visst fan skulle jag tycka att det var kul att dra 80+ pikes. Jag tycker ocksa att det kan sla snett at andra hallet. Dvs man ar for ball for att lagga upp en fisk i fotoalbumet. Egentligen vill man nog, men det ar inte tillrackligt med attityd att lagga upp en bild pa en 8 kilos. Vag jag forsoker saga att det kan ga lite mode i att aldrig lagga upp en fisk ocksa. Da ar man ju inte med i hemliga klubben langre. Vi surfar ju uppenbarligen alla natet och tycker det ar kul att lasa om fiskar och titta pa bilder pa fiskar. Japp nu har jag svammlat och kontentan ar....? vetefan

Kommentera

Jenk: Visst är det så. Alla gör ju sina ställningstaganden, och jag påstår inte att det är rätt hur man än gör. Jag har för länge sedan bestämt mig för att mitt fiske är min ensak, och jag behöver inte klappas på ryggen för att veta huruvida mitt fiske är bra eller inte efter mina förutsättningar. Min kunskap delar jag gärna med mig av till den det är värt något för, och även bilder och vikter privat för den som är nyfiken.

Efter att ha sett så många avarter inom tävlingsfiske som jag gjorde i tonåren beslutade jag mig för att inte ge mig in i något tävlande heller, vilket jag gjort avkall på i din egen tävling två år i rad dock.

Ovanstående är mina egna beslut och jag klandrar ingen som kommer till andra beslut, men det betyder inte att man inte blir nyfiken emellanåt hur andra tänker. Lite har du rätt i att det nu blir svårt att lägga upp bilder när man väl tagit ställning, och även det ska jag göra avkall på när jag drar en fisk som ger drömresa, även om chansen är minimal i Drevan ;-)

Kommentera

Meningen var inte att lattja med 83 gäddor, meningen var att jaga grov borre. Men eftersom det är formligen tjockt med gädda mellan stimmen av borre så är det hyfsat svårt att undvika att kroka en och annan pike emellanåt, i det här fallet 83...

Kritik har jag inga större problem med däremot folk som driver bara för drivandets skull...

Hullinglöst? Det var värst, med tanke på dina tidigare skriverier trodde jag faktiskt att din rekommendation skulle vara att bonka alla 83 för att på så sätt få grövre gädda på sikt :P

Ursprungligen postat av Scanner
                    Håller med stenbocken att vad är det för mening med att leka med 83 gäddor?
                    Ni satsar seriöst med C&R, men orkar inte fiska hullinglöst!
                    Eller åtminstone minska ner risken för krokskador. En krok?

Alla under 4 kg, borde man inte låta bli ett sådant fiske?
                    Jag hade tröttnat efter 5 st tror jag.
                    Lite kritik borde ni tåla speciellt som om ni lyfter fram eskapaden på flera forum.

Borre fisket är jag dock lite avundsjuk på. Alla behöver dock inte hamna i modellbranschen. De som var mindre än toppfisken och högg efter den, borde slippa en framtid i fotoalbumet.

MVH
                    Scanner

Kommentera

Jenk: P.S. När flyttar du? Hinner du se Black Hawks öppningmatch? D.S.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
                      6 svar
                      2 132 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman