Ang registrering eller inte - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ang registrering eller inte

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

GösJonas det blir ju alltid en massa kommentarer från folk oavsett om dem tror eller vet...

Du får väl gå och säga ditt i tråden ang Buster Stiff eller LF Jerk...

Men det finns en tendens till att dem som inte är inloggade skriver oftast mer strunt. Syftar absolut inte på dig nu! Men det finns andra!
    Senast ändrad av Stizo; 2005-01-14, 12:44.

Kommentera

Fördelen med reggning är åtminstone att man vet om det är en persons åsikter man argumenterar med eller flera. Man kan visserligen regga flera konton men jag antar att det blir för jobbigt att logga in under olika nicks bara för att ge sken av att vara olika debatt-personer.
      Kanske inte jätterelevant - men jag är tämligen säker på att flera personer många ggr är den samma.
      Ovan är den enda egentliga faktorn till att kanske behöva regga sig. I övrigt funkar anonymt mycket bra. En anonym post eller åsikt är väl lika mycket värd som en icke?

Kommentera

Ursprungligen postat av GösJonas
        Nä varför du heter ju ep? Hur svårt är det registrera om amn vill det isf blir liksom bara massa onödiga alias. Lättare inte läsa disskusionen om man inte gillar den.

Var inne på LF eller Stiff tråden och märkte att du redan hade kommenterat den tråden fast under namnet "jerkfiskare"...

Blir lite knepigt att veta vem som skrivit vad ifall man byter nick då och då!

Kommentera

På den finska fiskeforumet kalastus.com kan man inte posta med olika namn i en och samma tråd.

Jag hoppas att alla använder i alla fall samma "nick" i en tråd så att man vet att det är en person man diskuterar med och inte flera...

Kommentera

Om man tycker att det är jobbigt att logga in kan man ju ställa in alla moderna browsers till att komma ihåg namn och lösenord. Är det flera från samma dator som loggar in kan man göra en liten meny där man snabbt och lätt väljer sin användare. Tror ju ändå att dom absolut flesta här sitter hemma vid sin dator eller vid en dator dom måste logga in på t.ex på jobb eller skola.

Kommentera

Jag tycker vi gör en poll om saken.

Kommentera

Det finns ju både för och nackdelar med att tillåta "anonyma" att skriva i forumet.

Fördelarna är bland annat att det är enklare att locka in nytt folk som inte registrerat sig, en del har problem med inloggningen, någon kanske har glömt sitt lösenord, man kanske inte vågar skriva det man vill under sitt "riktiga" nick.

De största nackdelarna är väl de få gånger som det missbrukas för att göra personangrepp eller hacka på nåt högt och ljudligt. Ibland försöker en del ge sken av att det är fler som tycker som en själv genom att skriva under flera namn. Dock så är det ganska enkelt att känna igen hur folk skriver samt att alla inlägg loggas IP-adressmässigt.

Som sagt, finns både för och nackdelar ... inte helt enkelt att avgöra hur man ska göra.
                C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
                Svar på vanliga frågor hittar ni Här
                Fiskesnacks regler hittar ni Här
                Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Jag tycker att det är bra med fria inlägg. De grova inläggen går ju att stävja ändå. Som en del har sagt så kan det vara bra med anonyma inlägg ibland. Exempelvis: Om jag jobbade på ett företag som började plocka in Kinajunk så kunde ju jag kanske komma med anonym konstruktiv kritik utan att få sparken. Eller om jag hade nån form av position på Fiskeriverket eller Länstyrelsen där det vore högst olämpligt av mig att uttala mig mot myndighetens beslut...Svårt det där..men ibland har anonymineten en funktion...
                  Senast ändrad av KG?; 2005-01-14, 22:49.

Kommentera

Håller med Bergman. Fördelarna och nackdelarna är båda ganska tunga.

Visst är det irriterande med bra trådar som spårar ut pga skitsnack från icke registrerade personer.

Men sen har man personer som PA som aldrig loggar in. Deras inlägg i debatterna kan inte klassas som någat annat än ovärderliga. Frågan är om de inläggen försvinner, eller om de registrerar sig och forstätter debattera om reglerna ändras.

Något av en kompromiss skulle vara att moderatorerna har mycket lägre tolleransnivå för icke konstruktivt snack från gäster än inloggade...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av oskars, 2017-12-05, 20:19
                    82 svar
                    28 413 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Ziggystardust  
                    Startad av Soffan12, 2024-08-10, 18:57
                    0 svar
                    124 visningar
                    0 gillar